АКСІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДНИЦЬКОГО ПОШУКУ В МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2021.63Ключові слова:
цінності; мистецька освіта; аксіологічне пізнання; пізнавальні й моральні цінності; мистецькі й духовні цінності; аксіологічний підхід; аксіологічна парадигма освіти; аксіологічний освітній простір., values; art education; axiological knowledge; cognitive and moral values; art and spiritual values; axiological approach; paradigm of education; educational axiological environment.Анотація
У статті розглянуто цінності, які виконують функцію загального методологічного орієнтиру в науковому пізнанні й мистецькій освіті; виявлено своєрідність аксіологічного пізнання, його змістові характеристики; розкрито пізнавальні цінності дослідницького пошуку, визначено ціннісні орієнтири у мистецькій освіті. Зроблено висновок про те, що осмислення категорії «цінності» дасть змогу визначити траєкторію розвитку аксіологічного мистецько-освітнього простору, розробити стратегію підготовки майбутніх педагогів-музикантів, здатних до роботи в режимі ціннісного, наукового й методологічного діалогу, а також окреслити контури духовноціннісної і технологічної інтеграції освітніх систем та когнітивного процесу у сфері культури і мистецтва.
Завантаження
Посилання
Andreev, V. I. (2012). Pedagogicheskaia etika: innovatsionnyi kurs dlia nravstvennogo samorazvitiia [Pedagogical Ethics: innovative course for moral self-development]. (in Russian). https://logos-press.ru/docs/ped-etika.pdf
Berdiaiev, N. A. (2012). Dukhovnyi krizis intelligentsii: monografiia [Spiritual Crisis of Intelligentsia: monograph]. Moskva: Direkt-Media, 382 (in Russian).
Ziaziun, I. A. (2005) Filosofiia postupu i prohnozu osvitnioi systemy [Philosophy of Advancement and Prognosis of Educational System]. Pedahohichna maisternist: problemy, poshuky, perspektyvy : monohrafiia, Pod red. I. A. Ziaziuna, Kyiv; Hluhiv: RVV HDPU, pp. 10–28 (in Ukrainian).
Kagan, M. S. (2019) Filosofiia kultury: uchebnoie posobie dlia akademicheskogo bakalavrata [Philosophy of Culture]. Moskva: Izdatelstvo Yurait, 353 ( in Russian).
Lichnostnyi potentsial: struktura i diagnostika [Personality Potential: structure and diagnostics]. (2011). Pod red. D. A. Leontieva, Moskva: Smysl, 680 ( in Russian).
Mikeshina, L. A. (2007). Epistemologiia tsennostei [Epistemology of Values]. Moskva: ROSSPEN, 439 (in Russian).
Stepin, V. S. (2016). Osnovy filosofii nauki [Bases of Science Philosophy]. M. 306 (in Russia).
Slastenin, V. A., Chizhakova, G. I. Vvedenie v pedagogicheskuiu aksiologiiu [Introduction to the Pedagogical Axiology]. (in Russian). https://www.studmed.ru/view/slastenin-va-chizhakova-gi-vvedenie-v-pedagogicheskuyu-aksiologiyu_fd6dacd6c2c.html
Tusheva, V. V. (2018). Svidomist yak osobistisne novoutvorennia i determinanta tsinnisnykh oriientatsii maibutnioho pedahoha u mystetskii osviti [Consciousness as Personality New Formation and Determinant of Future Teachers’ Value Orientations in Art Education]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi. Kyiv: Kiyiv. un-t im. B. Hrinchenka, 3, 17–24 (in Ukrainian). DOI: 10.28925/2518 — 766H.2018.3.1724
Tusheva, V. V. (2015). Formuvannia naukovo-doslidnitskoi kultury maibutnioho vchytelia muzyky v protsesi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka [Guidelines for the Development of ScientificallyResearch Culture of Future Music Teachers in the Process of Professional Education: theory and practice]. Monohrafiia, UMO NAPN Ukrainy, Kharkiv: Maidan, 450 (in Ukrainian).