ДУХОВНІСТЬ ВИХОВАННЯ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ РЕАЛІЙ
Ключові слова:
вища освіта, духовність виховання, комодифікація, культура, мистецький освітній простір, реформаційні процеси, творчий потенціал.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.2530
У статті представлено позицію автора щодо необхідності впровадження концепції духовності виховання в освітній простір вищого навчального закладу з метою удосконалення освітянських реформаційних процесів у сучасній Україні, оскільки перенесення у вищу освіту, зокрема професійну мистецьку, принципів і законів ринку руйнує її глибинну сутність і духовні основи. Окреслено засадничі ідеї концепції духовності виховання, яка має стати основою і культурним ядром мистецької професійної освіти, з її цінностями, традиціями й можливостями щодо розвитку духовно-творчого потенціалу майбутнього фахівця. Визначено своєрідність та виховні можливості простору духовності виховання, що забезпечують включення особистості у ціннісно-смисловий світ культури й зумовлюють розвиток духовних якостей майбутнього фахівця.
Завантаження
Посилання
Bilotserkivska N.H. Reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini: pravovi aspekty [Reform of Higher Education in Ukraine: Legal Aspects]. N.H. Bilotserkivska // Forum prava. — 2014. — №4. — S. 13–17.
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Elektronnyi resurs] // Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR) — 2014. — № 37–38. — St. 2004. — Rezym dostupu : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18. — Data zvernennia: 20.04.2017.2014.
Ivanov S. Filosofiia i fundamentalizatsiia universytetskoi osvity [Philosophy and Fundamentalization of University Education]. S. Ivanov, V. Kitov // Vyshcha shkola. — 2013. — № 1. — S. 20–26.
Karpov A.O. Kommodifikatsiia obrazovaniia [Commodyfication of Education]. Pedagogika — 2012. — № 2. — S. 3–13.
Oleksiuk O.M. Pedahohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva [Pedagogy of Spiritual Potential of Personality: Sphere of Musical Art] : [navch. posibnyk] / O. Oleksiuk, M. Tkach. — K. : Znannia Ukrainy, 2004 — 264 s.]
Otych O.M. Mystetstvo yak zasib vykhovannia osobystosti u hlobalnomu suspilstvi [Arts as Means of Upbringing of Spirituality of Personality in Global Society]. Naukovi zapysky / red. kol. V.F. Cherkasov, V.V. Radul ta in. — Vyp. 152. — Seriia: Pedahohichni nauky. — Kropyvnytskyi : RVV KDPU im. V. Vynnychenka — s. 28–31.
Padalka G.M. Pedahohika mystetstva: dominantni aspekty rozvytku [Pedagogy of Arts: Dominant Aspects of Development]. Naukovi zapysky / red.kol. V.F. Cherkasov, V.V. Radul ta in. — Vyp. 152. — Seriia: Pedahohichni nauky. — Kropyvnytskyi : RVV KDPU im. V. Vynnychenka — C. 31–37.
Rastrygina A. Muzykalno-pedagogicheskoe obrazovanie Ukrainy v kontekste sovremennykh realii [Musical and Pedagogical Education of Ukraine in the Context of Contemporary Reality] // Kultura- Kultura — Sztuka — Edukacja / Prace Monograficzne 770 — red. B. Kurowska, K. Lapot-Dzierwa. — Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Pedagogicznogo, Krakow, 2016. — s. 36–41.
Ridings B. Universitet v ruinakh [per. s angl.] [University in Ruins ] // Minsk, 2009. — 314 s.
Yaspers K. Ideia universiteta [per. s nem.] [University Idea]. K. Yaspers. —Minsk, Topos, 2009. — 159 s.
Collini S. The Dismantling of the Universities: From Robbins to McKinsey. // London Review of Books. London: LRB.Ltd, 2011. Vol. 33, № 16.
Kievisas I. Development of Spirituality of Education / Collective monograph: Zuvedra, Vilnius, 2016 — P. 10–15.
In Defense of Public Higher Education (news) // The Guardian. — London, 2011. – Sept. 27.
Rastrygina A. Explication of the Jewish Child-Rearing Traditions in the Principles of Pedagogy of Freedom // ScientificRise: Pedagogical Education. – Scientific Journal № 6 (2) 2016 — P. 51–57. — DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.
Review of Books. — London, 2011. — Vol.33 — №7.
The University’s Response to the Government’s White Paper, The Future of Higher Education // Oxford University Gazette. — Oxford, 2003. — № 4660. — Supplement (1).