VOCATION AND CAREER CHOICE IN HIGHER ART EDUCATION

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2022.71

Ключові слова:

покликання; вища мистецька освіта; вибір професії; саморозвиток особистості.

Анотація

Музична освіта початку XXI ст. спрямована на нову освітню парадигму в контексті постнекласичної мистецької педагогіки. Невід’ємною рисою сучасної мистецької освіти є спрямованість на формування особистості митця, який має яскраву, багатогранну й творчу індивідуальність, а також вияв покликання до обрання потенційної професії. Йдеться про розуміння індивідом умов та вимог соціального існування, про готовність і здатність відповідати на суспільні зміни та потреби, чути і розуміти у них особистий поклик. Покликання є етичним феноменом, виявом мотивації до досягнення нематеріальних благ або здійснення добра. Водночас покликання — це феномен екзистенційний. Людина живе у покликанні, шукає його для себе, відчуває марноту існування без нього. Загалом у прикладних дослідженнях покликання пов’язують із певною діяльністю людини, переважно професійною. Так, педагогічну діяльність поєднують з професійним покликанням. Ці процеси відбуваються через засвоєння досвіду попередніх поколінь та сучасників, де особистість залучається в культурний та духовний простір своєї спільноти. Сенс мистецької освіти в акцентуванні уваги людини на меті її творчої діяльності, на розумінні та виборі того блага, яке вона бажає осягнути та реалізувати у своєму житті. Тому актуальним є обговорення можливостей практичної імплементації чинника покликання в системі музичної освіти та підготовки фахівців у цій галузі. Це дає змогу формувати новий тип ментальності та поведінки людей, у якому суттєвішу роль відіграє мотив саморозвитку особистості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Олексюк, Київський університет імені Бориса Грінченка

доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Посилання

Andrushchenko, V. P. (2013). Aksiolohichna platforma pedahohichnoho protsesu (problema formuvannia) [Axiological Platform of the Pedagogical Process (the problem of formation)]. “Higher Education of Ukraine”: theoretical and scientific-methodical journal, 2013, 3 (50), Appendix 1: Higher School Pedagogy: Methodology, theory, technologies, T. 1, 338 p. (in Ukrainian).

Beliaiev, I. A. (2009). Zdibnosti i potreby yak kontynuum systemnykh vlastyvostei liudskoi tsilisnosti [Abilities and Needs as a Continuum of Systemic Properties of Human Integrity]. Bulletin of the Orenburg State University, 2009, 1 (95), pp. 9–13 (in Ukrainian).

Bystrytskyi, Ye. K. (2018). Ekzystentsiina istyna i postpravda [Existential Truth and Post-Truth]. Philosophical Thought, 5, 2018, pp. 55–64 (in Ukrainian).

Horyzont dukhovnosti vykhovannia: kolektyvna monohrafiia. (2019). [The Horizon of Spirituality of Education: collective monograph]. Arranged and prepared by Jonas Kevišas and Olena M. Otych. Vilnius: Zuvedra, 584 p. (in Ukrainian).

Zdibnosti. (2007). [Abilities]. Literary Encyclopedia: in 2 volumes; auto.-layout Yu. I. Kovaliv. Kyiv: VTs «Akademiia», Volume 1: A–L. 391 p. (in Ukrainian).

Ziaziun, I. A. (2013). Filosofiia tsinnisnykh vidnoshen [Philosophy of Valuable Relations]. “Higher Education of Ukraine”: theoretical and scientific-methodical journal, 2013, No. 3 (50), Appendix 1: Higher School Pedagogy: Methodology, theory, technologies, T. 1, 22–26 (in Ukrainian).

Kremen, V. H. (2006) Liudynotsentryzm v osviti: suchasnyi napriam rozvytku dukhovnosti natsii [People-Centeredness in Education: The modern direction of the development of the nation’s spirituality]. Pedagogy and Psychology, 2006, 2, 17–30 (in Ukrainian).

