ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
вища мистецька освіта, комунікативна культура, майбутній вчитель музичного мистецтва, диригентсько-хорове навчання.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.125131
У статті схарактеризовано педагогічні умови формування комунікативної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі диригентсько-хорового навчання. Перша умова — посилення ціннісно-смислових аспектів у змісті диригентсько-хорового навчання майбутніх учителів музичного мистецтва. Друга умова — включення у процес диригентсько-хорового навчання емпатійно-творчих завдань на основі діалогу культур. Третя умова — створення позитивної полімотивації до колективної духовно-творчої взаємодії учасників навчального хорового колективу. Стимулювання творчої самореалізації студентів у соціокультурній диригентсько-хоровій діяльності — четверта педагогічна умова формування комунікативної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі диригентсько-хорового навчання.
Завантаження
Посилання
Bibler, V. S. (1991). Ot naukouchenia — k logike kultury: dva filosofskikh vvedeniia v dvadtsat pervyi vek [From Science to the Logic of Culture: two philosophical introductions into the twenty first century]. M., 414 (in Russian).
Bakhtin, M. M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva [Aesthetics of Verbal Creativity]. Sost. S. G. Bocharov: tekst podgot. G. S. Bernshtein i L. V. Deriugina; Primech. S. S. Averintseva i S. G. Bocharova, M.: Iskusstvo, 424 (in Russian).
Vygotskii, L. S. (1934). Myshleniie i rech [Thinking and Speaking]. M.; L., 299, 308 (in Russian).
Volkova, Yu. I. (2016). Formuvannia khudozhnio-kommunikatyvnych umin maibutnikh uchiteliv muzyky i khoreografii [Formation of Artistic and Communicative Skills of Future Teachers of Music and Choreography]. Extended abstract of Candidate’s thesis, Kyiv, 20 (in Ukrainian).
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. K: Lybid, 376 (in Ukrainian).
Zaitseva, A. V. (2017). Metodychna systema formuvannia khudozhnio-kommunikatyvnoi kultury maibutnioho vchytelia muzyky [Methodical System of Forming the Artistic and Communicative Culture of Future Music Teacher]. Extended abstract of Candidate’s thesis, Kyiv, 42 (in Ukrainian).
Kabryl, K. V. (2013). Formuvannia tsinnisnykh kompetentnostei maibutnioho vchytelia muzyky u protsesi dyryhetsko-khorovoi pidhotovky [Formation of Values Competences of the Future Music Teacher in the Process of Conductor-Choral Training]. Extended abstract of Candidate’s thesis, K., 20 (in Ukrainian).
Kahan, M. S. (1996). Filosofia kultury [Culture Philosophy]. SPb.: TOO TK Petropolis, 416 (in Russian).
Manko, V. M. (2000). Dydaktychni umovy formuvannia u studentiv profesiino-piznavalnoho interesu do spetsialnykh dystsyplin [Didactic Conditions of Formation of Students of Professional Cognitive Interests in Special Disciplines]. K.: Lohos, Sotsializatsia osobystosti: zb. nauk.pr. Natsionalnoho pedagogichnoho universytetu im. M. Drahomanova, 2, 153–161 (in Ukrainian).
Oleksiuk, O. M. (2016). Antropolohichnyi povorot v mystetskii pedahohitsi — “zolotyi” peretyn stolit [Anthropological Turn in Artistic Pedagogy — «Golden» Section Centuries]. Ukrainsko-polskyi shchorichnyk, Osvitolohia, 5, 152–157 (in Ukrainian). ISSN 2226-3012. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.152157
Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M. (2004). Pedahohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva [Pedagogy of Spiritual Potential of Personality: sphere of musical art]. Navch. posib., K.: Znannia Ukrainy, 264 (in Ukrainian).
Sukhomlynskyi, V. O. (1978). Vybrani tvory: V 5-ty t. T.1. Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti. Dukhovnyi svit shkoliara. Metodyka vykhovannia kolektyvu [Problems of Education of a Fully Developed Personality. The Spiritual World of a Student. Methodology of education of the collective]. K.: Radianska shkola, 654 (in Ukrainian).