ІНТЕГРАЦІЯ ВОКАЛЬНО-ХОРОВИХ ДИСЦИПЛІН У ДУХОВНОМУ РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2024.92Ключові слова:
духовність, розвиток, інтеграція, вокально-хорові дисципліни, міждисциплнарні зв'язки, вища музична освітаАнотація
Духовний розвиток особистості — це складний та багатогранний процес, який потребує уваги як з боку викладачів, так і з боку майбутніх фахівців музичного мистецтва. Духовний розвиток сприяє утворенню єдності між внутрішнім та зовнішнім світом студента, що дає йому змогу не тільки оволодівати технічними навичками гри на музичному інструменті, а й заглиблюватися у зміст, засоби музичної виразності, кульмінацію твору, вбираючи його емоційний та культурний контекст. Духовний розвиток особистості, здатної до неперервної освіти, самовдосконалення і саморозвитку, до компетентного визначення себе у внутрішньому та зовнішньому просторі є одним із головних завдань сучасної освіти. Для розв’язання цієї проблеми ефективним засобом є залучення музики як специфічного виду мистецтва, яке допоможе сформувати і розвинути духовні сили особистості та спрямувати її внутрішній світ за канонами Добра, Істини й Краси. У статті розглянуто ключові аспекти духовного розвитку, які супроводжують майбутніх фахівців музичного мистецтва у навчальному процесі, а саме: організаційні форми навчання, міждисциплінарний зв’язок музичних дисциплін, інтеграція дисциплін вокально-хорового циклу тощо.
Завантаження
Посилання
Oleksiuk, O. M. (2004). Pedhohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva [Pedagogy of the Spiritual Potential of the Individual: The sphere of musical art]. Navch. posib., O. M. Oleksiuk, M. M. Tkach, Kyiv: Znannia Ukrainy, 264 p. [in Ukrainian].
Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M. (2009). Muzychno-pedahohichnyi protses u vyshchii shkoli [MusicPedagogical Process in Higher Education]. O. M. Oleksiuk, M. M.Tkach, Kyiv: Znannia Ukrainy, 123 p. [in Ukrainian].
Oleksiuk, O. M. (2019). Rozvytok dukhovnoho potentsialu osobystosti u postneklasychnii mystetskii osviti [Development of the Spiritual Potential of the Individual in Post-Non-Classical Art Education]. Monograf, Kyiv, Borys Grinchenko Kyiv University, 268 p. [in Ukrainian].
Oleksiuk, O. M. (2021). Metaforyzatsiia dukhovnoho rozvytku osobystosti u vyshchii mystetskii osviti [Metaphorization of Personality’s Spiritual Development in Higher Art Education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 2(101), part 1, pp. 127–136 [in Ukrainian]. https://journals.snu.edu.ua/index.php/DOMTP_SNU/article/view/503/490
Oleksiuk, O. M. (2020). Klasterna model rozvytku dukhovnoho potentsialu osobystosti v neperervnii mystetskii osviti [Cluster Model of Personality’s Spiritual Potential Development in Lifelong Arts Education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 2(95), pp. 139–148 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2020_2_14
Teriaieva, L. A. (2016). Dukhovnyy rozvytok maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva na zanyattyakh z khorovoho dyryhuvannya [Spiritual development of future music teachers in choral conducting classesThe Development of Future Teachers of Music Spirituality at the Lessons of Choral Conducting]. Dukhovnyi rozvytok osobystosti v systemi mystetskoi osvity: zbirnyk prats, Vyp. 2, Kyiv, Borys Grinchenko Kyiv University, pp. 58–62 [in Ukrainian].
Teriaieva, L. A. (2015). Mizhdyscyplinarni zviazky u formuvanni metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky [Interdisciplinary Connections in the Formation of Methodological Competence of Future Music Teachers]. Educological Discourse, 2 (10), pp. 264–273 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2015_2_27
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.3
Shumska, L. Yu., & Kostenko, L. V. (2019). Metodyka vykladannia khorovoho dyryhuvannia [Methodology for Teaching Choral Conducting]. Navch. posib. dlia mahistrantiv zakladiv vyshchoi osvity, 2-he vyd., dopovnene ta pereroblene, Nizhyn: Nizhyn Mykola Gogol State University, 145 p. [in Ukrainian].
Reimer, B. (1991). Essential and Nonessential Charactrrictics of Aesthetic Education. The Journal of Aesthetic Education, Vol. 25, No. 3, Special Issue: Philosophy of Music and Music Education, pp. 193–213 [in English].