МОДЕЛІ ХУДОЖНЬОГО ОСВОЄННЯ СВІТУ В ОСВІТНІХ ПРАКТИКАХ КРАЇН СХОДУ ТА ЗАХОДУ

Ключові слова: освіта, виховання, художня культура, художня освіта та виховання, «гуманістична культура», мистецтво, творчість.

Анотація

DOI:  https://doi.org/10.28925/2518-766X.2019.4.7

У статті здійснено культурологічний аналіз змісту основних моделей художньої освіти та виховання в провідних країнах світу, зокрема Японії, Китаї, США, Канаді, Німеччині. Зазначено, що, зважаючи на предмет і мету освіти та виховання, художню освіту та виховання, можна визначити як формування художнього ставлення людини до дійсності, зміст якого, поєднуючи загальнолюдські, епохальні, регіональні, національні, професійні та індивідуальні риси, несе в собі історично певний рівень людяності. Підкреслено, що формування у людини здібностей до художнього зв’язку з дійсністю є багатоаспектним процесом не лише по вертикалі (від сприймання до художнього перетворювання), а й по горизонталі (від формування художнього ставлення до природи до формування ставлення до самого себе). Останнє диктується специфікою цінностей у різних сферах дійсності, що вносить деякі особливості й в естетичне освоєння цих сфер соціального буття.
Акцентовано увагу на тому, що художня освіта та виховання у людському особистісному вимірі є, по-перше, надання широких можливостей сприйняття усього розмаїття сучасної художньої культури у її національній самобутності та відкритості до світових художніх процесів; по-друге, формування потреби у творчій самореалізації особистості у соціокультурному та художньому житті суспільства; по-третє, виховання та набуття необхідних здібностей і навичок до професійної діяльності у галузі культури та мистецтва.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Adorno, T. (2001). Esteticheskaya teoriia [Aesthetic Theory]. Moscow: Respublika, 527 (in Russian).

Bormeister, M. (1977). Ob esteticheskom vospitanii v Yaponii [About Aesthetic Education in Japan]. Shkola i deti, Moscow, 125–130 (in Russian).

Brovko, M. M. (1999). Mystetstvo yak estetychnyi fenomen [Art as an Aesthetic Phenomenon]. Kyiv: Vydav. tsentr KNLU, 239 (in Ukrainian).

Brovko, M. M. (2008). Mystetstvo: filosofsko-kulturolohichni vymiry [Art: Philosophical and Cultural Dimensions]. Kyiv: Vydav. tsentr KNLU, 327 (in Ukrainian).

Hrysiuk, O. M. (1997). Do problemy stanovlennia suchasnoi systemy osvity i muzychnoho vykhovannia [The Problem of the Formation of a Modern System of Education and Musical Education]. Khudozhnia osvita i problemy vykhovannia molodi, Kyiv: IZMN, 57–64 (in Ukrainian).

Demianchuk, O. N. (1997). Pedahohichni osnovy formuvannia khudozhnio-estetychnykh interesiv shkoliariv [ Pedagogical Bases of Formation of Artistic and Aesthetic Interests of Schoolchildren]: tutorial manual. Kyiv: IMSM, 64 (in Ukrainian).

Dzhola, D. М., Shcherbo, A. B. (1998). Teoriia i metodyka estetychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and Method of Aesthetic Education of Schoolchildren]: manual. Kyiv: IZMN, 392 (in Ukrainian).

Diui, Dzh. (1999). Psikhologiia i pedagogika myshleniia [Psychology and Pedagogy of Thinking]. Moscow: Labirint, 190 (in Russian).

Zimmel, G. (1996). O sushchnosti kultury. Izbrannoie [On the Essence of Culture]. Moscow: Yurist, 1, 475–482 (in Russian).

Kudin, V. O. (1983). Mystetstvo i dukhovnyi svit molodi [The Art and Spiritual World of Youth]. Kyiv: Ridna shkola, 97 (in Ukrainian).

Levchenko, T. (2002). Rozvytok osvity ta osobystosti v riznykh pedahohichnykh systemakh [Development of Education and Personality in Various Pedagogical Systems]. Vinnitsa: Nova knyha, 512 (in Ukrainian).

Tavrovskyi, Yu. V. (1989). Zagadki “yaponskogo dukha” [Riddles of «Japanese Spirit»]. Moscow: Sov. Rossia, 126 (in Russian).

Troielnikova, L. O. (2003). Khudozhnya osvita u SShA: teoretychni zasady ta praktychnyi dosvid [Art Education in the USA: theoretical foundations and practical experience]. Visnyk KNUCiM, Mystetstvoznavstvo, 9, 155–162 (in Ukrainian).

Troielnikova, L. O. (2004). Khudozhnie vykhovannia v pochatkovii i serednii shkoli Yaponii yak intehralna skladova zahalnonatsionalnoi systemy neperervnoi khudozhnioi osvity [Artistic Education in Elementary and Secondary Schools of Japan as an Integral Part of a Nationwide System of Continuous Artistic Education]. Kyivske muzykoznavstvo: Kulturolohia ta mystetstvoznavstvo, 16, 254–266 (in Ukrainian).

Troielnikova, L. O. (2006). Kriz velych stolit: Evoliutsiia khudozhnio-osvitnioho prostoru Ukrainy [Through the Grandeur of Ages: Evolution of Artistic-Educational Environment of Ukrainian]. Monograph, Kyiv, 443 (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 62
Завантажень PDF: 43
Опубліковано
2020-04-06
Як цитувати
Троєльнікова, Л. (2020). МОДЕЛІ ХУДОЖНЬОГО ОСВОЄННЯ СВІТУ В ОСВІТНІХ ПРАКТИКАХ КРАЇН СХОДУ ТА ЗАХОДУ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (4). вилучено із https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/168