ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ ФЕНОМЕНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.10

Ключові слова:

творчий потенціал; майбутній вчитель музичного мистецтва; фахова підготовка; творча особистість; мистецька освіта.

Анотація

У статті визначено сутність та зміст феномену творчого потенціалу майбутнього вчителя музичного мистецтва. Домінантою в стратегії освітньої політики сьогодні стала гуманізація вітчизняної педагогічної науки й практики. Основним освітнім орієнтиром виступає повага до гідності особи, розвиток її потенціалу, спрямованого в майбутнє. Своєрідним «ядром» особистості стає творчий потенціал, що визначається багатьма дослідниками як наявність прихованих, невикористаних резервів у певному виді людської діяльності. Закономірна самоорганізація творчого потенціалу майбутнього вчителя музичного мистецтва на всіх ієрархічних рівнях організації забезпечує збіжність цієї системи до певного оптимуму негентропійної стійкості за рахунок навколишнього середовища і призводить до формулювання принципу системно-динамічної комплементарності, принципу Ле Шательє-Брауна і закону Г. Хільмі. Таким чином, на основі досягнень сучасної науки можна констатувати, що творчий потенціал особистості — це динамічна інтегративна особистісна якість (у сукупності особистісних здібностей, знань, умінь, переконань, відносин, спрямованості), що визначає потребу, готовність і можливість творчої самореалізації і саморозвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Verbets, V. V. (2005). Teoretyko-metodolohichni zasady formuvannia dukhovno-tvorchoho potentsialu studentskoi molodi [Theoretical and Methodological Grounds for Development of Spiritual and Creative Potential in Young Students.]. Extended abstract of candidate’s thesis, Kyiv (in Ukrainian).

Voievodin, V. V. (2007). Pedahohichni umovy stanovlennia tvorchoho potentsialu maibutnikh muzykantivvykonavtsiv v orkestrovomu klasi [Pedagogical Conditions for Development of Creative Potential of Future Musicians-Performers in Orchestra Class]. Extended abstract of candidate’s thesis, Kyiv (in Ukrainian).

Hrekova, V. S. (2014). Homocreator: hrani tvorchosti [Homocreator: facets of creativity]. Filosofiia, issue 11 (in Ukrainian).

Ivershyn, A. H. (2019). Khudozhnio-tvorchyi potentsial maibutnikh vykhovateliv yak pedahohichna problema [Artistic and Creative Potential of Future Educators as a Pedagogical Issue] (in Ukrainian). http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/9/81.pdf

Maslou, A. H. (1999). Dalnie predely chelovecheskoi psikhiki [Further Limits of Human Nature]. St.-Petersburgh: Yevraziia (in Russian).

Moliako, V. A. (1994). Problemy psikhologii tvorchestva i razrabotka podkhoda k izucheniiu odarennosti [Issues of Psychology of Creativity and Development of an Approach to the Study of Giftedness]. Voprosy pskihologii 5, 86–95 (in Russian).

Oleksiuk, O. M. (2019). Rozvytok dukhovnoho potentsialu osobystosti u postneklasychnii mystetskii osviti [Development of Spiritual Potential of Person in Post-non-classical Artistic Education]. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University (in Ukrainian).

Oliinyk, S. V. (2003). Tvorchyi potentsial vchytelia muzyky yak pedahohichna problema [Creative Potential of Music Teacher as Pedagogical Issue]. Visnyk Zhytomyrskoho ped. un-tu, No. 11, 78–80 (in Ukrainian).

Rastryhina, A. M. (2017). Dukhovnist vykhovannia u konteksti suchasnykh osvitnikh realii [Spirituality of Education in the Context of Modern Educational Reality]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi (in Ukrainian). https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.2530

Ryndak, V. G. (2001). Tvorchestvo: Kratkii pedagogicheskii slovar [Creativity: Brief Pedagogical Dictionary]. Orenburg: Publishing Centre of Orenburg State Agrarian University (in Russian).

Sysoieva, S. O. (1997). Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia [Theoretical and Methodical Foundations of Preparation of Teacher for Developing Creative Personality of Student]. Doctor’s thesis, Kyiv (in Ukrainian).

Hua Wei (2016). Formuvannia tvorchoho potentsialu maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u fakhovii pidhotovtsi [Forming Creative Potential of Future Teachers of Musical Art in Process of Training Piano Playing]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho, issue 4 (111), 142–147 (in Ukrainian).

DeYoung, C. G., Flanders, J. L., Peterson, J. B. (2008). Cognitive Abilities Involved in Insight Problem Solving: An Individual Differences Model. Creativity Research Journal, 20 (3), 278–290 (in English). https://doi.org/10.1080/10400410802278719

Downloads


Переглядів анотації: 211

Опубліковано

2021-05-03

Як цитувати

Даценко, М. (2021). ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ ФЕНОМЕНУ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.10