КОНТЕКСТНИЙ ПІДХІД ДО ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.69Ключові слова:
мистецька освіта; заклад вищої мистецької освіти; фахова підготовка; контекстний підхід; майбутній педагог-музикант.Анотація
У статті розкрито авторський погляд на актуальну нині проблему пошуку способів реалізації нових стратегій розвитку вищої мистецької освіти, що пов’язані з інтеграцією у європейський простір. Автори статті пропонують вирішення цього питання шляхом упровадження контекстного підходу в процес фахової підготовки майбутнього музиканта-педагога. Розкриваючи зміст контекстного підходу, увага акцентується на тому, що основною одиницею змісту контекстного навчання є не «частина інформації» чи завдання, що розв’язується за зразком, а проблемна ситуація, яка передбачає включення продуктивного мислення студента. Реалізація контекстного підходу до фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів сприяє розвитку професійних здібностей останніх, допомагає їм об’єктивніше і точніше визначати рівень своєї підготовки, сформованість професійних компетентностей та конкурентоспроможність. Застосування цього підходу визначає не тільки вектор розвитку особистості, а й створює умови для розробки стратегії його вдосконалення та реалізації індивідуальних здібностей майбутніх фахівців.
Завантаження
Посилання
Balakarieva, V. (2018). Kontekstnyi pidkhid pidhotovky maibutnikh uchyteliv do orhanizatsii trudovoho navchannia molodshykh shkoliariv [Contextual Approach to Training Future Teachers to Organize Handicrafts of Elementary School Students]. Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 166, 49–53 (in Ukrainian).
Verbytskyi, A. O. (1991). Aktyvne navchannia u vyshchii shkoli: kontekstnyi pidkhid [Active Learning in Higher Education: contextual approach] Moskva: Vyshcha shkola (in Ukrainian).
Vygotskii, L. S. (1996). Pedagogicheskaia psikhologiia [Pedagogical Psychology. Moskva: Pedagogika-Press (in Russian).
Kovtun, O. Kontekstnyi pidkhid yak metodolohichnyi kontsept formuvannia profesiino-movlennievoi diialnosti maibutnikh aviatsiinykh operatoriv [Contextual Approach as a Methodological Concept of Developing Professional Speech Activity of Future Aviation Operators] (in Ukrainian). http://er.nau.edu.ua/jspui/bitstream/NAU/4467/14.pdf
Kostiukov, V. (2013). Naukovi pidkhody do formuvannia pedahohichnoho artystyzmu maibutnoho vchytelia muzyky [Academic Approaches to Developing Pedagogical Artistry of a Future Music Teacher]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova, Ser. : Pedahohichni ta istorychni nauky, 114, 109–110. (in Ukrainian) http://nbuv.gov.ua /UJRN/Nzped_2013_114_17
Myronchuk, N. (2018). Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii [Contextual Approach in Preparing Students for Professional Activity in Foreign Pedagogical Theory]. Kreatyvna pedahohika: nauk.-metod. zhurnal, 13, 95–101 (in Ukrainian).
Popova, O. V. (2015). Kontekstnyi pidkhid yak determinanta profesiyino-movlennievoi pidhotovky maibutnikh perekladachiv kytaiskoi movy [Contextual Approach as a Determinant of Professional Speech Training of Future Chinese Translators, Nauka i osvita, 9, 156–166 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_20 15_9_33
Tykholaz, S. I. (2011). Kontekstnyi pidkhid do orhanizatsii navchalnoho protsesu yak umova rozvytku profesiinoi spriamovanosti studentiv medychnoho universytetu [Contextual Approach to the Organization of the Educational Process as a Condition for the Development of Professional Orientation of Medical University students]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», 4, 165–169 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/ UJRN / Znpkhist_2011_4_38
Baker, E. D. (2009). Contextualized Teaching and Learning: A Faculty Primer: A Review of Literature and Faculty Practices with Implications for California Community College Practitioners (in English). http://www.cccbsi.org/Websites/basicskills /Images/CTL.pdf
Berns, R. G. (2001). Contextual Teaching and Learning: Preparing Students for the New Economy. The Highlight Zone: Research and Work, 5, 1–8 (in English). http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download? doi=10.1.1.453.3887&rep =rep1&type=pdf