ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ НАВИЧОК СЛУХОВОГО САМОКОНТРОЛЮ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА МИСТЕЦЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.913Ключові слова:
навички слухового самоконтролю, майбутній викладач мистецької школи, інструментальний ансамбль, діагностика, критерій, показник, рівеньАнотація
У статті представлено результати діагностики стану сформованості навичок слухового самоконтролю майбутнього викладача мистецької школи на заняттях з інструментального ансамблю. Розглянуто критерії (потребово-рефлексійний, когнітивно знаннєвий, перцептивний, праксеологічний), за якими відстежувався рівень сформованості досліджуваного явища, показники, що конкретизували ці критерії, а також методи діагностики. Під час діагностики потребово-рефлексійного критерію було відстежено такі показники: рівень сформованості позитивної мотивації до формування навичок слухового самоконтролю майбутнього викладача мистецької школи на заняттях з інструментального ансамблю, міра володіння рефлексійними навичками самоаналізу та самооцінки в процесі гри на музичному інструменті; когнітивно-знаннєвого критерію: рівень сформованості знань про музикальний слух, внутрішньослухові уявлення, самоконтроль, слуховий самоконтроль та способи їх застосування на заняттях з інструментального ансамблю, міра засвоєння знань та володіння уміннями гри в інструментальному ансамблі; перцептивного критерію: ступінь сформованості внутрішньослухових уявлень на заняттях з інструментального ансамблю, здатність до відтворення звукового еталона на заняттях з інструментального ансамблю; праксеологічного критерію: ступінь розвиненості вмінь слухового аналізу й сприйняття музичного твору на заняттях з інструментального ансамблю, міра сформованості навичок слухового самоконтролю майбутнього викладача мистецької школи на заняттях з інструментального ансамблю. У процесі дослідження були застосовані методи кількісної та якісної обробки результатів. На констатувальному етапі педагогічного експерименту шляхом спостереження, анкетування, тестів, творчих завдань, бесіди, ранжування та методу експертної оцінки з’ясовано стан сформованості навичок слухового самоконтролю та виявлено шляхи удосконалення й модернізації процесу формування навичок слухового самоконтролю майбутнього викладача мистецької школи на заняттях з інструментального ансамблю.
Завантаження
Посилання
Isaienko, H. P. (2023). Sutnist ta struktura navychok slukhovoho samokontroliu maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva na zaniattiakh z instrumentalnoho ansambliu [The essence and structure of auditory self-control skills of the future music teacher on concepts from the instrumental ensemble]. Innovatsiina pedahohika / Іnnovative Pedagogy, Volume 1, Issue 65, рр. 197–201, Оdesa [in Ukrainian].
Isaienko, H. P. (2024). Kryterii ta pokaznyky rivniv sformovanosti navychok clukhovoho samokontroliu maibutnoho vykladacha mystetskoi shkoly na zaniattiakh z instrumentalnoho ansambliu [Criteria and Indicators of Levels of Formation of Auditory Self-Control Skills of a Future Art School Teacher in Instrumental Ensemble Classes]. Social Pedagogy: Theory and Practice, 2, 2024, (pp. 113–118) [in Ukrainian].
Oleksiuk, O. M., & Tusheva, V. V. (2020). Metodolohiia naukovykh doslidzhen u haluzi mystetstvoznavstva ta muzychnoi pedahohiky [Methodology of Scientific Research in the Field of Art History and Music Pedagogy]. Education manual, Kyiv, Borys Grinchenko Kyiv University, 176 p. [in Ukrainian].
Piekhota, O. M., & Yermakova, I. P. (2011). Osnovy pedahohichnykh doslidzhen: vid studenta do naukovoi shkoly [Basics of Pedagogical Research: From a student to a scientific school]. Teaching method. Manual, Mykolaiv: Ilion, 339 p. [in Ukrainian].
Tusheva, V. V. (2006). Osnovy naukovo-pedahohichnykh doslidzhen [Basics of Scientific and Pedagogical Research]. Teaching method. Manual, Kharkiv, H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 219 p. [in Ukrainian].