ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ДИРИГЕНТА НАВЧАЛЬНОГО ХОРОВОГО КОЛЕКТИВУ
Ключові слова:
диригент хору, навчальний хоровий колектив, педагогічна воля, артистизм, виконавець.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2019.4.5
У статті розглянуто професійну діяльність диригента навчального хорового колективу. Висвітлено основні завдання диригента, а саме: сприйняття інформації, осмислення її, передача іншим учасникам хорового колективу, досягнення необхідного результату. Окреслено основні професійні та психолого-педагогічних якості диригента навчального хорового колективу. Проаналізовано особистісні характеристики диригента. Здійснено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження дуальності педагогічного процесу продуктивність останнього безпосередньо залежить від специфіки взаємовідносин між диригентом і хористами.
Завантаження
Посилання
Basova, N. V. (2000). Pedagogika i prakticheskaia psikhologiia [Pedagogy and Practical Psychology]. Rostov na Donu: Feniks, 416 (in Russian).
Berehova, H. (2013). Aktualnist filosofskykh doslidzhen u systemi vyshchoi osvity Ukrainy [Actuality of Philosophical Researches in Higher Education System of Ukraine]. Naukovi zapysky, Seriia «Filosofiia», Vypusk 11, Ostrogh, 136 p. (in Ukrainian).
Yerzhemskii, G. L. (2007). Dirizheru XXI veka. [To the Conductor of 21 century]. Psikholingvistika professii. Sankt-Peterburg: Izd-vo «DEAN», 240 (in Russian).
Kabril, K. V. (2015). Kryterii ta pokaznyky sformovanosti tsinnisnykh kompetentnostei maibutnioho vchytelia muzyky v protsesi vyvchennia muzychno-kompiuternykh tekhnolohii [Criteria and Indicators of Future Competency of Music Teacher in Process of Studying Music and Computer Technologies]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia, Psykhologho-pedaghoghichni nauky, 41–45 (in Ukrainian).
Klimkina, N. (2007). Formuvannia sotsialnoi aktyvnosti pidlitkiv iz nepovnykh simei zasobamy relihiieznavstva [Forming of Social Activity of Teenagers from Incomplete Families by Facilities of Religious Studies]. Materialy vseukr. nauk.-prakt. konf. «Formuvannia relihiinoi kultury ditei i molodi: problemy, perspektyvy», Ivano-Frankivsk, 223 (in Ukrainian).
Korobka, T. S. (2013). Komunikatsiinyi protses u khorovomu vykonavstvi yak skladna systema tvorchykh vzaiemozviazkiv [Communication process in the Choral Carrying out as a Difficult System of Creative Intercommunications]. Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho: zbirnyk statei. Kulturolohichni aspekty suchasnoho mystetskoho dyskursu. Pamiati L. K. Kaverinoi, Vyp. 106, Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovsikoiho, p. 377 (in Ukrainian).
Markevich, I. (2014). Iskusstvo dyrizhirovaniia v nashe vremia [Art of Conducting in Our Time]. Minsk, 54 (in Belorussian) .
Oleksiuk, O. M. ,Tkach, M. M., Lisun, D. V. (2013) .Hermenevtychnyi pidkhid u vyshchii mystetskii osviti [Hermeneutics Approach in Higher Artistic Education]. Kolekt. monoghraf., Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka, 164 (in Ukrainian).
Smyrnova, T. (2013). Khoroznavstvo: istoriia, teoriia, metodyka [Choral Literature: history, theory, methodology]. Navch. posib., Kharkiv: Fedorko., 212 (in Ukrainian).
Ferris P. A., Sinclair C., Kline, T. J. (2015). It takes Two to Tango: personal and organizational resilience as predictors of strain and cardiovascular disease risk in a work sample. Journal of Occupational Health Psychology, Vol. 10, № 3, pp. 225–238.
Yaiun, W. (2018). Pedahohichni umovy formuvannia komunikatyvnoi kultury maibutnioho vchytelia muzychnoho mystetstva u protsesi dyryhentsko-khorovoho navchannia [Pedagogical Conditions of Formation of the Communicative Culture of the Future Teacher of Music Art in the Process of Conductor-Choral Training]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 3, 125–131 (in Ukrainian). DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.125131