СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА МИСТЕЦЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.12

Ключові слова:

професійна компетентність; методична компетентність; структура методичної компетентності; майбутній викладач мистецької школи; структура методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи; сольний спів.

Анотація

У статті запропоновано структуру методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи. На основі аналізу науково-педагогічної літератури автором встановлено, що науковцями не досліджувалась раніше проблема формування методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи, не розроблялись її зміст та структура. Мета
статті — висвітлити структурні компоненти методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи. Методологія дослідження передбачає застосування теоретичних методів дослідження, таких як: аналіз психолого-педагогічної літератури з досліджуваної проблеми, її систематизація, узагальнення, конкретизація, синтез та порівняння. У статті розглянуто тлумачення ключових понять «професійна компетентність вчителя» та «методична компетентність вчителя», розкритих у педагогічній літературі. Наведено зміст та структуру дотичного поняття «методична компетентність майбутнього вчителя музичного мистецтва». Наголошено, що методична компетентність є визначальним фактором успішної та ефективної методичної діяльності майбутнього фахівця. З’ясовано, що наукового обґрунтування потребують педагогічні умови, методи та прийоми формування
методичної компетентності майбутнього викладача мистецької школи на заняттях сольного співу. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bilostotska, O. (2019). Komponenty ta kryterii profesiinoi kompetentnosti maibutnioho vykladacha muzychnoho mystetstva [Components and Criteria of Professional Ccompetence of Future Teacher of Music Art]. Odesa, Innovatsiina pedahohika: nauk. zhurnal PU Prychornomor. nauk.-doslid. in-t ekonomiky ta innovatsii, 1 (18), 74–78 (in Ukrainian).

Bondarenko, T. (2012). Vyznachennia zmistu, struktury ta etapiv formuvannia metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv biolohii [Definition of Content, Structure and Stages Formation of Methodological Competence Ffuture Biology Teachers]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 5 (2), 150–155 (in Ukrainian).

Burnazova, V. (2014). Profesiina kompetentnist muzykanta-instrumentalista: zmist, struktura, metody rozvytku [Professional Competence of Mmusician-Instrumentalist: content, structure, methods of development]. Berdiansk, Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seria: Pedahohichni nauky, (1), 65–70 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2014_1_11

Korobova, I. (2017). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizyky na zasadakh indyvidualnoho pidkhodu [Formation of Methodological Competence of Future Teachers of Physics on the Basis of Individual Approach]. Kyiv, Avtoref. dys. … d-ra ped. nauk (in Ukrainian). http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14880

Koshonko, H. (2016). Sutnist ta struktura profesiinoi kompetentnosti pedahoha [Nature and Structure of Professional Competence of Teacher]. Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv u konteksti zahalnoievropeiskykh intehratsiinykh protsesiv, 30–37 (in Ukrainian). http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4991

Matiash, O. (2014). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti z navchannia heometrii maibutnikh uchyteliv matematyky [Formation of Methodological Competence on Teaching Geometry of Future Teachers of Mathematics]. Vinnytsia, dys. … d-ra ped. nauk (in Ukrainian). http://93.183.203.244:80/xmlui/handle/123456789/2540

Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 30.04.2020 № 584 [Methodical Recommendations for the Development of Standards of Higher Education: № 584 (2020, April 30)]. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine (in Ukrainian). https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-unesennya-zmin-do-metodichnih-rekomendacij-shodo-rozroblennyastandartiv-vishoyi-osviti-1

Mykhaskova, M. (2007). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky [Formation of Professional Competence of Future Music Teacher]. Kyiv, Avtoref. dys. … kand. ped. nauk (in Ukrainian).

Mishchenko, S. (2016). Zmist ta struktura profesiinoi kompetentnosti vykladacha koledzhu [Contents and Structure of Professional Competence of Teacher of College]. Kyiv, Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. Drahomanova, Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy (55), zb. nauk. prats, 160–166 (in Ukrainian). http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23530

Murovana, N. (2008). Pedahohichne kerivnytstvo rozvytkom profesiinoi kompetentnosti vchyteliv muzyky u pisliadyplomnoi osvity [Pedagogical Guidance for the Development of Professional Competence of Music Teachers in Postgraduate Education]. Kyiv, avtoref. dys. … kand. ped. nauk (in Ukrainian).

