КОНТЕКСТНИЙ ПІДХІД ДО ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА

Автор(и)

  • Людмила Вишневецька Комунальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради» http://orcid.org/0000-0002-3558-3600
  • Віктор Вишневецький Комунальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради» http://orcid.org/0000-0002-7310-4228

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.69

Ключові слова:

мистецька освіта; заклад вищої мистецької освіти; фахова підготовка; контекстний підхід; майбутній педагог-музикант.

Анотація

У статті розкрито авторський погляд на актуальну нині проблему пошуку способів реалізації нових стратегій розвитку вищої мистецької освіти, що пов’язані з інтеграцією у європейський простір. Автори статті пропонують вирішення цього питання шляхом упровадження контекстного підходу в процес фахової підготовки майбутнього музиканта-педагога. Розкриваючи зміст контекстного підходу, увага акцентується на тому, що основною одиницею змісту контекстного навчання є не «частина інформації» чи завдання, що розв’язується за зразком, а проблемна ситуація, яка передбачає включення продуктивного мислення студента. Реалізація контекстного підходу до фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів сприяє розвитку професійних здібностей останніх, допомагає їм об’єктивніше і точніше визначати рівень своєї підготовки, сформованість професійних компетентностей та конкурентоспроможність. Застосування цього підходу визначає не тільки вектор розвитку особистості, а й створює умови для розробки стратегії його вдосконалення та реалізації індивідуальних здібностей майбутніх фахівців.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Balakarieva, V. (2018). Kontekstnyi pidkhid pidhotovky maibutnikh uchyteliv do orhanizatsii trudovoho navchannia molodshykh shkoliariv [Contextual Approach to Training Future Teachers to Organize Handicrafts of Elementary School Students]. Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 166, 49–53 (in Ukrainian).

Verbytskyi, A. O. (1991). Aktyvne navchannia u vyshchii shkoli: kontekstnyi pidkhid [Active Learning in Higher Education: contextual approach] Moskva: Vyshcha shkola (in Ukrainian).

Vygotskii, L. S. (1996). Pedagogicheskaia psikhologiia [Pedagogical Psychology. Moskva: Pedagogika-Press (in Russian).

Kovtun, O. Kontekstnyi pidkhid yak metodolohichnyi kontsept formuvannia profesiino-movlennievoi diialnosti maibutnikh aviatsiinykh operatoriv [Contextual Approach as a Methodological Concept of Developing Professional Speech Activity of Future Aviation Operators] (in Ukrainian). http://er.nau.edu.ua/jspui/bitstream/NAU/4467/14.pdf

Kostiukov, V. (2013). Naukovi pidkhody do formuvannia pedahohichnoho artystyzmu maibutnoho vchytelia muzyky [Academic Approaches to Developing Pedagogical Artistry of a Future Music Teacher]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova, Ser. : Pedahohichni ta istorychni nauky, 114, 109–110. (in Ukrainian) http://nbuv.gov.ua /UJRN/Nzped_2013_114_17

Myronchuk, N. (2018). Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii [Contextual Approach in Preparing Students for Professional Activity in Foreign Pedagogical Theory]. Kreatyvna pedahohika: nauk.-metod. zhurnal, 13, 95–101 (in Ukrainian).

Popova, O. V. (2015). Kontekstnyi pidkhid yak determinanta profesiyino-movlennievoi pidhotovky maibutnikh perekladachiv kytaiskoi movy [Contextual Approach as a Determinant of Professional Speech Training of Future Chinese Translators, Nauka i osvita, 9, 156–166 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_20 15_9_33

Tykholaz, S. I. (2011). Kontekstnyi pidkhid do orhanizatsii navchalnoho protsesu yak umova rozvytku profesiinoi spriamovanosti studentiv medychnoho universytetu [Contextual Approach to the Organization of the Educational Process as a Condition for the Development of Professional Orientation of Medical University students]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», 4, 165–169 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/ UJRN / Znpkhist_2011_4_38

Baker, E. D. (2009). Contextualized Teaching and Learning: A Faculty Primer: A Review of Literature and Faculty Practices with Implications for California Community College Practitioners (in English). http://www.cccbsi.org/Websites/basicskills /Images/CTL.pdf

Berns, R. G. (2001). Contextual Teaching and Learning: Preparing Students for the New Economy. The Highlight Zone: Research and Work, 5, 1–8 (in English). http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download? doi=10.1.1.453.3887&rep =rep1&type=pdf

Downloads


Переглядів анотації: 189

Опубліковано

2022-03-29

Як цитувати

Вишневецька, Л., & Вишневецький, В. (2022). КОНТЕКСТНИЙ ПІДХІД ДО ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (6). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.69