Muliarchuk, Ye. (2019) Filosofiia i pedahohika poklykannia [Philosophy and Pedagogy of Vocation]. Monograph, K.: SPIRIT AND LETTER, 344 (in Ukrainian).

Ogneviuk, V. O. (2012). Osvita — vazhlyvyi indykator staloho liudskoho rozvytku [Education as an Important Indicator of Sustainable Human Development. Education: the origins of the scientific direction]. Monograph (edited by V. O. Ogneviuk); Author team: V. O. Ogneviuk, S. O. Sysoyeva, L. L. Khoruzha, I. V. Sokolova, O. M. Kuzmenko, O. O. Moroz). Kyiv: VP «Edelveis», 9–32 (in Ukrainian).

Obdaruvannia. (2007). [Gifting]. Literary encyclopedia: in 2 volumes; auto.-layout Yu. I. Kovaliv, Kyiv: VTs «Akademiia», 2: M–Ya. 137 (in Ukrainian).

Oleksiuk, O. M. (2016). Dynamika typiv naukovoi ratsionalnosti v rozvytku mystetskoi pedahohiky [Dynamics of Types of Scientific Rationality in the Development of Art Pedagogy]. Musical Art in Educational Discourse: scientific journal, Borys Grinchenko Kyiv University; editor: Oleksiuk O. M. (scientific editor), L. L. Khoruzha (deputy scientific editor), L. A. Bondarenko. (respondent secretary). K.: Borys Grinchenko Kyiv University, Issue 1, 3–8 (in Ukrainian).

Oleksiuk, O. M. (2019). Rozvytok dukhovnoho potentsialu osobystosti u postneklasychnii mystetskii osviti [Development of the Spiritual Potential of the Individual in Post-Classical Art Education: monograph]. K.: Borys Grinchenko Kyiv University, 268 (in Ukrainian).

Weber, M. (1998). Poklykannia do polityky [Politics as Vocation]. Sociology. General Historical Analyses. Policy. Translation from German, after and comment O. Pohorilyi, K., 192–264 (in Ukrainian).

Ruchka, A. O. (2013). Tsinnisna zmina yak providna tema suchasnoho sotsiolohichnoho analizu [Value Change as a Leading Theme of Modern Sociological Analysis]. Ukrainian Information Space, Part 1, K.: KNUKiM, 2013, 63–169 (in Ukrainian).

Ruchka, A. O., & Naumova, M. Yu. (2013). Tsinnosti i typy tsinnisnoi identyfikatsii u suchasnomu sotsiumi [Values and Types of Value Identification in Modern Society]. Sociological Monitoring, K.: Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2013, 285–297 (in Ukrainian).

Yakymovych, T. K. (1988). Johann Wolfgang Goethe. Ukrainian Literary Encyclopedia, T. 1, K., 1988, 416–417 (in Ukrainian).

Huhn, G. (1990) Kreativität und Schule: Risiken derzeitiger Lehrpläne für die freie Entfaltung der Kinder; Verfassungswidrigkeit staatlicher Regelungen von Bildungszielen und Unterrichtsinhalten vor dem Hintergrund neuerer Erkenntnisse der Gehirnforschung. Gerhard Huhn. Berlin: Synchron Verlag, 73 s. Hamburg, Univ., Diss., 1990 (in German).

Oleksiuk, O. (2019). Mobile Resources as a Means of Forming Communicative Competence of Future Police Officers. New Stages of Development of Modern Science in Ukraine and EU Countries: monograph. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 330–350 (in English).

Robinson, K. (2009) The Element: How Finding Your Changes Everything by Ken Robinson and Lou Aronica. New York: Viking Penguin (in English). https://www.academia.edu/4767170/The_Element_Ken_Robinson

Downloads


Переглядів анотації: 112

Опубліковано

2022-12-28

Як цитувати

Олексюк, О. (2022). VOCATION AND CAREER CHOICE IN HIGHER ART EDUCATION. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (7). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2022.71