Nikolaiev, O., Rubaniak, L. (2016). Metodychna kompetentnist yak odna iz osnovnykh skladovykh profesionalizmu maibutnoho vchytelia fizyky [Methodical Competence as Major Component of Professionalism Future Teachers of Physics]. Kamianets-Podilskyi, Zbirnyk naukovykh prats KamianetsPodilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna, (22), 99–102 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2016_22_33

Ostapenko, N. (2015). Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Competence Approach in Training of Future Music Teachers]. Nizhyn, Naukovi zapysyky NDU im. M. Hoholia, (2), 53–57 (in Ukrainian).

Pliachenko, T. (2015). Struktura i zmist profesiinykh kompetentnostei uchytelia muzychnoho mystetstva [Structure and Content of Music Teacher’s Professional Competences]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, (24), 84–87 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2015_24_15

Ternopilska, V. (2012). Struktura profesiinoi kompetentnosti maibutnioho fakhivtsia [Structure of Professional Competence of Future Specialist]. Melitopol, Naukovyi visnyk Melitopilskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, (9), 208–213 (in Ukrainian). http://magazine.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/193/140

Teriaieva, L. (2019). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky na zaniattiakh z khorovoho dyryhuvannia [Formation of Methodical Competence of Future Music Teachers in Choral Conducting Classes]. Avtoref. dis. ... kand. ped. nauk, Kyiv (in Ukrainian).

Tkachenko, K. (2015). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u protsesi pedahohichnoi praktyky [Formation of Methodological Competence of Future Teachers in Primary School in Process of Pedagogical Practice]. Avtoref. dys. kand. ped. nauk, Sloviansk (in Ukrainian). http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/398

Tsymbaliuk, Ya. (b. d.). Struktura metodychnoi kompetentnosti vchytelia [Structure of Teacher’s Methodological Competence]. Odesa (in Ukrainian). https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/4_2011/58.pdf

Tsiuliupa, N. (2009). Pedahohichni umovy formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnioho vchytelia muzyky v protsesi instrumentalnoi pidhotovky [Pedagogical Conditions for Formation of Methodological Competence of Future Music Teacher in Process of Instrumental Training]. Avtoref. dys. … kand. ped. nauk, Kyiv (in Ukrainian).

Sherstiuk, L. (2017). Sutnist ta struktura metodychnoi kompetentnosti maibutnioho vykladacha-filoloha [The Essence and Structure of Methodological Competence of the Future Teacher-Philologist]. Chernihiv, Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, Seriia: Pedahohichni nauky, (142), 220–224 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_142_50

Shmyhol, I. (2011). Sutnist ta struktura profesiinoi kompetentnosti pedahoha [Nature and Structure of Methodical Competence of Future Philology Teacher]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 1 (4), 197–204 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2011_4(1)__32

Shcholokova, O. (2006). Profesiina kompetentnist yak stratehichnyi napriamok modernizatsii mystetskoi osvity v Ukraini [Professional Competence as Strategic Direction of Modernization of Art Education in Ukraine]. Hlukhiv, Visnyk Hlukhivskoho derzh. ped. un-tu, (8), 20–23 (in Ukrainian).

Yudzionok, N. (2011). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia do muzychno-interpretatsiinii diialnosti [Formation of Professional Competence of the Future Teacher in Musical-Interpretive Activity]. Odesa, avtoref. dys. … kand. ped. nauk (in Ukrainian).

Yatsynina, N. (2010). Struktura profesiinoi pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [Structure of Professional Pedagogical Competence of Future Teacher]. Kamianets-Podilskyi, zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna, (16), 132–134 (in Ukrainian).

Downloads


Переглядів анотації: 282

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Процишина, О. (2021). СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА МИСТЕЦЬКОЇ ШКОЛИ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.12