Роль гуманітарних наук та культури у вищій школі
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.13Ключові слова:
гуманітарні науки; гуманітарні дисципліни; вища школа; цінності.Анотація
З часів Стародавньої Греції і до ХІХ століття у Європі гуманітарні науки мали поважний і престижний статус. З другої половини 90-х років ХХ ст. статус гуманітарних наук та їх престиж змінилися, в першу чергу внаслідок знецінення гуманітарних дисциплін у цілеспрямованій політиці та мізерного представництва випускників гуманітарних наук у центрах влади та зайнятості. Це, на додаток до зміни цінностей університетів від досконалості у наукових дослідженнях до професійної досконалості, —зміни, що відбулись у суспільствах та культурах у всьому світі, зокрема й в Ізраїлі. Гуманітарна кар’єра не сприймається як фінансово вигідна і не забезпечує майбутнього працевлаштування навіть для тих, хто хоче зосередитись на академічній кар’єрі у закладах вищої освіти чи в школах, оскільки на це немає попиту. Акцент робиться на вивченні математики, англійської мови, технологій, і вони сприймаються як більш «цінні». Що стосується суспільно-соціального статусу, ці професії більше не пропонують престижу та поваги з боку суспільства. Зменшення попиту на гуманітарні науки видно із кількості студентів, і тут питання полягає в тому, чи слід нам продовжувати викладати і розширювати вивчення гуманітарних наук з усіма бюджетними наслідками від функціонування цих програм. Є ті, хто вважає, що постійне забезпечення гуманітарних дисциплін у наш час є марною витратою академічних ресурсів. На відміну від них, інші стверджують, що, хоча значні ресурси вкладаються в гуманітарні факультети, величина результатів їхніх досліджень велика, і тому існує необхідність продовжувати фінансувати ці галузі і навіть виділяти додаткові ресурси на гуманітарні дослідження та програми для обдарованих студентів з метою залучення додаткових студентів
до гуманітарних дисциплін. У цьому дослідженні розглядається профіль студентів гуманітарних дисциплін, як старшокласників, так і випускників середніх шкіл. Загалом у цьому дослідженні взяли участь 136 суб’єктів (73 чоловіки та 60 жінок). Результати показують позитивну та значну кореляцію між ставленням до гуманітарних наук та мотивацією до вивчення цих предметів у майбутньому. Результати показують позитивну та значну кореляцію між ставленням до гуманітарних наук та мотивацією до вивчення цих предметів у майбутньому. Крім того, було виявлено позитивну кореляцію між цінностями чесності, допомоги іншим та внеску в країну та мотивацією вивчати гуманітарні науки. Результати цього дослідження роблять великий внесок, наважуючись кинути виклик сприйняттю незначного статусу гуманітарних наук у наш час, спрямований на усунення та подолання їх неактуальності.
Завантаження
Посилання
Amit, Y. (2002). Teaching the Bible in General Eeducation — A study of the curricula. In A. Hofman & I. Schnell (Eds.), Values and Goals in Israeli Scxhool Curricula (pp. 239–264), Even Yehuda: Reches Publication Educational Projects (in Hebrew).
Ayalon, H. & Yogev, A. (1995). The Status of the Humanities in Israeli High Schools. In D. Chen (Ed.), Education Toward the 21st Century (pp. 211–248), Tel Aviv: Ramot (in Hebrew).
Ben-Ayun, C. (2011). Attitudes of 4th-6th Grade Students in General Public Schools Towards Bible Subjects. Journal for Judaism, Zionism, and Eretz Israel, 8, 139–156 (in Hebrew).
Bloom, A. (1987). The Closing of the American Mind. NY: Simon & Schuster (in English).
Branovsky, Y. (October 25, 2014). Trying to Raise the Humanities. Israel Hayom [in Hebrew]. http://www.israelhayom.co.il/article/228173
Cookson, P. W. & Persell, C. H. (1985). Preparing for Power: American Elite Boarding Schools. NY: Basic Books (in English).
Council for Higher Education. (May 1, 2013). The Higher Education System in Israel 2013 (in Hebrew).
Council for Higher Education. (August 7, 2013). The Higher Education System in Israel 2010–2013 (in Hebrew).
Council for Higher Education. (September 29, 2014). The Higher Education System in Israel 2014 (in Hebrew).
Council for Higher Education. (November 5, 2014). The Higher Education System in Israel: Characteristics and Unique Aspects (in Hebrew).
Elior, R. (2011). The Struggle over the Humanities. Kivunim Hadashim, 25, 73–103 (in Hebrew).
