СИНЕСТЕЗІЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОГО СЕМІОЗИСУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Оксана Рахманова Приватний заклад загальної середньої освіти ІІ–ІІІ ступенів «Гімназія А+» ТОВ «Академія сучасної освіти» http://orcid.org/0000-0002-3356-2611

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.5

Ключові слова:

семіозис; семіотика мистецтв; синестезія; синестезійність; молодші школярі.

Анотація

Стаття присвячена розкриттю поняття «семіотики мистецтва» як окремої галузі науки, що впливає на процес розвитку музичного семіозису молодших школярів. Значна увага приділяється створенню абстрактних чуттєвих образів особистості через сприйняття феномену синестезії. Це забезпечує формування специфічних синестезійних кодів, що дозволяють на особливому когнітивному рівні передавати інформацію, засновану на тілесному й емоційному досвіді учнів. Музичне мистецтво представляє великий інтерес для семіотики, націленої на пошук принципів, складових основи процесу змістоутворення в сфері чуттєвого досвіду людини.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Galeev, B. M. (1982). Sodruzhestvo chuvstv i sintez iskusstv [The Fellowship of Senses and the Synthesis of Arts]. Moscow: Znanie, 61 (in Russian).

Brazgovskaia, E. E. (2019). Semiotika. Yazyki i kody kultury: uchebnik i praktikum dlia akademicheskogo bakalavrata [Semiotics. Languages and Cultural Codes: Textbook and Workshop for Academic Bachelor’s Degree]. Moscow: Izdatel-stvo Yurait, 187 (in Russian).

Zelenina, E. O. (2010). Sinesteziia kak problema pedagogiki muzykalnogo vospitaniia i obrazovaniia: razvitie slukho-zritelnykh intermodalnykh assotsiatsii [Synesthesia as a Pproblem of Pedagogy of Musical and General Education: development of auditory and visual intermodal associations]. Moscow: KEEU, 87 (in Russian).

Masol, L. M. (2006). Metodyka navchannia u pochatkovii shkoli: posibnyk dlia vchyteliv [Teaching Techniques in Primary Schools]. Kharkiv: Vesta «Ranok», 256 (in Ukrainian).

Nadolinska, T. V. (2014) Ihrovi pedahohichni tekhnolohii v profesiinii diialnosti pedahoha-muzykanta [Game and Pedagogical Technologies in Professional Activity of Teacher and Musician]. Mystetstvo ta osvita: Naukovo-metodychnyi zhurnal, 1, 8–32 (in Ukrainian).

Tomasheva, A. A. (2006). Razvitie sinestezii u detei v uchebnom protsesse muzykalnoi shkoly [Development of Synesthesia in Children in Educational Process of Music School]. Value-based and Sensebearing Attitudes and Strategies for the Development of Educational nstitutions: materials of the All−Russian Scientific and Practical Conference “Fourth Cheredov Readings”, 29th of October, Omsk, Omsk: OSPU 2, 118−147 (in Russian).

Eko, U. (2006) Otsutstvuiushchaia struktura. Vvedenie v semiologiiu [The Absent Structure. Introduction to Semiology]. SPb.: Simpozium, 538 (in Russian).

Gunnar Ásgeirsson, A., Nordfang, M., Alrik Sørensen, T. (2015). Components of Attention in Grapheme−Color Synesthesia: A Modeling аpproach. PLOS ONE (in English). DOI 10.1371/journal.pone.013445

Downloads


Переглядів анотації: 230

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Рахманова, О. (2021). СИНЕСТЕЗІЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОГО СЕМІОЗИСУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.5