Музично-ігрова діяльність у процесі навчання гри на фортепіано

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2023.86

Ключові слова:

ігрові методи навчання гри на фортепіано, інноваційно-педагогічні технології, музика, музично-ігрова діяльність, фортепіано

Анотація

Перед педагогами-піаністами стоять завдання зробити навчання максимально змістовним, цікавим, зорієнтованим на особистість учня. З огляду на це важливими вбачаються питання пошуку, розробки та впровадження в процес навчання гри на фортепіано альтернативних форм та методів організації навчання, нових передових педагогічних ідей, а також новітніх освітніх технологій. Адже сучасні діти – це так зване «цифрове покоління», виховане змалечку на вільному доступі до цифрових технологій сьогодення. Сучасні музично-ігрові методи навчання покликані формувати в учнів-піаністів прагнення до самостійного навчання, в ідеалі – навчання протягом усього життя. Вони забезпечують створення навчального середовища, в якому дитина навчається без примусу, з великим задоволенням, гарантовано засвоюючи необхідний обсяг знань та за умови постійного зв’язку теорії з практикою.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бєлєнька Г. В., Семенов О.С. Творчо спрямована особистість народжується в грі. Дошкільне виховання. 2020. № 4. С. 3–6.

Бєлєнька Г. В. Інтерактивні методи навчання як засіб розвитку критичного мислення студентів. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2020. Випуск 16. С. 33-46.

Гризоглазова Т.І. Методика навчання гри на фортепіано: навч. посіб. Київ: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2018 . 169 с.

Коцан О. М. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу на уроках фортепіано. У дорозі з музикою: матеріали I Міжнародної науково-практичної конференції (м. Ужгород, 30 квітня - 01 травня 2020 р.). Ужгород: Вид-во. «Карпати». С. 146-148

Локарєва Ю. В. Інноваційні технології вивчення музично-теоретичних дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2022. № 204. С. 192-195. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-204-192-195 (ukr)

Лугина Ю. Розвиток творчих здібностей на уроках музики засобами інноваційних технологій. URL: https:vseosvita. ua/library/rozvitok-tvorcih-zdibnostej-na-urokah-muziki-zasobami-innovacijnih-tehnologij-103469.html (дата звернення: 23.10.2023).

Ляшенко Т. В. Методичні підходи викладання гри на фортепіано. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2021. № 2. С. 64–68. DOI 10.31654/2663-4902-2021-РР-2-64-68 (ukr).

Падалка Г. М. Мистецтво в інноваційному просторі педагогічної освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 151 (2). С. 192-196.

Пантюх О. І. Музично–дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва. Actual trends of modern scientific research: Abstracts of the 8th International scientific and practical conference (March 14-16, 2021) MDPC Publishing, Munich, Germany. 2021. p. 432-440. URL: https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-actual-trends-of-modern-scientific-research-14-16-marta-2021-goda-myunhen-germaniya-arhiv/ (дата звернення: 23.10.2023).

Пуйова В. І. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до формування слухової уваги молодших школярів у класі фортепіано. Наукові записки: збірник наукових статей. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Випуск СXХХХVІІІ (148). С. 162-169.

Ульянова В. С. Формування емоційної сфери молодших школярів у музично-ігровій діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі: зб. наук. пр. / редкол.: Т.І. Сущенко (голов. ред.) та ін. Запоріжжя, 2009. Вип. 2. С. 407–410.

REFERENCES

Bielienka, H. V. & Semenov, O. S. (2020). Tvorcho spriamovana osobystist narodzhuietsia v hri [A Creative Personality that Born in Game]. Doshkilne vykhovannia, 4, 3–6 [in Ukrainian].

Bielienka, H. V. (2020). Interaktyvni metody navchannia yak zasib rozvytku krytychnoho myslennia studentiv [Interactive Teaching Methods as a Means of Developing Students’ Critical Thinking]. Aktualni problemy psykholohii: zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy, 16, 33–46 [in Ukrainian].

Hryzohlazova, T. I. (2018). Metodyka navchannia hry na fortepiano: navch. posib. [Methods of Learning to Play the Piano: a textbook]. Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University, 169 [in Ukrainian].

Kotsan, O. M. (2020). Realizatsiia osobystisno-oriientovanoho pidkhodu na urokakh fortepiano [Implementation of a Person-Oriented Approach in Piano Lessons]. U dorozi z muzykoiu: materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Uzhhorod, 30 kvitnia — 01 travnia 2020 r.). Uzhhorod: Vyd-vo. «Karpaty», 146–148 [in Ukrainian].

Lokareva, Yu. V. (2022). Innovatsiini tekhnolohii vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin [Innovative Technologies of Studying Music and Theoretical Disciplines]. Academic Notes, Series: Pedagogical Sciences, 204, 192–195 [in Ukrainian].

https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-204-192-195

Luhyna, Yu. (2019). Rozvytok tvorchykh zdibnostei na urokakh muzyky zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii [Development of Creative Abilities in Music Lessons by Means of Innovative Technologies]. [in Ukrainian].

https:vsevvita.ua/library/creativecreators-fabrications-of-urochs-music-to-independent-technologies-103469.html

Liashenko, T. V. (2021). Metodychni pidkhody vykladannia hry na fortepiano [Methodical Approaches to Teaching the Piano]. Naukovi zapysky, Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky», 2, 64–68 [in Ukrainian].

DOI 10.31654/2663-4902-2021-РР-2-64-68

Padalka, G. M. (2018). Mystetstvo v innovatsiinomu prostori pedahohichnoi osvity [Art in the Innovative Pedagogical Education Environment]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, Seriia: Pedahohichni nauky, Vyp. 151(2), 192–196 [in Ukrainian].

Pantiukh, O. I. (2021). Muzychno-dydaktychni ihry na urokakh muzychnoho mystetstva [Musical and Didactic Games in Music Lessons]. Actual Trends of Modern Scientific Research: Abstracts of the 8th International scientific and practical conference (March 14-16, 2021), MDPC Publishing, Munich, Germany, 432–440 [in Ukrainian].

https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-actual-trends-of-modern-scientific-research-14-16-marta-2021-goda-myunhen-germaniya-arhiv/

Puiova, V. I. (2020). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva do formuvannia slukhovoi uvahy molodshykh shkoliariv u klasi fortepiano [Preparation of Future Teachers of Music Art for Formation of Hearing Attention of Young Schoolchildren in the Foriepiano Class]. Naukovi zapysky: zbirnyk naukovykh statei, Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, Vyp. СXХХХVІІІ (148), 162–169 [in Ukrainian].

Ulianova, V. S. (2009). Formuvannia emotsiinoi sfery molodshykh shkoliariv u muzychno-ihrovii diialnosti [Formation of the Emotional Sphere of Younger Schoolchildren in Musical and Game Activities]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkoli: zb. nauk. pr., redkol.: T. I. Sushchenko (holov. red.) ta in., Zaporizhzhia, Vyp. 2, 407–410 [in Ukrainian].

Downloads


Переглядів анотації: 13

Опубліковано

2023-11-04

Як цитувати

Таран, І. (2023). Музично-ігрова діяльність у процесі навчання гри на фортепіано. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (8), 36–40. https://doi.org/10.28925/2518-766X.2023.86