СВІДОМІСТЬ ЯК ОСОБИСТІСНЕ НОВОУТВОРЕННЯ І ДЕТЕРМІНАНТА ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА У МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
Ключові слова:
вища мистецька освіта, професіоналізація, свідомість (самосвідомість), професійно-світоглядна, смислоутворювальна діяльність, розуміння як методологічний регулятив, інтегративність і поліцентричність.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.1724
У статті на основі гуманістичної особистісно орієнтованої парадигми виявлено детермінанти ціннісних орієнтацій педагога у вищій мистецькій освіті, визначено якісні й інструментальні властивості його свідомості, розкрито взаємозв’язок між ціннісно-смисловими процесами на рівні культурних і особистісних сенсів та світоглядними пріоритетами, що співвідноситься з основними меседжами постнекласичної науки. Розглянуто різні вектори розгортання свідомості (самосвідомості) як особистісного утворення педагога у мистецькій освіті, сформульовано положення, які закладають теоретичне підґрунтя у розробку ціннісно і смисло орієнтованого навчання, його полікультурного, педагогічного й індивідуально-особистісного контексту.
Завантаження
Посилання
Abulkhanova-Slavskaia, K. A. (2012). Sovremennaia lichnost: Psikhologicheskie issledovaniia [Modern Personality: Psychological researches]. M.: IP RAN, 337 (in Russian).
Andrushchenko, V. P. (2013). Intehratsiia tsinnostei: pedahohichnyi dosvid Yevropy. Stattia persha. Velyka Hartiia Universytetiv [Integration of Values: pedagogical experience of Europe]. Vyscha osvita Ukrayiny, 1, 5–11 (in Ukrainian).
Bekh, I. D. (2009). Psykholohichni dzherela vykhovnoi maisternosti [Psychological Sources of Educator Mastery]: navch. posibnik. K.: Akademvydav, 248 (in Ukrainian).
Diakonov, G. V. (2004). Problema obshcheniia i vzaimodeistviia: dialogicheskii podkhod [Problem of Communication and Cooperation: dialogic approach]. Sotsialna psykholohiia, 3 (5). [Electronic resource] (in Russian). http://hpsy.ru/public/x1677.htm
Zakirova, A. F. (2012). Teoreticheskie osnovy pedagogicheskoi germenevtiki i varianty yeio realizatsii v nauchno-obrazovatelnoi praktike. [Theoretical Bases of Pedagogical Hermeneutics and Ways of Its Implementation in Scientifically-educational Practice]. Obrazovanie i nauka, 6, 19–42 (in Russian). DOI : https://doi.org/10.17853/1994-5639-2012-6-19-42.
Leontiev, D. A. (2003). Psikhologiia smysla: priroda, stroienie i dinamika smyslovoi realnosti [Psychology of Sense: Nature, Structure and Dynamics of Semantic Reality]. M.: Smysl, 488 (in Russian).
Lektors’kiy, V. A. (1980). Subiekt, obiekt, poznaniie [Subject, Object, Cognition]. Nauka, 360 (in Russian).
Oleksiuk, O. M. (2009). Problemne pole muzychno-pedahohichnoho protsesu u vyshchii shkoli [Problem Field of Musical Pedagogical Process in Higher School]. Vyscha osvita Ukrayiny, 2, 82–91 (in Ukrainian).
Ravkin, Z. I. (2011). Problemy formirovaniia dukhovnosti lichnosti v pedagogicheskoi teorii i praktike [Problems of Forming of personality’s Spirituality in Pedagogical Theory and Practice]. Z. I. Ravkin (Ed.). Moskva: YuRAYT-M, 310 (in Russian).
Rastrigina, A. M. (2017). Duhovnist vykhovannia u konteksti suchasnykh osvitnikh realii [Spirituality of Education in the Context of Modern Educational Realities]. K.: Kyivskyi un-t imeni Borysa Hrinchenka, Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 2, 25–30 (in Ukrainian).
Tusheva, V. V. (2015). Formuvannia naukovo-doslidnitskoi kultury maibutnoho vchytelia muzyky v protsesi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka [Development of Scientifically-research Culture of Future Music Teacher in Process of Professional Training: theory and practice] [monografiia]. UMO NAPN Ukrayiny. Kharkiv: Maidan, 184–208 (in Ukrainian).
Tusheva, V. V. (2015). Experimental Work on Forming of Research Culture of Future Music Masters in the Process of Professional Preparation. European Applied Sciences, 6, 32–34 (in English).