ЗМІСТ І КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ АРТИСТІВ-ВОКАЛІСТІВ НА ЗАНЯТТЯХ СОЛЬНОГО СПІВУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.97Ключові слова:
творча індивідуальність, майбутні артисти-вокалісти, сольний спів, професійна підготовка, творчий потенціал, зміст і компонентна структураАнотація
Стаття присвячена проблемі формування творчої індивідуальності майбутніх артистів-вокалістів на заняттях сольного співу. Розкрито зміст і компонентну структуру творчої індивідуальності, яка включає мотиваційно-ціннісний, операційно-практичний, емоційно-рефлексивний та результативно-корекційний компоненти. Опрацьовано наукові праці, що розкривають сутність поняття «творча індивідуальність», її складові та фактори розвитку в процесі вокально-виконавської діяльності. Обґрунтовано значення особистісно орієнтованого підходу, інтеграції інноваційних методів навчання та гармонійного поєднання технічних і художніх навичок під час професійної підготовки студентів. Зазначено, що розвиток творчої індивідуальності залежить від взаємодії психологічних, педагогічних і мистецьких чинників, що створюють умови для творчого самовираження та самореалізації студентів. Визначено роль національного вокального репертуару як засобу формування художньо-естетичних смаків та патріотичного виховання майбутніх артистів. Розглянуто інтеграцію методів самостійної роботи студентів у навчальний процес як чинник розвитку творчої активності й відповідальності. Акцентовано на необхідності формування індивідуальної траєкторії навчання, що сприяє максимальному розкриттю потенціалу кожного студента з урахуванням його психофізіологічних особливостей. Визначено педагогічні умови, що сприяють розкриттю творчого потенціалу майбутніх виконавців, зокрема через вдосконалення методів навчання сольного співу та використання національного вокального репертуару. Визначено сутність системного підходу у формуванні професійної майстерності вокалістів, що забезпечує гармонійний розвиток технічних, художніх та емоційних складових творчої діяльності. Подальші дослідження мають зосереджуватися на інтеграції сучасних і традиційних педагогічних підходів у контексті формування творчої індивідуальності студентів.
Завантаження
Посилання
Hrebeniuk, N. Ye (2000). Vocal and Performing Creativity (Avtoref. dys. … kand. filos. nauk). Kyiv [in Ukrainian].
Dutkevych, T. (2015). Zahalna psykholohiia: teoretychnyi kurs [General Psychology: Theoretical course]. Educational and methodological manual, Kamianets-Podilskyi: PP Zvoleiko D. H. [in Ukrainian].
Karpenko, N. A. (2016). Psykholohiia tvorchosti [Psychology of Creativity]. Textbook, Lviv: LvivDUVS [in Ukrainian].
Merezhko, Yu., & Petrykova, O. (2022). Metodyka formuvannia navychok samostiinoi roboty maibutnikh artystiv-vokalistiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Methodology for developing self-study skills of future vocalists during professional training]. Perspektyvy ta innovatsii nauky [Perspectives and Innovations in Science], 9(14), 2022 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-9(14)-267-277
Tatarko, K. (2024). Pedahohichni umovy formuvannia vykonavskoi kultury maibutnikh artystiv-vokalistiv na zaniattiakh solnoho spivu [Pedagogical conditions for developing performance culture of future vocalists during solo singing classes]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current Issues of Humanities], 3 (75), 288–293 [in Ukrainian].
https://www.aphn-journal.in.ua/archive/75_2024/part_3/44.pdf
Yakovenko, V. (2024). Profesiina motyvatsiia yak pedahohichna umova rozvytku vokalnoi kompetentsii zdobuvachiv suchasnoi mystetskoi osvity [Professional motivation as a pedagogical condition for developing vocal competence in modern arts education students]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current Issues of Humanities], 3(72), 338 [in Ukrainian].
Yan, Inshi (2023). Komponentna struktura vokalno-vykonavskoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Component structure of vocal-performing competence of future music teachers]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 14. Theory and Methodology of Arts Education, 29, 158–168 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31392/npu-nc.series14.2023.29.20