ЗМІСТ НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ МАЙБУТНЬОГО АРТИСТА-ВОКАЛІСТА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.611

Ключові слова:

зміст навчання; джазова імпровізація; майбутній артист-вокаліст; творча особистість; мистецька освіта.

Анотація

Навчання джазової імпровізації вокалістів сприяє, з одного боку, розвитку загальних здібностей (комунікабельності, пам’яті, уважності, координації рухів), з іншого — музично-творчих; допомагає формувати світогляд, естетичний смак, яких набуває студент у процесі навчання у закладах вищої мистецької освіти, а також дає можливість розвиватися далі й в інших галузях. Особлива увага у змісті навчання джазової імпровізації вокалістів музичної естради приділяється подальшому розвитку індивідуальних імпровізаційних й інтерпретаторських здібностей студентів, повноцінному освоєнню імпровізаційних технологій і принципів їх організації; формуванню в процесі навчання якісних професійних імпровізаційно-ігрових рівнів музикантівінструменталістів, індивідуального творчого методу в мистецтві імпровізації і інтерпретації джазових стандартів; вивченню в історико-часовому аспекті авторських методів і концепцій видатних імпровізаторів джазу, року, попмузики і змішаних імпровізаційно-фольклорних напрямів з метою творчої переробки і використання у своїй творчості.
Необхідним елементом навчання вокалістів джазової імпровізації є мета, завдання, зміст і методи. Вивчення цих питань має велике значення для визначення спрямованості й характеру артиста-вокаліста, оскільки неправильне розуміння мети і завдань навчання нерідко призводить до негативних результатів в розробці методики підготовки майбутніх фахівців. Завдання і специфіка змісту навчання джазової імпровізації вокалістів у ЗВО визначаються в трьох основних напрямах: «для чого вчити» (мета навчання), «чому вчити» (зміст навчання), «як вчити» (форми і методи навчання).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Arutiunova, A. (2013). Sovershenstvovanie professionalnoi podgotovki estradnogo ispolnitelia (vokalista) na sovremennom etape [Improving the Professional Training of a Pop Performer (vocalist) at the Present Stage]. Candidate’s thesis, Moscow, 192 (in Russian).

Kazantseva, L. (2004). Poniatie ispolnitelskoi interpretatsii [The Concept of Performing Interpretation]. Muzykalnoie soderzhanie: nauka i pedagogika, 149–156 (in Russian).

Kremen, V. (2003). Osvita i nauka Ukrainy: shliakhy modernizatsii. Fakty, rozdumy, perspektyvy [Education and Science of Ukraine: ways of modernization. Facts, reflections, prospects]. Kyiv: Hramota, 215 (in Ukrainian).

Kryvulia, O. (2010). Filosofiia [Philosophy]. Navchalnyi posibnyk, Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University, 592 (in Ukrainian).

Krytskyi, V. (2009). Muzychno-vykonavska interpretatsiia: pedahohichni problemy muzychnovykonavskoii pidhotovky [Musical and Performing Interpretation: pedagogical problems of musical and performing training]. Nizhyn: Nizhyn Mykola Gogol State University, 158 (in Ukrainian).

Men Men. (2013). Formuvannia muzychno-improvizatsiinykh umin u mayibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy ta Kytaiu [The Forming of Musical and Improvisational Skills of the Future Teachers of Music of Ukraine and China]. Candidate’s thesis, Кyiv, 289 (in Ukrainian).

Oleksiuk, O. (2012). Muzychna pedahohika [Music Pedagogy]. Navch. posib., Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University, 248 (in Ukrainian).

Khyzhko, O. (2009). Formuvannia navychok estradno-dzhazovoho muzykuvannia u studentiv muzychnykh uchylyshch [Development of Skills of Pop and Jazz Music-making among Students of Music Schools]. Candidate’s thesis, Kyiv, 231 (in Ukrainian).

Brye, J. Interpretation of Jazz Band Literature. (in English). http://www.timusic.net/wp-content/uploads/jazz+artikulation.pdf

Levinson, J. (2012). Jazz Vocal Interpretation: a philosophical analysis. JAAC, special issue ‘Song’, 23 (in English).

Stoloff, B. (1972). Vocal Improvisation (Techniques scat). New York: Gerard and Sarzin Publishing Co., 130 (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 91

Опубліковано

2022-03-29

Як цитувати

Мирошниченко, В. (2022). ЗМІСТ НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ МАЙБУТНЬОГО АРТИСТА-ВОКАЛІСТА. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (6). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.611