РОЗВИТОК ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.65Ключові слова:
розвиток; творче самовираження; майбутні вчителі музичного мистецтва; інформаційні технології; освітній процес.Анотація
На основі вивчення літератури вітчизняних та зарубіжних дослідників проаналізовано проблему розвитку творчого самовираження майбутніх вчителів музичного мистецтва засобами інформаційних технологій. З’ясовано, що на сьогодні це питання недостатньо висвітлене в науковій літературі. Це, своєю чергою, зумовлює проблеми кваліфікаційної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва, здатних ефективно працювати в умовах глобалізованого інформаційного суспільства. В основу методології дослідження покладено загальнонаукові методи теоретичного та емпіричного рівнів: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, спостереження.
У статті розкрито сутність таких понять, як «самовираження», «творче самовираження». Автором зауважено, що творче самовираження особистості може мати як прогресивний, так і регресивний характер. Визначено, що чим зрозуміліше людині її покликання, тим імовірніше її самовираження. На думку автора, засоби ІТ — це той неповторний інструмент, завдяки якому
майбутній вчитель музичного мистецтва може реалізувати себе, творчо самовиразити свою індивідуальність. Застосування ІТ у досліджуваному процесі створює умови для реалізації низки функцій: стимулюючої, спрямовуючої, організуючої, спонукальної та розвивальної. Автором запропоновано педагогічні принципи розвитку творчого самовираження майбутніх вчителів
музичного мистецтва за допомогою використання засобів ІТ, а саме принцип особистісної спрямованості, самостійної діяльності, моделювання, доступності, та психолого-педагогічні умови: активізація особистісного пізнання музичних творів майбутніх вчителів музичного мистецтва при застосуванні інформаційних технологій, спонукання студентів на продуктивне використання засобів ІТ, забезпечення інформаційно-комунікаційної комфортності у співробітництві майбутніх вчителів музичного мистецтва з комп’ютером. На думку автора, впровадження ІТ в освітній процес студентів дасть змогу значно підвищити обізнаність останніх щодо володіння новітніми технологіями, а також збагатить їхні музично-художні знання.
Завантаження
Посилання
Abulganova-Slavskaia, K. A. (1980). Deiatelnost i psikhologiia lichnosti [Activity and Personality Psychology]. Moskva: Nauka, 335 (in Russian).
Bordovskii, G. A. (1991). Informatika v poniatiiakh i terminakh: kniga dlia uchashchikhsia starshikh klassov srednei shkoly [Computer Science in Concept and Terms]. Moskva: Prosveschenie, 208 (in Russian).
Veitsenfeld, A. (2007). Zvukorezhisser i aranzhirovshchik kak subiekty avtorskogo prava [Sound Engineer and Arranger as Subjects of Copyright]. Zvukorezhiser, 7, pp. 74–79 (in Russian).
Gryshchenko, O. A. (2004). Ovolodinnia innovatsiinymy tekhnolohiiamy yak umova formuvannia pedahohichnoi maisternosti [Mastering Innovative Technologies as a Condition for the Formation of Pedagogical Skills]. Visnyk Hlukhivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, Seriia «Pedahohichni nauky», Hlukhiv, Vyp. 4, pp. 106–115 (in Ukrainan).
Hurevych, R. S. (2006). Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi ta naukovykh doslidzhenniakh [Information and Telecommunication Technologies in Educational Process and Scientific Research]. Kyiv: Osvita Ukrainy, 90 (in Ukrainan).
Derzhavna prohrama «Informatsiini ta komunikatsiini tekhnolohii v osviti i nautsi na 2006–2010 roky» [State Program “Information and Communication Technologies in Education and Science in 2006 — 2010”]. (2006). Kompiuter v shkoli ta simii, № 1, pp. 45–48 (in Ukrainan).
Derkach, Yu. V. (2009). Orhanizatsini formy navchannia studentiv z vykorystanniam informatsiinokomunikatsiinykh tekhnolohii [Organizational Forms of Student Learning Using Information and Communication Technologies]. Naukovi zapysky, Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky»,№ 2, Nizhynskyi derzhavnyi universytet imeni Mykoly Hoholia, Nizhyn, pp. 56–59 (in Ukrainan).
Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. (2008). Akad. ped. nauk Ukrainy, Kyiv: Yurinkom Inter, hol. red. V. H. Kremen, 1040 p. (in Ukrainan).
Loianich, A. A. (2006). Kompiuter v pomosch muzykantu [A Computer to Help a Musician]. Moskva: NT Press, 256 (in Russian).
Matviichuk, O. Ye. (2006). Formuvannia informatsiinoi kultury vykladacha [Formation of Information Culture of the Teacher]. Kompiuter u shkoli ta simii, № 6, pp. 16–17 (in Ukrainan).
Merezhko, Yu. V. (2016). Innovatsiina diialnist yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnioho vchytelia muzychnoho mystetstva [Innovative Activity as a Component of Professional Training of Future Music Teacher]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi: nauk. zhurnal, № 1, redkol.: Oleksiuk O. M., Khoruzha L. L., Bondarenko L. A., Kevishas I. ta in., Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Grinchenka, 76–80 (in Ukrainan).