ПЕРЕКЛАДИ ДЛЯ БАНДУРИ ПОЛІФОНІЧНИХ ТВОРІВ Й.С. БАХА У ВИКОНАВСЬКІЙ ТА НАВЧАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ

  • Дмитро Губ’як Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-5688-8916
Ключові слова: бандурне виконавство; харківська бандура та метод гри; поліфонічні твори; переклади для бандури.

Анотація

Представлено методичні підходи до проблеми перекладу поліфонічного матеріалу для бандури.Порушено проблему компаративного співставлення виконавських можливостей київської та харківської бандур, відповідних їм способів гри при виконанні поліфонічної фактури. Розглянуто перспективи ширшого залучення харківської бандури до виконавської та навчальної практики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bach, J. S. (1968). Visim malenkykh preludii ta fuh [Eight Short Preludes and Fugues]. Navchalnyi posibnyk, perekladennia dlia bandury L. Mandziuk, Kharkiv: SPDFO Brovin O.V. (in Ukrainian).

Bach, J. S. — Kabalevskyi D. (1980). Malenka orhanna preliudiia ta fuha sol-minor [Little Prelude and Fugue for Organ in g-moll]. Pereklad P. Chukhraia, Repertuar bandurysta, uporiadkuvannia S. Bashtana, Kyiv: Muzychna Ukraina (in Ukrainian).

Bach, J. S. (1983). Preliudiia ta fuha [Prelude and Fugue]. Pereklad S. Bashtana, Repertuar bandurysta, uporiadkuvannia S. Bashtana, Kyiv: Muzychna Ukraina (in Ukrainian).

Davydov, M. A. (1977). Teoretychni osnovy perekladennia instrumentalnykh tvoriv dlia baiana [Theoretical Basis of Arrangement of Instrumental Works for Button Accordion]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Dmytruk, I. I. (2005). Perekladennia v zhanrovii systemi bandurnoho mystetstva [Arrangement in Genre System of Bandura Art]. Naukovi zbirky Lvivskoi derzhavnoi muzychnoi akademii imeni M. Lysenka, 10, 138–146 (in Ukrainian).

Kokhanska, L. V. (2000). J. S. Bach. Orhanna preliudiia ta fuha B-Dur. [Prelude and Fugue for Organ in B-Dur]. Noty: rukopys, L. Kokhanska, Kyiv: Arkhiv avtora (in Ukrainian).

Marchenko, V. V. (1999). Transkryptsiia yak riznovyd interpretatsii [Transcription as Type of Interpretation]. Metodychni rekomendatsii z metodyky ta teorii vykonavskoho mystetstva na narodnykh instrumentakh (hotovo-vybornyi bahatotembrovyi baian), Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovskoho (in Ukrainian).

Ovcharova, S. V. (2007). Do problem perekladennia orhannykh khoralnykh preliudii J. S. Bakha v konteksti dynamiky podalshoho rozvytku suchasnoho bandurno-akademichnoho repertuaru [To Problem of Arrangements of Choral Preludes for Organ by J. S. Bach in Context of Developing Dynamic of Modern Academical Bandura Repertoire]. Narodno-instrumentalne mystetstvo na zlami XX–XXI st., zbirnyk materialiv Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Drohobych: Prosvita (in Ukrainian).

Pshenychnyi, D. (1980). Aranzhuvannia dlia narodnykh instrumentiv [Arrangement for Folk Instruments]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Khmel, N. V. (2018). Spetsyfika bandurnykh perekladen muzyky Baroko: vykonavsko-tekstolohichnyi aspect [Specificity of Bandura Transcriptions of Baroque Music: Performance-Textual Aspect]. PhD Dissertation, Odessa National A. V. Nezhdanova Academy of Music, Odesa (in Ukrainian).

Yanytskyi, T. (2012). Muzychne myslennia v systemi perekladennia-transkryptsii muzychnykh tvoriv dlia bandury [Musical Thinking in Arrangement-Transcription of Musical Works for Bandura]. Music Art and Culture, 16, 442–452 (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 63
Завантажень PDF: 100
Опубліковано
2021-05-03
Як цитувати
Губ’як , Д. (2021). ПЕРЕКЛАДИ ДЛЯ БАНДУРИ ПОЛІФОНІЧНИХ ТВОРІВ Й.С. БАХА У ВИКОНАВСЬКІЙ ТА НАВЧАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.15