МЕТОДИ ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЕМОЦІЙНОЇ ВИРАЗНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВОКАЛІСТА
Ключові слова:
емоційна виразність, емоційна саморегуляція, емпатія, майбутній вокаліст, фахова підготовка.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2019.4.12
У статті розглянуто проблему формування емоційної виразності майбутнього вокаліста на заняттях сольного співу як одного з джерел успішного фахового становлення. Визначено специфіку емоційно-оцінного компонента структури емоційної виразності. Для успішної реалізації цього компонента на заняттях сольного співу окреслено комплекс методів, які найбільш вдало впливають на формування емоційної виразності майбутнього вокаліста. Зосереджено увагу на методах емоційної саморегуляції. Схарактеризовано прийоми та вправи психофізичної саморегуляції емоційного стану й розвитку емпатії студентів, які передбачають психотехніку, дихальні вправи, самонавіювання, використання уяви тощо.
Завантаження
Посилання
Bochkarèv, L. L. (1989). Psihologicheskie mekhanizmy muzykalnogo perezhivaniia [Psychological Mechanisms of Musical Experience]. Doctor’s thesis. Kiev, 433 (in Ukrainian).
Vasylenko, L. M. (2003). Vzaiemodiia vokalnoho i metodychnoho komponentiv u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky [Interaction of Vocal and Methodological Components in the Process of Professional Training of Future Music Teacher]. Doctor’s thesis, Kyiv, 208 (in Ukrainian).
Vasylyshyna, T. V. (2000). Empatiia yak faktor efektyvnosti pedahohichnoho spilkuvannia [Empathy as a Factor in the Effectiveness of Educational Communication]. Doctor’s thesis: 19.00.07, Kyiv, 20 p. (in Ukrainian).
Gersamiya, I. E. (1988). Problemy psikhologii tvorchestva pevtsa [Problems of Psychology of Singer’s Creativity]. Doctor’s thesis, Tbilisi, 260 (in Georgian).
Gontarenko, N. B. (2006). Solnoie penie: sekrety vokalnogo masterstva [Solo Singing: secrets of vocal mastery]. Rostov-on-Don: Feniks, 155 (in Russian).
Hrebeniuk, N. Ye. (2000). Vokalno-vykonavska tvorchist [Vocal Performance]. Doctor’s thesis, Kyiv, 370 (in Ukrainian).
Dmitriev, L. B. (2007). Osnovy vokalnoi metodiki [Basics of Vocal Technique]. Moscow: Muzyka, 368 (in Russian).
Dubrovina, I. V. (2004). Praktychna psykholohiia osvity [Practical Psychology of Education]. St. Petersburg: Piter, 592 (in Ukrainian).
Zarytska, A. A. & Zarytskyi, A. O. (2016). Emotsiinist yak osnova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho spivaka-vokalista [Emotionality as Basis for the Professional Competence of Future Vocalist]. Pedahohichni nauky, 74, 30–33 (in Ukrainian).
Levik, S. I. (1962). Zapiski opernogo pevtsa [Notes of an Opera Singer]. Moscow: Iskusstvo, 711 (in Russian).
Matiikiv, I. M. (2012). Treninh emotsiinoi kompetentnosti [Training of Emotional Ccompetence]. Kyiv: Pedahohichna dumka, 112 [in Ukrainian].
Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva [Art Pedagogy]. Kyiv: Osvita Ukrainy, 274 (in Ukrainian).
Prokopev, V. N. (2001). Kak stat pevtsom i sdelat karieru [How to Become a Singer and Make a Career]. St. Petersburg: Russkaia grafika (in Russian).
Saienko, Yu. V. (2010). Tekhniki i priemy regulyatsii emotsii [Techniques and Techniques for Regulating Emotions]. Voprosy psikhologii, 3, 83–93 (in Russian).
Tsarkova, O. V. (2013). Metody emotsiino-voliovoi samorehuliatsii psykholohichnoho stanu studentiv [Methods of Emotional-volitional Self-regulation of Students Psychological State]. Psykholohichni nauky, 316–320 (in Ukrainian).
Shpyrka, A. O. (2018). Strukturni komponenty emotsiinoi vyraznosti maibutnoho vokalista [Structural Components of Emotional Expressiveness of Future Vocalist]. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 3, 36–42. DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.3642(in Ukrainian).
Ekman, P. (2010). Psikhologiia emotsii [Psychology of Emotions]. St. Petersburg: Piter, 333 (in Russian).
Yutsevych, Yu. Ye. (1998). Teoriia i metodyka formuvannia ta rozvytku spivatskoho holosu [Theory and Technique of Formation and Development of Singing Voice]. Kyiv, 158 (in Ukrainian).