«МАЛЕНЬКЕ ТРІО» ДЛЯ КЛАРНЕТА, ФАГОТА І ФОРТЕПІАНО ОЛЕКСАНДРА ЯКОВЧУКА: ЖАНРОВО-СТИЛЬОВИЙ АСПЕКТ
Ключові слова:
камерно-інструментальний ансамбль, фортепіанне тріо, ансамблі духових інструментів з фортепіано.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.7579
У статті висвітлено феномен творчості сучасного українського композитора Олександра Яковчука в контексті розвитку камерно-інструментальної ансамблевої музики останньої третини ХХ — початку ХХІ ст. Оригінальні та майстерно написані твори відображають мистецький світ композитора доби постмодернізму, є визнаними в музичному житті України та за її межами. Розглянуто розгалужену жанрову систему — сонати, тріо, сюїти, квартети, капричіо, мініатюри, зокрема, проаналізовано твір «Маленьке тріо» для кларнета, фагота і фортепіано (1980), який є проявом неокласичної тенденції в авторському стилі митця.
Завантаження
Посилання
Astalosh, H. (2013). Evoliutsiia fortepiannoi vyrazovosti v kamerno-instrumentalnykh ansambliakh ukrainskykh kompozytoriv ostannoi tretyny ХХ st. (na prykladi tvorchosti M. Skoryka, Ye. Stankovycha,
V. Sylvestrova) [Evolution of Piano Expression in Chamber-instrumental Ensembles of Ukrainian Composers of the last third of the 20th century (on the example of M. Skoryk, Ye. Stankovich, V. Silvestrov)]. Extended abstract of Candidate’s thesis, Lviv, 20 (in Ukrainian).
Borovyk, I. (1996). Ukraiskyi kamernyi ansambl [Ukrainian Chamber Ensamble]. K., 128 (in Ukrainian).
Volkova, L. (1997). Ukrainske fortepianne trio 1970–1980-kh rokiv v aspekti vykonavskykh problem [Ukrainian Piano Trio of 1970–1980s in the Aspect of Performing Problems]. Extended abstract of Candidate’s thesis, K., 21 (in Ukrainian).
Gaidamovich, T. (1960). Instrumentalnyie ansambli [Instrumental Ensembles]. M.: Gos. Muz. Izd., 64 (in Russian).
Denysenko, M. (2006). Tembrova modalnist u kompozytsii (na prykladakh ukrainskoi instrumentalnoi muzyky ostannioi chverti ХХ stolittia) [Timbral Modality in Composition (on the examples of Ukrainian instrumental music of the last quarter of 20th century)]. Extended abstract of Candidate’s thesis, К., 19 (in Ukrainian).
Dyka, N. (2002). Tvorcha diialnist ukrainskykh kamerno-instrumentalnykh ansambliv trio v 60-80-kh rokakh ХХ stolittia [Creative Activity of Ukrainian Chamber — Instrumental Trio Ensembles in 60–80s of 20th century]. Lviv: SPOLOM, Kamernyi ansambl: istoriia, teoriia, praktyka: zbirnyk statei, Vyp. 7: Molode vykonavstvo, 111–120 (in Ukrainian).
Zinkiv, I. (1989). Kamerno-instrumentalna muzyka [Chamber–instrumental Music]. Istoriia ukrainskoi muzyky. K.: Naukova dumka, T. 2: Druha polovyna XX st., 284–305 (in Ukrainian).
Metlushko, V. (2014). Klarnet yak solno-ansamblevyi instrument v tvorchosti kompozytoriv ХХ stolittia [Clarinet as a Solo-ensemble Instrument in Composer’s Works of 20th century]. Extended abstract of Candidate’s thesis, Kharkiv, 20 (in Ukrainian).
Omelchenko, T. (2009). Monolohizm yak providna tendentsiia kamerno-instrumentalnoi muzyky ХХ st. (na materiali sonat dlia skrypky i fortepiano suchasnykh ukrainskykh kompozytoriv) [Monologism as the leading trend of chamber-instrumental music of the 20th century (based on sonatas for violin and piano of contemporary Ukrainian composers)]. K., Kyivske muzykoznavstvo: zb. Statei, 30, 153–163 (in Ukrainian).
Polskaia, I. (2001). Kamernyi ansambl: istoriia, teoriia, estetika [Chamber Ensemble: History, Theory, Aesthetics] [monohrafiia]. Kh.: KhDAK, 396 (in Russian).