ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ СЦЕНІЧНОГО ІМІДЖУ ВИКЛАДАЧА ВОКАЛУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.20

Ключові слова:

сценічний імідж; викладач вокалу; чинники; поліфункціональність.

Анотація

У статті здійснено аналіз наукових засад виникнення та розвитку поняття «сценічний імідж». Доведено, що сутність процесу створення сценічного образу полягає в глибокому проникненні виконавця у сутність образу та його реалізації засобами вокальної техніки, міміки, жестів тощо. Відмічені у статті персональні, соціальні та символічні характеристики сценічного іміджу не є
незмінними: вони гнучко змінюються у відповідності з внутрішніми прагненнями самої особистості і зовнішніми обставинами, до яких вона змушена так чи інакше пристосовуватися. Наголошено, що найважливішим серед розглянутих чинників та методів формування сценічного іміджу є позиціонування, тобто закріплення унікальних ідентифікуючих рис вокаліста у свідомості оточуючих, які відрізняють його від інших аналогічних виконавців. Ефективним буде позиціонування, яке здійснюється за однією, двома, трьома ознаками, оскільки згідно з основними законами психофізіологічного сприйняття більша їх кількість не відкладається надовго у свідомості людей. Підкреслено, що стратегія позиціонування повинна залишатися незмінною впродовж тривалого часу, оскільки швидка і часта її зміна не дає можливості обраним відміченим характеристикам і атрибутам закріпитися у свідомості аудиторії, а отже, позиціонування як таке просто не відбудеться.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Hryn, L. O. (2013). Vokalnyi holos yak profesiinyi instrument aktora muzychno-dramatychnoho teatru [Vocal Voice as Professional Instrument of Musical-Dramatic Theatre Actor]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka, Seriia «Pedahohika», 4 (in Ukainian).

Hryn, L. O. (2010). Metodychni osnovy ta zahalno-pedahohichni pryntsypy vokalnoho mystetstva [Methodical Fundamentals and General Pedagogical Principles of Vocal Art]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, Pedahohichni nauky, Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet (in Ukrainian).

Hmyrina, S. V. (2013). Stsenichne perevtilennia studenta-vokalista yak pedahohichna problema [Stage Reincarnation of Student-Vocalist as Pedagogical Problem]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, Seriya 14: Teoriya i metodyka mystetskoi osvity, 2013, 14 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_014_2013_14_13

Dmitriieva, V. V. Reklamne povidomlennia yak nosii vizualnoi komunikatsii [Advertising Message as Carrier of Visual Communication] (in Ukrainian). http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Dtr_gn/2008_4/files/GN_04_2008_Dmitrijeva.pdf.

Dmitriev, L. B. (2004). Osnovy vokalnoi metodiki [Fundamentals of Vocal Technique]. Moskva: Muzyka (in Russian).

Hrebeniuk, N. Ye. (1994). Formuvannia vokalno-vykonavskykh navychok ta rol mizhosobystisnoho spilkuvannia u klasi solnoho spivu [Formation of Vocal-Performing Skills and Role of Interpersonal Communication in Class of Solo Singing]. Dyss. … kand. myst., Kyiv (in Ukrainian).

Yeroshenko, O. V. (2012). Vyraznist vokalnoho vykonavstva: khudozhni ta pryrodni chynnyky [Expressiveness of Vocal Performance: artistic and natural factors]. Kultura Ukrainy, 2012, 36 (in Ukrainian).

Yeroshenko, O. V. (2008). Emotsiina sfera u vokalnii tvorchosti: muzychno-estetychni ta vykonavski aspekty [Emotional Sphere in Vocal Creativity: musical-aesthetic and performing aspects]. Avtoref. dys. … kand. myst., Kharkiv (in Ukrainian).

Daiuk, Zh., Denysiuk, V. (2019). Pidhotovka maibutnikh spivakiv do vokalno-stsenichnoi profesiinoi diialnosti [Future Singers Training for Vocal and Stage Professional Activities]. Nova pedahohichna dumka, 2019, 1 (97) (in Ukrainian).

Ovcharenko, N. A. (2006). Osnovy vokalnoi metodyky [Fundamentals of Vocal Technique]. Kryvyi Rih (in Ukrainian).

Priadko, O. M. (2009). Rozvytok spivatskoho holosu [Development of Singing Voice]. Methodical recommendations for vocal teachers and students of music and pedagogical faculties of higher education institutions, Kamianets-Podilskyi (in Ukraininan).

Speranska-Skarha, M. A. (2013). Funktsii profesiinoho imidzhu vchytelia-filoloha [Functions of Professional Image of Teacher-Philologist]. Naukovyi visnyk Donbasu, 2013, № 3 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2013_3_10.pdf

Tiahunova, N. M. (2013). Metodychni zasady formuvannia imidzhu vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methodical Fundamentals of Image Formation of Higher Education Institutions]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 2013, # 42 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vetp_2013_42_75.pdf

Khavkina, L. M. (2013). Imidzhelohiia [Imageology]. Kharkiv (in Ukrainian).

Ovcharenko, N., Samoilenko, O., Moskva, O., Chebotarenko, O. (2020). Innovative Technologies in Vocal Training: Technological Culture Formation of Future Musical Art Teachers. Journal of History Culture and Art Research, 2020, Vol. 9 (3) (in English). http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i3.2729

Downloads


Переглядів анотації: 252

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Сухолова , М. (2021). ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ СЦЕНІЧНОГО ІМІДЖУ ВИКЛАДАЧА ВОКАЛУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.20