ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ДОСВІДУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА В УКРАЇНІ ТА КИТАЇ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.6Ключові слова:
підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні й Китаї; естетичний досвід; художньо-естетичний досвід; музично-естетичний досвід; інтегрований курикулум мистецьких дисциплін.Анотація
Статтю присвячено проблемі формування музично-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва України і Китаю в контексті розвитку інформаційного суспільства. У роботі використані відповідні теоретичні та емпіричні методи: аналіз, узагальнення, педагогічне спостереження. Наведено зміст та структурну будову естетичного досвіду, визначення та структуру художньо-естетичного досвіду. Зазначено, що музично-естетичний досвід є одним із видів художньо-естетичного досвіду, що саме він складає основу музичної культури особистості. Наголошено на тому, що музично-естетичний досвід майбутніх учителів музичного мистецтва має формуватися за допомогою традиційних фахових (музично-педагогічних) і сучасних загально-педагогічних технологій.
Завантаження
Посилання
Van Angu (2003). Some Problems in the Practice of Basic Music Education in China. Journal of Nanjing University of the Arts, 64‒65 (in Chinese). https://kns.cnki.net/KCMS/detail/detail.aspx?dbcode=CJFD&filename=NJBY200301017
Didych, H. S. (2013). Problema muzychno-estetychnoho dosvidu v teorii ta praktytsi estetychnoho vykhovannia [The Problem of Musical-Aesthetic Experience in the Theory and Ppractice of Aesthetic Education]. Youth and Market, 9 (104) (in Ukrainian). http://dspu.edu.ua/ddpu/biblioteka/chutach/fnv/molod_I_rynok/9_104_2013.pdf
Du Chen (2010). Understanding Musical Aesthetics in the Context of Reimer’s “Philosophy of Music Education”. Chengdu: Southwestern Jiaotong University (in Chinese). https://www.doc88.com/p-8159201726528.html
Zavadskaia, T. N. (1993). Formirovanie muzykalno-esteticheskogo opyta mladshikh shkolnikov [Formation of Musical-Aesthetic Experience of Junior Schoolchildren]. PhD thesis, Kyiv (in Russian).
Zmist ta struktura khudozhnio-estetychnoho dosvidu maibutnioho vchytelia khoreohrafii [Content and Structure of Artistic-Aesthetic Experience of Future Teacher of Choreography] (in Ukrainian). http://textreferat.com.ua/referat2.php?id=13180
Ziaziun, I. A. (1976). Estetychnyi dosvid osoby. Formuvannia i sfery vyiavu [Aesthetic Experience of the Person. Formation and Spheres of Manifestation]. Kyiv: Vyshcha Shkola (in Ukrainian).
Kosinska, N. L. (2016). Formuvannia muzychno-estetychnoho dosvidu maybutnioho uchytelia muzychnoho mystetstva zasobamy intehratsii mystetstv [Formation of Musical-aesthetic Experience of Future Teacher of Musical Art by Means of Arts Integration]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, Vyp. 14, 205‒211 (in Ukrainian). https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163724
Li Zhongquan (2004). Review of the Aesthetic Paradigm of Music Education in General Schools. Journal of Northwestern Pedagogical University, 12‒20 (in Chinese). http://d.wanfangdata.com.cn/thesis/W018240
Masol, L. M., Haidamaka, O. V., Bielkina, E. V., Kalinichenko, O. V., Rudenko, I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli [Methods of Teaching Art in Primary School]. Posibnyk dlia vchyteliv, Vesta: Ranok (in Ukrainian).
Oleksiuk, O. N. (1988). Formirovanie nravstvenno-esteticheskogo opyta studentov vuzov kultury v khudozhestvenno-tvorcheskikh kollektivakh [Formation of Moral-Aesthetic Experience of Students of Higher Education Institutions of Culture in Artistic-Creative Collectives]. PhD thesis, Kyiv (in Russian).
Pen Tin (2004). Aesthetic Education in the Process of Teaching Music. Zhongzhou University Journal, 94‒95 (in Chinese). http://www.cnki.com.cn/Article/CJFDTotal-ZOZO200404033.htm
Skorik, T. V. (1998). Formuvannia estetychnoho dosvidu studentiv zasobamy muzyky [Formation of Students’ Aesthetic Experience by Means of Music]. PhD thesis, Kyiv (in Ukrainian).
Bilodid, I. K. (Ed.) (1970‒1980). Slovnyk ukrayinskoi movy [Ukrainian Dictionary]. In 11 volumes, The USSR Academy of Sciences, Institute of Linguistics, Kyiv: Naukova dumka (in Ukrainian). http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh
Xu Ling (2020). Analysis of the Formation of Musical-Aesthetic Experience in Music Education. Artist, Issue 03 (in Chinese). https://www.zhangqiaokeyan.com/academic-journal-cn_the-artists_thesis/0201279043270.html
Khlebik, S. R. (1992). Formirovanie nravstvenno-esteticheskogo opyta mladshikh shkolnikov sredstvami iskusstva [Formation of Moral-Aesthetic Experience of Junior Schoolchildren by Means of Art]. PhD thesis, Kyiv (in Russian).
Khliebnikova, O. V. (2001). Formuvannia dosvidu muzychno-vykonavskoi diialnosti u studentiv vuziv kultury [Formation of Musical-Performing Activity Experience in Students of Higher Eeducation Institutions of Culture]. PhD thesis, Kyiv (in Ukrainian).
Chan Wenjing. New Music Standard (in Chinese). http://www.chinadmd.com/file/pvoooxppwzpous6xtvvsisst_1.html
Shevniuk, O. L. (1995). Formuvannia khudozhnio-estetychnoho dosvidu maibutnioho vchytelia [Formation of Aartistic-Aesthetic Experience of the Future Teacher]. PhD thesis, Kyiv (in Ukrainian)