КОНЦЕРТНО-ВИКОНАВСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.11

Ключові слова:

концертно-виконавська діяльність; художня творчість; фахова підготовка; вчитель музичного мистецтва; сценічна діяльність.

Анотація

Концертно-виконавська діяльність є важливою складовою для майбутнього вчителя музичного мистецтва, яка спонукає аналізувати свої потреби, інтереси, схильності. Вона сприяє формуванню особистісної значущості, емоційної впевненості, забезпечує самостійність виконавця у процесі фахової підготовки. Недостатня розробленість проблеми підготовки майбутнього
вчителя музичного мистецтва до концертно-виконавської діяльності стає однією з актуальних у мистецькому освітньому процесі.
Стаття присвячена проблемі концертно-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фахової підготовки. У ній розкриваються засади формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до концертно-виконавської діяльності, проводиться аналіз наукових досліджень з даної проблеми. 
Мета статті — розкрити вплив концертно-виконавської діяльності як виду художньої творчості на процес фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. У сферу дослідження даної проблеми ми включаємо визначення найбільш ефективних способів і методів підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до концертно-виконавської діяльності, а також численні аспекти творчого процесу, в який залучений майбутній музикант-виконавець. Особливого значення набувають способи і методи діагностики особливостей особистості і її виконавських якостей. Це дозволяє виявити «проблемні зони», що вимагають активного педагогічного впливу для подолання існуючих недоліків. Універсальні підходи (системний, аксіологічний, компетентнісний) мають постійно поєднуватися з індивідуально-особистісним, що враховує особливості (фізіологічні, психічні, світоглядні тощо), характерні саме для цієї особи і які відрізняють її від усіх інших. Індивідуально-особистісний підхід постає перед майбутнім вчителем музичного мистецтва, як одне з найважливіших завдань вивчення процесу професійного і духовного становлення особистості, визначаючи в якості основного критерію готовності до професійної концертно-виконавської діяльності здатність до створення власного оригінального музичного світу, що втілює в собі зміст і цінності музиканта-виконавця. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Kevishas, I. (2008). Stanovlennia muzychnoi kultury shkoliara [Formation of Musical Culture of Schoolboy]. Kirovohrad, 287 p. (in Ukrainian).

Кohan, L. B. (2008). Ukrainska muzychna entsyklopediia [Ukrainian Music Encyclopedia]. Kyiv, Vydavnytstvo instytutu mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii NAN Ukrainy, 458 (in Ukrainian).

Oleksiuk, O. M., Bondarenko L.A. (2018). Metodyka vykladannia muzychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Methods of Teaching Music Disciplines in High School]. Navchalnyi posibnyk, Kyiv, Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, 112 (in Ukrainian).

Padalka, H. M. (1980). Teoretycheskie osnovy prepodavaniia muzykalnykh distsiplin v pedvuze [Theoretical Foundations of Teaching Music Disciplines in Pedagogical University], Moskva, MGZPI, 12–19 (in Russian).

Rudnytska, O. P. (1992). Spryiniattia muzyky i pedahohichna kultura vchytelia [Perception of Music and Pedagogical Culture of Teacher]. Kryvyi Rih, KDPI, 96 (in Ukrainian).

Saik, H. F. (2000). Formuvannia vykonavskoi maisternosti u studentiv na osnovi aktyvizatsii emotsiinoestetychnoho perezhyvannia muzyky [Formation of Performing Skills in Students on the Basis of Activation of Emotional and Aesthetic Experience of Music]. Avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: spets. 13.00.02, 19, Kyiv (in Ukrainian).

Teplov, B. M. (1985). Psykholohiia individualnykh razlychii. Sposobnosti i odarennost. Psykhologiia musykalnykh sposobnostei. Um polkovodtsa. Zametki psikhologa pri chtenii khudozhestvennoi literatury [Psychology of Iindividual Differences. Abilities and Talents. Psychology of Musical Abilities. The Mind of the commander. Notes of Psychologist while Reading Fiction]. M., Pedagogika, 328 (in Russian).

Shcholokova, O. P. (2008). Problema yakosti vyshchoi muzychno-pedahohichnoi osvity v konteksti systemnoho analizu [The Problem of Quality of Higher Music and Pedagogical Education in the Context of System Analysis]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, Psykholoho-pedahohichni nauky, Nizhyn, 16–19 (in Ukrainian).

Yunyk, D. H. (2009). Vykonavska nadiinist muzykantiv: zmist, struktura i metodyka formuvannia [Performance of Musicians: content, structure and methods of formation]. Monohrafiia Kyiv, 340 (in Ukrainian).

Yarantseva, N. O. (1979). Tvorchyi kharakter khudozhnioho spryiniattia [Creative Nature of Artistic Perception]. Kyiv, 21 (in Ukrainian).

Frans, A. (2006). Zarubizhni pysmennyky. Entsyklopedychnyi dovidnyk [Foreign Writers. Encyclopedic Reference Book]. Ternopil, Navchalna knyha Bohdan, 691 (in Ukrainian).

Abbs, P. A. (1989) Essays on Creative and Aesthetic Education. London, 202 (in English).

Schafer, D. (2014). The Aage of Culture. 250 [in English].

Gibson, R. (1988). The Education of Feeling. London, The Symbolic Order, 53–61 (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 383

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Скуратовська, М. (2021). КОНЦЕРТНО-ВИКОНАВСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.11