МІФИ ТА РЕАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.61Ключові слова:
міф; педагогічний міф; сучасна мистецька освіта; цифровізація суспільства.Анотація
У статті розглядається стан наукового осмислення педагогічної міфології, спрямований на відстеження генези міфів, особливості її розвитку в умовах мистецької освітньої комунікації. Автор статті вважає, що в теорії і практиці сучасної мистецької педагогіки «стара педагогіка» суперечить новій реальності. Необхідними аспектами нової педагогічної міфології стали регламентація, стандартизація, оптимізація та компетентнісний підхід. Виникає особлива філософія освіти, яка відповідає стандартам цифрового суспільства. В умовах цифрового оновлення сучасної мистецької освіти слід проаналізувати невдалий досвід інноваційної діяльності задля
моделювання оптимальних способів поліпшення ситуації.
Завантаження
Посилання
Asadullin, R. M., Kyriakova A. V., & Frolov, O. V. (2020). Fenomen dobra i dobroty v tsennostnom mire shkolnoi kultury [The Phenomenon of Kindness in the Value World of School Culture]. Pedagogika, № 8, 17–26 (in Russian).
Bagdasarian, N. G. (2014). Proshloie, nastoiashchee i budushchee kultury: subiektivnyie zametki [The Past, Present and Future of Culture: Subjective Notes]. Kultura kultury, №4 (in Russian).
Vozniuk, A. V., Dubaseniuk, A. A. (2011). Filosofskie osnovaniia pedagogicheskoi aksiomatiki: monografiia [Philosophical Foundations of Pedagogical Axiomatics: monograph]. Zhytomyr: «Vyd-vo ZhDU im. I. Franka», 240–250 (in Russian).
Honcharenko, S. (2004). Fundamentalnist profesiinoi osvity — potreba chasu [Fundamental Nature of Vocational Education as the Necessity of Time]. Pedahohichna hazeta, № 12 (125), 3 (in Ukrainian).
Maznichenko, M. A. (2007). Mify sovremennogo obrazovaniia [Myths of Modern Education]. Pedagogika, 2, 37–44 (in Russian).
Mamardashvili, M. K. (2010). Klassicheskii i neklassicheskii idealy ratsionalnosti [Classical and NonClassical Ideals of Rationality]. SPb.: ABC, ABC-Atticus, 288 (in Russian).
Oleksiuk, O. M. (2019). Rozvytok dukhovnoho potentsialu osobystosti u postneklasychnii mystetskii osviti: monohrafiia [Development of Spiritual Potential of Personality in Post-Classical Art Education: monograph]. 2-he vyd., pererob. ta dop., Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka, 268 (in Ukrainian).
Patclaff, R., Kalder, T. i dr. (2008). Leitmotivy valdorfskoi pedagogiki. Ot triekh do deviati let [Leitmotifs of Waldorf Pedagogy. From three to Nine Years Old]. Perevod s nemetskogo, K.: Izd-vo «NAIRI», 90–93 (in Russian).
Sukhomlynska, O.V. (2003). Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem [Historical and Pedagogical Process: New Approaches to Common Problems]. K.: APN, С. 3–4 (in Ukrainian).
Bourdieu, P. (2005). Espace Social: Champs et pratiques. Burdio P. Sotsialnoie prostranstvo: polia i praktiki [Social Space: Fields and Practices]. Sb. st. Sostavlenie, obshchaia redaktsiia perevoda i posleslovie N. A. Shmatko. M., Elektronnaia publikatsiia: Tsentr gumanitarnykh tekhnologii (in English). https://gtmarket.ru/ library/basis/3707
Jadwiga, Uchyla-Zroski (2016). Wartosci educacji muzycznej dzieci i mlodziezy w perspektywie tradycji i wspolczesnosci. Uniwersytet Slaski w Katowicach, Wydzial Artystyczny. Cieszyn, 168 (in Polish).
Oppenheimer, Todd. The Flickering Mind: Saving Education from the False Promise of Technology. N.Y.: Random House, Trade Paperback. 528 (in English). http://www.booknoise.net/flickeringmind
Paul Schafer, D. (2003). Culture and Spirituality Key to Life and Living in the Twenty-First Century, Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 1 (54), 3–21 (in English).