ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА СИНЕСТЕЗІЙНІСТЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У «КОЛЬОРОВІЙ МУЗИЦІ»

Автор(и)

Ключові слова:

синестезія, синестезійність, художньо-творча синестезійність, інтеграція, звук-колір, «кольорова» музика, молодші школярі.

Анотація

DOI:  https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.121124

У статті розглядаються теорії, що визначають об’єктивні причини виникнення міжчуттєвих синтезів у психіці особистості. Поняття синестезії, зокрема поєднання «колір — звук», досліджується з точки зору психофізіологічного явища як основа сприйняття музики. Синестезія визначається зв’язком між вегетативним станом організму, звуковою природою музики і формою вираження в художньо-творчій діяльності молодших школярів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Galeiev, B. M. (1982). Sodruzhestvo chuvstv i sintez iskusstv [The Fellowship of Senses and the Synthesis of arts]. Moscow: Znanie, 61 (in Russian).

Masol, L. M. (2006). Metodyka navchannia u pochatkovii shkoli [Teaching Technique in Primary School: the study guide for teachers]. Posibnyk dlia vchyteliv, Kharkiv: Vesta «Ranok» 256 (in Ukrainian).

Nadolinska, T. V. (2014). Ihrovi pedahohichni tekhnolohii v profesiinii diialnosti pedahoha-muzykanta [The Game and Pedagogical Technologies in Professional Activity of the Teacher and Musician]. Mystetstvo ta osvita: Naukovo-metodychnyi zhurnal, 1, 8–32 (in Ukrainian).

Tomasheva, A. A. (2006). Razvitie sinestezii u detei v uchebnom protsesse muzykalnoi shkoly [Development of Synesthesia in Children in Educational Process of Musical School]. Materialy vseros. nauch.-prakt. Konf. «Chetviotyie Cheredovskiie chteniia». Omsk: OmHPU, 2, 118–147 (in Russian).

Nathan, Witthoft, Jonathan, Winawer, David, M Eagleman (2015). Prevalence of Learned Grapheme-color Pairings in a Large Online Sample of Synesthetes. PLoS ONE. 2015;10(3):e0118996 DOI : https://doi.org/10.1371/journal.pone.0118996 (in English).

Árni, Gunnar Ásgeirsson, Maria, Nordfang, Thomas, Alrik Sørensen (2015). Components of Attention in Grapheme-Color Synesthesia: A Modeling Approach. PLoS ONE. 2015;10(8):e0134456 DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0134456 (in English).

Downloads


Переглядів анотації: 211

Опубліковано

2019-03-14

Як цитувати

Rakhmanova, O. K. (2019). ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА СИНЕСТЕЗІЙНІСТЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У «КОЛЬОРОВІЙ МУЗИЦІ». Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (3). вилучено із https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/156