РОЗВИТОК ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.65

Ключові слова:

розвиток; творче самовираження; майбутні вчителі музичного мистецтва; інформаційні технології; освітній процес.

Анотація

На основі вивчення літератури вітчизняних та зарубіжних дослідників проаналізовано проблему розвитку творчого самовираження майбутніх вчителів музичного мистецтва засобами інформаційних технологій. З’ясовано, що на сьогодні це питання недостатньо висвітлене в науковій літературі. Це, своєю чергою, зумовлює проблеми кваліфікаційної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва, здатних ефективно працювати в умовах глобалізованого інформаційного суспільства. В основу методології дослідження покладено загальнонаукові методи теоретичного та емпіричного рівнів: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, спостереження.
У статті розкрито сутність таких понять, як «самовираження», «творче самовираження». Автором зауважено, що творче самовираження особистості може мати як прогресивний, так і регресивний характер. Визначено, що чим зрозуміліше людині її покликання, тим імовірніше її самовираження. На думку автора, засоби ІТ — це той неповторний інструмент, завдяки якому
майбутній вчитель музичного мистецтва може реалізувати себе, творчо самовиразити свою індивідуальність. Застосування ІТ у досліджуваному процесі створює умови для реалізації низки функцій: стимулюючої, спрямовуючої, організуючої, спонукальної та розвивальної. Автором запропоновано педагогічні принципи розвитку творчого самовираження майбутніх вчителів
музичного мистецтва за допомогою використання засобів ІТ, а саме принцип особистісної спрямованості, самостійної діяльності, моделювання, доступності, та психолого-педагогічні умови: активізація особистісного пізнання музичних творів майбутніх вчителів музичного мистецтва при застосуванні інформаційних технологій, спонукання студентів на продуктивне використання засобів ІТ, забезпечення інформаційно-комунікаційної комфортності у співробітництві майбутніх вчителів музичного мистецтва з комп’ютером. На думку автора, впровадження ІТ в освітній процес студентів дасть змогу значно підвищити обізнаність останніх щодо володіння новітніми технологіями, а також збагатить їхні музично-художні знання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Abulganova-Slavskaia, K. A. (1980). Deiatelnost i psikhologiia lichnosti [Activity and Personality Psychology]. Moskva: Nauka, 335 (in Russian).

Bordovskii, G. A. (1991). Informatika v poniatiiakh i terminakh: kniga dlia uchashchikhsia starshikh klassov srednei shkoly [Computer Science in Concept and Terms]. Moskva: Prosveschenie, 208 (in Russian).

Veitsenfeld, A. (2007). Zvukorezhisser i aranzhirovshchik kak subiekty avtorskogo prava [Sound Engineer and Arranger as Subjects of Copyright]. Zvukorezhiser, 7, pp. 74–79 (in Russian).

Gryshchenko, O. A. (2004). Ovolodinnia innovatsiinymy tekhnolohiiamy yak umova formuvannia pedahohichnoi maisternosti [Mastering Innovative Technologies as a Condition for the Formation of Pedagogical Skills]. Visnyk Hlukhivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, Seriia «Pedahohichni nauky», Hlukhiv, Vyp. 4, pp. 106–115 (in Ukrainan).

Hurevych, R. S. (2006). Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi ta naukovykh doslidzhenniakh [Information and Telecommunication Technologies in Educational Process and Scientific Research]. Kyiv: Osvita Ukrainy, 90 (in Ukrainan).

Derzhavna prohrama «Informatsiini ta komunikatsiini tekhnolohii v osviti i nautsi na 2006–2010 roky» [State Program “Information and Communication Technologies in Education and Science in 2006 — 2010”]. (2006). Kompiuter v shkoli ta simii, № 1, pp. 45–48 (in Ukrainan).

Derkach, Yu. V. (2009). Orhanizatsini formy navchannia studentiv z vykorystanniam informatsiinokomunikatsiinykh tekhnolohii [Organizational Forms of Student Learning Using Information and Communication Technologies]. Naukovi zapysky, Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky»,№ 2, Nizhynskyi derzhavnyi universytet imeni Mykoly Hoholia, Nizhyn, pp. 56–59 (in Ukrainan).

Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. (2008). Akad. ped. nauk Ukrainy, Kyiv: Yurinkom Inter, hol. red. V. H. Kremen, 1040 p. (in Ukrainan).

Loianich, A. A. (2006). Kompiuter v pomosch muzykantu [A Computer to Help a Musician]. Moskva: NT Press, 256 (in Russian).

Matviichuk, O. Ye. (2006). Formuvannia informatsiinoi kultury vykladacha [Formation of Information Culture of the Teacher]. Kompiuter u shkoli ta simii, № 6, pp. 16–17 (in Ukrainan).

Merezhko, Yu. V. (2016). Innovatsiina diialnist yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnioho vchytelia muzychnoho mystetstva [Innovative Activity as a Component of Professional Training of Future Music Teacher]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi: nauk. zhurnal, № 1, redkol.: Oleksiuk O. M., Khoruzha L. L., Bondarenko L. A., Kevishas I. ta in., Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Grinchenka, 76–80 (in Ukrainan).

Downloads


Переглядів анотації: 133

Опубліковано

2022-03-29

Як цитувати

Павленко, О. (2022). РОЗВИТОК ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (6). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.65