ВІТЧИЗНЯНІ ВИКОНАВСЬКІ ШКОЛИ: РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: музична культура Західної України; кінець XIX — перша половина XX ст.; фортепіанне виконавство; фортепіанні школи; піаністи-виконавці та педагоги Тернопілля.

Анотація

У статті представлено методологічні підходи до трактування дефініції «виконавська школа». Піднято проблему регіоналістики виконавських шкіл як динамічного історико-культурного феномену. Простежено роль львівської фортепіанної школи у розвитку виконавського мистецтва України, процеси становлення фортепіанного виконавства на Тернопіллі кінця XIX — першої половини XX ст.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Boitsun, L. (2003). Ternopil u plyni lit [Ternopil over Years]. Ternopil: Dzhura, 389 (in Ukrainan).

Hrynchuk, I. (2013). Muzychna osvita v Ukraini: istoryko-rehionalnyi aspect [Music Education in Ukraine: historical and regional aspect]. Mystetstvo ta osvita, № 2 (68), pp. 11–15 (in Ukrainan).

Hrynchuk, I., Spolska, O. (2019). Vidomi pianisty-vykonavtsi ta pedahohy u muzychnii kulturi Ternopolia kintsia XIX — pochatku XX stolittia [Famous Pianists-Performers and Educators in the Musical Culture of Ternopil at the end of 19 — beginning of 20 century]. Muzychne mystetstvo i osvita: dosvid ta innovatsiyni shliakhy rozvytku, zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Vinnytsia, VDPU imeni Mykhaila Kotsiubynskoho, 20 –21 lystopada 2019 r.). Vinnytsia: TOV «Tvory», 58–63 (in Ukrainan).

Huralnyk, N. (2011). Naukovo-pedahohichna shkola pianistiv u teorii ta praktytsi muzychnoi osvity ta vykhovannia [Scientific-Pedagogical School of Pianists in Theory and Practice of Music Education and Upbringing]. Navchalno-metodychnyi posibnyk, K.: vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 276 (in Ukrainan).

Huralnyk, N. (2007). Ukrainska fortepianna shkola XX stolittia v konteksti muzychnoi pedahohiky: Istoryko-metodolohichni ta teoretyko-tekhnolohichni aspekty [Ukrainian Piano School of 20 Century in the Context of Music Pedagogy: Historical, Methodological and Theoretical and Technological Aspects]. Monohrafiia, K.: NPU, 460 (in Ukrainan).

Iryna Krykh — osobystist, muzykant, pedahoh. Spohady [Irina Krych — Personality, Musician, Teacher. Memoirs]. (2005). Lviv: Liha-Pres, 108 (in Ukrainan).

Kashkadamova, N. (2001). Fortepianne mystetstvo u Lvovi: Statti. Retsenzii. Materialy [Piano Art in Lviv: Articles. Reviews. Materials]. Ternopil: SMP «Aston», 400 (in Ukrainan).

Kashkadamova, N. (2017). Fortepianno-vykonavske mystetstvo Ukrainy. Istorychni narysy [Piano and Performing Arts of Ukraine. Historical Essays]. Lviv, 616 (in Ukrainan).

Labantsiv-Popko, Z. (2008). Sto pianistiv Halychyny [One Hundred Pianists of Galicia]. Lviv: Ukrainoznavcha naukova biblioteka NTSh, 223 p. (in Ukrainan).

Liudkevych, S. (2000). Doslidzhennia, statti, retsenzii, vystupy [Research, Articles, Reviews, Speeches]. T. 2, upor. Z. Shtunder, Lviv: Dyvosvit, 816 (in Ukrainan).

Mazepa, L., Mazepa, T. (2003). Shliakh do muzychnoi akademii u Lvovi [Path to Academy of Music in Lviv]. U 2-kh tomakh, Tom 1, Lviv: V-vo SPOLOM, 288 (in Ukrainan).

Medvedyk, P. (1993). Diiachi ukrainskoi muzychnoi kultury (Materialy do bio-bibliohrafichnoho slovnyka) [Figures of Ukrainian Musical Culture (Materials to Bio-Bibliographic Dictionary)]. Zapysky NTSH, T. CCXXVI, Pratsi muzykoznavchoi komisii, Lviv: NTSH, 370–455 (in Ukrainan).

Cherepanyn, M. V. (1997). Muzychna kultura Halychyny (druha polovyna XIX — persha polovyna XX st.) [Musical Culture of Galicia (second half of 19 — first half of 20 century)]. Monohrafiia, K.: Vezha, 328 p. (in Ukrainan).

Shulhina, V. D. (2000). Muzychna Ukrainika [Musical Ukrainian]. K.: NMAU. 232 p. (in Ukrainan).


Переглядів анотації: 53
Завантажень PDF: 113
Опубліковано
2021-05-03
Як цитувати
Гринчук, І., & Спольська, О. (2021). ВІТЧИЗНЯНІ ВИКОНАВСЬКІ ШКОЛИ: РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (5). https://doi.org/10.28925/2518-766X.2020.5.4