МИСТЕЦЬКА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ НОВОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПАРАДИГМИ
Ключові слова:
антропоцентризм, діалог/полілог, компетентнісний підхід, мистецька освіта, педагогічна парадигма.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.37
У статті розглядається сутність сучасної парадигми, спрямованої на посилення практич-
ної орієнтації та інструментального напряму освіти. З філософських позицій характеризу-
ється ситуація парадигмальних змін у мистецькій освіті, доводиться необхідність подолання
абсолютизації компетентнісного підходу і переходу на міждисциплінарні позиції в освіті. Нова
педагогічна парадигма позиціонується як діалогічний/полілогічний варіант організації навчання
у вищих мистецьких навчальних закладах.
Завантаження
Посилання
Bermus A.G. Vvedeniie v gumanitarnuiu metodologiiu [Introduction to Methodology in Humanities]. —M. : Kanon+, 2007. — 336 s.
Kun T. Struktura nauchnykh revolutsii [Structure of Scientific Revolutions]. — M. : Progress, 1997. — 300 s.
Oleksiuk O.M. Tsinnosno-smyslovi oriientyry naukovoi pedahohichnoi shkoly u vyshchii mystetskii osviti /O.M. Oleksiuk / Dukhovnist osobystosti v systemi mystetskoi osvity zb. pr. nauk. shk. d-ra ped. Nauk, prof. O.M. Oleksiuk / Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. [Value-Content Landmarks of Scientific Pedagogical School in Higher Arts Education]. О. Oleksiuk / Spirituality of Personality in the System of Arts Education : collected scientific works, PhD in Pedagogical Sciences, Prof. О. Oleksiuk / Borys Grinchenko Kyiv University. — K. : Kyiv. Un-t im. B. Grinchenka, 2015 — 192 s. — s. 6–16
Оleksiuk O.M. Fenomenolohichnyi dialoh / poliloh v organizatsii navchalnoi diialnosti mahistriv muzychnoho mystetstva [Phenomenomelogical Dialogue / Polylogue in Organization of Teaching Activity of Masters in Music Arts]. O.M. Oleksiuk/ Naukovi zapysky / Red. kol. : V.F. Cherkasov, V.V. Radul, N.S. Savchenko ta inshi. — Vypusk 152.– Seriia : Pedagogichni nauky. — Kropyvnytskyi: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2017. — 222 s. ISSN — 2415-7988 , ISBN 978-7406-57-8, s. 25–27.
Tkhagapsoiev Kh.G. Kanun novoi paradigmy obrazovaniia [Eve of a New Education Paradigm]. Kh.G. hagapsoiev. — M., Prosveshcheniie, 1997. — 99 s.
Chekan N.I. Dva pokhoda k ponimaniui metafory: O.M. Freidenberg i M.M. Bakhtina / N.I. Chekan / Istoricheskia i sotsialno-obrazovatelnaia mysl [Two Approaches to Defining a Metaphor: О. Freidenberg and M. Bakhtin / N. Chekan / Historical and social-educational thought]. — 2014; 6(6_2). s. 175–179. — DOI: https://doi.org/10.17748/2075-9908-2014-6-6_2-175-179.
Shmais Yi. Kultura pod ugrozoi: ot evolutsionnoi ontologii k ekologicheskoi politike: Monografiia [Culture under Danger: From the Evolution Onthology to Ecological Politics : Monography]. Yi. Shmais. Novosibirsk : Izdatelsvo SO RAN, 2012. — 260 s.
Jadwiga Uchyla-Zroski. Wartosci edukacji muzycznej dzieci i mlodziezy w perspektywie tradycji i wspolczenosci / Uniwersytet Slaski w Katowicach, Wydzial Artystyczny, Cieszyn 2016. — 172 s. ISBN 978-83-62674-70-1