ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.67

Ключові слова:

професійно-особистісні якості; структура професійно-особистісних якостей учителя; учитель музичного мистецтва.

Анотація

Актуальність статті зумовлена завданнями вищої школи щодо підготовки компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі мистецької освіти, який характеризується сформованістю відповідних обраному фаху професійно-особистісних якостей та здатністю їх реалізувати у вихованні школярів засобами музичного мистецтва. Мета статті полягає у визначенні сутності й структури професійно-особистісних якостей учителя музичного мистецтва на основі аналізу філософських, психолого-педагогічних та музично-методичних праць.
Методологія дослідження ґрунтується на комплексному застосуванні методів аналізу (наукової літератури з метою визначення продуктивних професійних та особистісних якостей учителя), узагальнення (теоретичних положень щодо формування у майбутніх учителів професійно-особистісних якостей), синтезу (наукової теорії та практики професійної діяльності вчителя музичного мистецтва з метою визначення сутності й структури професійно-особистісних якостей цього фахівця). Результатом проведеного дослідження є авторська дефініція професійно-особистісних якостей учителя музичного мистецтва та визначена на її основі
структура, яку складають професійно-педагогічні, музично-творчі й соціально-особистісні якості. Сформульовано висновки про те, що професійно-особистісні якості вчителя музичного мистецтва є компетентнісними характеристиками, наявність яких забезпечує успішність музично-педагогічної та музично-творчої діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Andrushchenko, V. (2007). Osobystist uchytelia yak predmet filosofsko-pedahohichnoi refleksii. Vyshcha osvita Ukrainy: teoret. ta nauk.-metod. chasopys, Kyiv: Pedahohichna presa, 2, 5–12 (in Ukrainian).

Gotsdiner, A. L. (1993). Muzykalnaia psikhologiia. Moskva: Mysl, 190 p. (in Russian).

Huberskyi, L. & Andrushchenko, V. (2008). Filosofiia yak teoriia ta metodolohiia rozvytku osvity. Kyiv: «MP Lesia», 516 (in Ukrainian).

Huzii, N. V. (2007). Katehoriia profesionalizmu v teorii i praktytsi pidhotovky maibutnioho pedahoha: avtoref. dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.04, Kyiv, 40 (in Ukrainian).

Ziaziun, I. A., Kramushchenko, L. V. & Kryvonos, I. F. (1997). Pedahohichna maisternist: pidruchnyk. Kyiv: Vyshcha shkola, 349 (in Ukrainian).

Kovalenko, I. H. (2008). Metodyka formuvannia profesiino-osobystisnykh yakostei maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi vyvchennia dyryhentsko-khorovykh dystsyplin: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: 13.00.02, Kyiv, 21 (in Ukrainian).

Maksymenko, S. D., Zaichuk, V. O., Klymenko, V. V., Papucha, M. V. & Soloviienko, V. O. (2004). Zahalna psykholohiia: pidruchnyk. Za zah. red. S. D. Maksymenka, 2-e vyd., Vinnytsia: Nova Knyha, 702 (in Ukrainian).

Markova, A. K. (1993). Psikhologiia truda uchitelia: kn. dlia uchitelia. Moskva: Prosveshchenie, 192 (in Russian).

Moisieieva, M. A. (1998). Spilna muzychno-vykonavska diialnist yak zasib formuvannia profesiinykh yakostei uchytelia muzyky (na materiali kontsertmeisterskoho klasu): dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02, Kyiv, 248 (in Ukrainian).

Ohneviuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku: monohrafiia. Kyiv: Znannia Ukrainy, 450 (in Ukrainian).

Oleksiuk, O. M. (2006). Muzychna pedahohika: navch. posib. Kyiv: KNUKiM, 188 (in Ukrainian).

Pliachenko, T. M. (2011). Pedahohichni zasady pidhotovky maibutnioho vchytelia muzyky do roboty z uchnivskymy muzychno-instrumentalnymy kolektyvamy: avtoref. dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.04, Kyiv, 36 (in Ukrainian).

Teplov, B. M. (1947). Psihologiia muzykalnykh sposobnostey. Moskva; Leningrad: APN RSFSR, 355 (in Russian).

Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti: pidruchnyk. Kyiv: Milenium, 344 (in Ukrainian).

Slastionin, V. A., Isaiev, I. F. & Shiianov, E. N. (2002). Pedagogika: ucheb. posobie dlia stud. ped. uchebn. Zavedenii. Pod. red. V. A. Slastionina, Moskva: Akademiia, 576 (in Russian).

Ushynskyi, K. D. (1952). Zibrannia tvoriv: u 6 t., Kyiv: Rad. shkola, T. 4, 518 (in Ukrainian).

Huberskyi, L. V., Nadolnyi, I. F., Andrushchenko, V. P. et al (2011). Filosofiia: navch. posib. Za red. I. F. Nadolnoho, 8-e vyd, Kyiv: Vikar, 457 (in Ukrainian).

Filosofiia : pidruchnyk dlia vyshchoi shkoly (2004). Za zah. red. V. H. Kremenia, M. I. Horlacha, Kharkiv: Prapor, 736 (in Ukrainian).

Fitsula, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly: navch. posib. 2-e vyd., dop., Kyiv: Akademvydav, 456 (in Ukrainian).

Edukacja-jest wniej ukryty skarb. (1998). Red. J. Delors, Warszawa: UNESCO, 288 (in Polish).

Downloads


Переглядів анотації: 138

Опубліковано

2022-03-29

Як цитувати

Малахова, М. (2022). ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (6). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.67