Ezuz, M. (2011). The Future of the Humanities. Igeret, 33, 30–34 (in Hebrew).
Festinger, L. A. (1957). Theory of Cognitive Dissonance. Stanford: Stanford University Press (in English).
Frank, J. D. & Gabler, J. (2006). Reconstructing the University. Worldwide Shifts in Academia in the 20th Century. Stanford CA: Stanford University Press (in English).
Friedman, I. & Ben-Galim, N. (1988). Final Examinations Systems in Various Countries. Jerusalem: The Henrieta Szold Institute (in Hebrew).
Gershuni, H. (October 22, 2014). It Is not Necessary to Finance the Hhumanities. NRG (in Hebrew). http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/635/269.html
Ginsberg, B. (2011). The Fall of the Faculty:The Rise of the All-Administrative University and Why it Matters. New York: Oxford University Press (in English).
Goldman, S. (2014). Harvard and the Hhumanities. First Things, 239, 20–21 (in English).
Gruber, M. (2005). Bible Instruction in Israel: Problems and Solutions. Al Haperek, 20, 240–247 (in Hebrew).
Hirsch, E. D. (1998). Cultural Literacy. NY: Random House [in English].
Kamens, D. H. & Benavot, A. (1992). A Comparative and Historical Analysis of Mathematics and Science Curricula, 1800–1986. In: J. W. Meyer, D. H. Kamens & A. Benavot (Eds.), School Knowledge for The Masses (pp. 101–123), Washington, DC: Falmer Press (in English).
Kleinberg, A. (2006). The Role of the Iintellectual in the Present Times. Kivunim Hadashim, 13, 28–33 (in Hebrew).
Knesset Research and Information Center. (February 22, 2012). Data on Women in Academia, Jerusalem (in Hebrew).
Lamm, Z. (1993). The Pedagogical Meaning of the Problem of the Religious Structure. Position paper submitted to the Pedagogical Secretariat of the Ministfy of Education and Culture (in Hebrew).
Lamm, Z. (1999). Between the Educational Ideologies and the Teaching Methods in Israeli Schools from Their Beginning until Establishment of the State. In R. Globman & Y. Iram (Eds.), Development in Teaching: The Israeli Case (pp. 29–31), Tel Aviv: Ramot, Tel Aviv University (in Hebrew).
Lea, D. (2014). The Future of the Humanities in Today’s Financial Markets. Educational Theory, 64 (3), 261–283 (in English).
Ministry of Education and Culture (1992). “Tomorrow 98” — Report of the supreme committee for scientific and technological education. Jerusalem (in Hebrew).
Nietzsche, F. (1999). Essays on Educating on Culture. Jerusalem: Magnes (in Hebrew).
Nussbaum, M. (2010(. Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities. New Jersey: Princeton University Press (in English).
Razinsky, L. (2014). The State of Israel versus the Humanities. Teorya Uvikoret, 42, 237–255 (in Hebrew).
Rinon, Y. (2014). The Crisis in the Humanities. Tel Aviv: Hakibbutz Hameuchad (in Hebrew).
Shamir, E. (2012). Collapsing Values in a Disappearing World — Educating for Values in a “changing society”. Kivunim Hadashim, 26, 161–171 (in Hebrew).
Shamir, Z. (2009). The Study of Hebrew Literature is Dying out. Kivunim Hadashim, 19, 73–80 (in Hebrew).
Shamir, Z. (2012). University Politicization is Deepening under the Patronage “academic freedom”. Kivunim Hadashim, 26, 91–106 (in Hebrew).
Shenhar, A. (2007). Crisis in Jewish Studies — and the Academic World is Silent. Kivunim Hadashim, 16, 77–82 (in Hebrew).
Shkedi, A. (2000). The Place of Bible in the General School. In: D. Yaakobi (Ed.), Nation Building (pp. 109–114), Jerusalem: Magnes (in Hebrew).
Triger, Z. (2007). Law and Theatre as Bridges between the Humanities and the Social Sciences — an article in three scenes. Din Udvarim, 3 (1), 63–105 (in Hebrew).
Yogev, A. (1990). The Future High School: Procedures of change and policy shaping. In Y. Danilov (Ed.), Position Papers — Planning the Education Policy 1998/9 (pp. 29–39), Jerusalem: Ministry of Education and Culture, Pedagogical Secretariat (in Hebrew).
Zakovitch, Y. (1995). Distancing Requires Proximity. Nos’im Behinuch, 4, 7–17 (in Hebrew).