ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЕСТРАДНОГО СПІВАКА НА ЗАНЯТТЯХ ВОКАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.96Ключові слова:
виконавська майстерність, естрадний співак, здобувачі музичної освіти, вокальна техніка, виконавська інтерпретаціяАнотація
У статті розкрито проблему формування виконавської майстерності майбутнього естрадного співака як основи його професіоналізму. Авторами опрацьовано та проаналізовано науково-методичну літературу, що висвітлює сутність музично-виконавської майстерності, специфіку та складові вокально-виконавської майстерності, а також основні етапи та принципи її формування в майбутніх естрадних співаків на заняттях вокалу. З’ясовано, що вокально-виконавська підготовка є тим потужним важелем, що сприяє формуванню виконавської майстерності майбутнього естрадного співака, оскільки вона містить практично-творчі види діяльності, спрямовані на накопичення спеціальних знань щодо роботи вокального апарату, здобуття вмінь щодо оволодіння вокальною технікою, а також на набуття особистісно-професійних якостей та цінностей. Обґрунтовано компетентнісний підхід як такий, що спрямований на комплексний розвиток та удосконалення основних вокально-виконавських умінь в майбутнього естрадного співака й узгодженість комплексу професійних знань, необхідних для майбутньої виконавської діяльності. Авторами окреслено основні сутнісні складові виконавської майстерності майбутнього естрадного співака, зокрема такі як виконавська техніка, індивідуальна сольна манера, образно-емоційна виразність, інтерпретація, артистизм, виконавська культура тощо. Наголошено на вагомості непереривності, самовідданості, самодисципліні, а також прагненні до самовдосконалення й самовираження на шляху набуття виконавської майстерності здобувачем музичної освіти. Власне виконавську майстерність естрадного співака автори трактують як володіння високим рівнем виконання, що характеризується гармонійним поєднанням його технічної складової (досконале володіння співаком всім арсеналом вокальної виконавської техніки) із здатністю до глибокого проникнення в сутність вокального твору з подальшим переживанням його художньо-образного змісту та переконливим артистичним втіленням у реальному цікавому та неповторному звучанні. Наголошено, що формування виконавської майстерності в майбутніх здобувачів музичної освіти є необхідною ланкою процесу успішного становлення музичних талантів і забезпечення їх майбутньої професійної кар’єри в галузі естрадного вокального мистецтва.
Завантаження
Посилання
Zjazjun I. A., Kramushhenko L. V., Kryvonos I. F. Pedaghoghichna majsternistj: pidruchnyk. [Pedagogical skill: a textbook]. Kyjiv : Vyshha shk., 1997. 349 s. [in Ukrainian].
Kajdalova L. Gh., Shhokina N. B., Vakhrusheva T. Ju. Pedaghoghichna majsternistj vykladacha : navch. posib. [Pedagogical skill of the teacher: study guide]. Kharkiv : NFaU, 2009. 140 s. [in Ukrainian].
Falomjejeva N. A. Vykonavsjka majsternistj estradnogho spivaka: navch.-metod. posib. [Performing skill of a pop singer: educational and methodological guide]. Sumy : FOP Cjoma S.P., 2021. 169 s. [in Ukrainian].
Antoniuk V.H. Postanovka holosu: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh muzychnykh navchalnykh zakladiv. [Voice production: a study guide for students of higher music educational institutions]. Kyiv: Ukrainska ideia, 2010. 98 s. [in Ukrainian].
Chernij V. V., Odajnyk S. I., Titova O. R. Udoskonalennja vokaljno-vykonavsjkoji majsternosti v navchaljnomu procesi : navch. posib. dlja zdobuvachiv vyshh. osvity za spec. «Muz. mystectvo».[ Improving vocal and performing skills in the educational process: a study guide for students of higher education majoring in "Musical Art"]. Zhytomyr, 2024. 166 s. [in Ukrainian].
Samaja T. V. Vokaljne mystectvo estrady Ukrajiny: monoghrafija. [Vocal art of pop music of Ukraine: monograph]. Kyjiv: Chetverta khvylja, 2019. 152 s. [in Ukrainian].
Merezhko Ju. V., Petrykova S. L., Leontijeva S. L. Vokaljno-vykonavsjka pidghotovka majbutnikh artystiv-vokalistiv u vyshhij shkoli na osnovi mizhdyscyplinarnoji integhraciji. Novyj vymir nauky ta osvity. Ghumanitarni ta socialjni nauky [Vocal performance training of future singers in higher education based on interdisciplinary integration. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences]. 2017. I.: 139, V 23. S. 71–74. [in Ukrainian].
Drozhzhyna N. V. Vokaljne mystectvo estrady: istorija, teorija, praktyka : navch. pidruch. [Pop vocal art: history, theory, practice: textbook]. Kharkiv : «Estet Prynt», 2019. 336 s. [in Ukrainian].