МІЖДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК ФОРМА ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: ФАСЕТНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.1

Ключові слова:

стратегія; орієнтири; розвиток; мистецька освіта; фасетний підхід; міждисциплінарний дискурс; інноваційна модель; комунікативні практики.

Анотація

Міждисциплінарність мистецької освіти полягає в універсальності впливу мистецтва на всі пізнавальні процеси людини і здатності художньо- образного втілення будь-якої теми й сюжету, що хвилює людину — митця й реципієнта.
Витоки міждисциплінарності як наукової парадигми полягають у теорії комунікації. В основі міждисциплінарності лежить наукова семантика: міждисциплінарність виконує синтаксичну роль, з одного боку, а з іншого — сприяє нарощуванню семантичних зв’язків у схемах та переходах між різними предметними галузями. Перспективним стратегічним напрямом є підвищення
культуроємності всіх навчальних дисциплін. Спрощено-практичне використання мистецтва як ілюстрації, «образного підтвердження» життєвих явищ ігнорує його високе призначення. Практики звертають увагу на використання інтерактивних методів навчання: дискусія, круглий стіл, метод проєктів, синектики, інверсії тощо. У реалізації дослідницьких проєктів студентів застосовуємо феноменологічний діалог/полілог. Використання даного методу створює умови для аналізу, рефлексії та самооцінки студентів в організації їх навчальної діяльності. Фасетний підхід є актуальним напрямом модернізації університету і відповідає інноваційному характеру розвитку науки. Перехід від міжпредметної інтеграції на заняттях до міждисциплінарної інтеграції з проєктними формами навчання є основною умовою побудови інноваційної моделі розвитку мистецької освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Masol, L. (2015). Khudozhnio-pedahohichni tekhnolohii v osnovnii shkoli: yednist navchannia i vykhovannia [Art and Pedagogical Technologies in Primary School: unity of education and upbringing]. Metod. posib., Kharkiv: “Drukarnia Madryd”, 178: ISBN 978-617-7294-28-2 (in Ukrainian).

Savchuk, L. (2002). Fasetna systema klasyfikatsii lizynhovykh uhod [Faceted System of Classification of Leasing Agreements]. Academic review. Economics and Entrepreneurship, 2, 46–51 (in Ukrainian).

Stepin, V. (1989). Nauchnoie poznaniie i tsennosti tekhnogennoi tsivilizatsii [Scientific Knowledge and Values of Technogenic Civilization]. Voprosy filosofii, 10, pp. 3‒18, 8 (in Russian).

Filosofski abrysy suchasnoi osvity [Philosophical Outlines of Modern Education]. (2006). Monohrafia, Sumy: VTD “Universytetska knyha”, 226 p., p. 30 (in Ukrainian).

Prigogine, I. (1989). The Philosophy of Instability. Futures. Pp. 396‒400, 398 (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 265

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Олексюк, О. (2021). МІЖДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК ФОРМА ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: ФАСЕТНИЙ ПІДХІД. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.1