РЕДАКТОРСЬКИЙ СТИЛЬ О. ЗІЛОТІ: ДОСВІД ІНТЕРПРЕТАЦІЇ (НА МАТЕРІАЛІ РЕДАКЦІЙ ТВОРІВ ЙОГАННА СЕБАСТЬЯНА БАХА ТА МОРІСА РАВЕЛЯ)

Автор(и)

Ключові слова:

О. Зілоті, Й.С. Бах, М. Равель, редакторство, обробки, інтерпретація фортепіанних творів.

Анотація

DOI:   https://doi.org/10.28925/2518-766X.2019.4.10

У статті представлені результати дослідження редакторського стилю Олександра Ілліча Зілоті крізь призму власного виконавського досвіду роботи над фортепіанними обробками інструментального та вокального твору. Для прикладу вибрані органна прелюдія Йоганна Себастьяна Баха та частина вокального циклу Моріса Равеля «Дві єврейські мелодії» (“Deux mélodies hébraiques”) — «Кадіш».
Редакторство є одним із провідних векторів діяльності О. Зілоті, оскільки саме він здійснив написання клавіру опер П. Чайковського «Спляча красуня» та «Пікова дама». І до сьогодні роботу над операми розпочинають саме за цією версією. Крім того, О. Зілоті створена коректура Першого концерту для фортепіано з оркестром П. Чайковського. Незважаючи на те, що останній не завжди погоджувався з усіма варіантами роботи О. Зілоті, він високо цінував працю свого редактора, що також зазначено у статті. Наведено низку цитат, які аргументують висновки про редакторську роботу О. Зілоті. Однак основним автором, з чиїми творами працював О. Зілоті, є Й.С. Бах. Наведені цитати таких митців, як А. Рубінштейн та О. Оссовський розкривають ставлення О. Зілоті до творчості німецького маестро не тільки крізь призму редакторства, а й з виконавсько-інтерпретаторської точки зору. Досліджено особливості обробок творів Й.C. Баха, створені О. Зілоті, у порівнянні зі зразками інших виконавців, які, окрім концертної діяльності, також займалися доробком уславленого німця. У рамках дослідження розглянуто провідні тенденції у редагуванні творів Й.C. Баха, які існували на час роботи О. Зілоті у цьому жанрі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ziloti, A. (1963). Vospominaniia i pisma [Flashbacks and Letters]. Sost., primech. L. Kutateladze; pid red. L Raaben, Leningrad: Gosmuzizdat, 468 (in Russian).

Ziloti, A. (1963). Moi vospominania o Liste [My Memoirs about Lizst]. Sost., primech. L. Kutaladze; pod red. L. Raabena, Leningrad: Gos. muz. izd. 43–73 (in Russian).

Igumnov, K. (1973). O tvorcheskom puti i ispolnitelskom iskusstve pianista. Iz besed s psikhologami. [About a Creative Way and Performance Art of Pianist]. Voprosy fortepiannogo ispolnitelstva, Vyp. 3, Moscow: Muzyka, 11–72 (in Russian).

Karatygin, V. (1966). Izbrannyie statii [Selected Articles]. Vstyp. stat. Yu. Kremleva, Moscow-Leningrad: Muzyka, 352 (in Russian).

Korto, A. (1965). О fortepiannom iskusstve [About a Piano Art]. Statii, materily, documenty. Sost., perev., comment. K. Adzhemova. Moscow: Muzyka, 364 (in Russian).

Smirnov, V. (2018). «Dafnis i Khloia» Maurisa Ravelia: iz istoriy sozdania «antichnoi pastorali» [“Dafnis and Khloya” by Maurice Ravel: to history of creation of “ancient pastoral”]. Mezhdunarodnyi zhurnal issledovanii kultury. Saint Petersburg: Eidos, 268–274 (in Russian). eISSN: 2079-1100. DOI: https://doi.org/10.24411/2079-1100-2018-00081. elibrary ID: 36956164

Ossovskii, A. (2014) Vospominaniia i issledovaniia [Fleshbacks and Researches]. Leningrad: Muzyka, 438 (in Russian).

Barber, C. (2002) Lost in the Stars. The Forgotten Career of Alexander Ziloti. Lanham, Maryland and Oxford: The Scarecrow Press, 431 (in English).

Brower, H. (1969) Modern Masters of the Keyboard. N. Y.: Books for Libraries Press, 303 (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 166

Опубліковано

2020-04-06

Як цитувати

Куліш, М. (2020). РЕДАКТОРСЬКИЙ СТИЛЬ О. ЗІЛОТІ: ДОСВІД ІНТЕРПРЕТАЦІЇ (НА МАТЕРІАЛІ РЕДАКЦІЙ ТВОРІВ ЙОГАННА СЕБАСТЬЯНА БАХА ТА МОРІСА РАВЕЛЯ). Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (4). вилучено із https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/171