ФУНКЦІОНАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДІЯЛЬНІСНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ СКЛАДОВИХ ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО ДОСВІДУ ФАХІВЦЯ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.62Ключові слова:
професійно-особистісний досвід; діяльнісно-практичний компонент; фахівець з музичного мистецтва; професійно-практична підготовка.Анотація
У статті проаналізовано сутність діяльнісно-практичного компонента професійно-особистісного досвіду фахівця з музичного мистецтва. Розкрито специфіку взаємодії діяльнісної і практичної складових. Розглянуто основні принципи діяльнісного підходу, що акумулюють у своєму змісті фундаментальні закономірності навчання. Практична діяльність як стрижневий аспект професійно-особистісного досвіду майбутнього фахівця набуває видової своєрідності у різноманітних сферах реалізації активності особистості, у зв’язку з чим виникає проблема розкриття специфіки конкретного прояву діяльнісної активності, у тому числі музично-навчальної, професійної, педагогічної, мистецької. Обґрунтовано зміст практичної підготовки студентів в умовах закладу вищої
освіти. Підвищення якості професійно-практичної підготовки фахівця з музичного мистецтва в умовах вищої школи забезпечується за допомогою таких принципів навчання, як неперервність освіти, її демократизація, орієнтація на творчу діяльність і неповторність особистості, забезпечення диференційованого й індивідуально-творчого підходів до її формування.
Завантаження
Посилання
Bondar, S. P. (2008). Metody navchannia [Teaching Methods]. Entsyklopediia osvity, hol. red. V. H. Kremen, Kyiv: Yurinkom Inter, 492–494 (in Ukrainian).
Varii, M. Y. (2007). Psykholohiia [Psychology]: navch pos. dlia stud. vyshchykh navch zakladiv. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 288 (in Ukrainian).
Vitvytska, S. S. (2009). Pedahohichna pidhotovka mahistriv v umovakh stupenevoi osvity: teoretykometodolohichnyi aspect [Pedagogical Training of Masters in Terms of Higher Education: theoretical and methodological aspect]. Monohrafiia, Zhytomyr: V-vo ZhDU im. I. Franka, 440 (in Ukrainian).
Yevdokymova, N. O. (2009). Profesiinyi dosvid yak subiektyvno-psykholohichna realnist [Professional Experience as a Subjective Psychological Reality]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. Skovorody, Seriia «Psykholohiia», Vyp. 31, Kharkiv: KhNPU, 59–70 (in Ukrainian).
Kaidanova, L. H. (2009). Profesiina kompetentnist ta imidzh suchasnoho vykladacha [Professional Competence and Image of a Modern Teacher]. Humanitarnyi visnyk, 17, 24–29 (in Ukrainian).
Lauta, O. D. (2009). Poniattia «dosvid» v konteksti klasychnoho idealu ratsionalnosti: avtoref. dys... kand. filos. Nauk, Kyiv, 21 (in Ukrainian).
Kuzmina, N. V. (1985). Sposobnosti, odarennost, talant uchitelia [Abilities, Giftedness, Teacher’s Talent]. Leningrad, 32 (in Russian).
Slastenin, V. A. (1997). Pedagogika: innovatsionnaia deiatelnost [Pedagogy: innovative activity]. Moskva, 460 (in Russian).
Shelestova, A. M. (2014). Kharakterystyka ta skladovi komunikatsii u vyshchomu navchalnomu zakladi [Characteristics and Components of Communication in Higher Education Institution]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 44, 93–99 (in Ukrainian).