СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ЕМОЦІЙНОЇ ВИРАЗНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВОКАЛІСТА
Ключові слова:
емоційна виразність, майбутній вокаліст, структурні компоненти емоційної виразності, фахова підготовка.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.2018.3.3642
Стаття присвячена дослідженню емоційної виразності майбутнього вокаліста, а саме визначенню її структурних компонентів. На основі теоретичного аналізу попередніх наукових розвідок автором встановлено, що в науковій літературі немає чітко сформованої структури емоційної виразності майбутнього вокаліста. Тому автор вперше пропонує такі структурні компоненти емоційної виразності: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-аналітичний, емоційно-оцінний та практично-творчий. Кожен структурний компонент отримав своє змістове наповнення. Подальший науковий пошук потребує дослідження педагогічних умов та методичного забезпечення формування емоційної виразності майбутніх вокалістів.
Завантаження
Посилання
Hryn, L. O. (2014). Diahnostyka sformovanosti vokalnoi maisternosti maibutnioho aktora muzychno-dramatychnoho teatru [Diagnosis of the Formation of Vocal Mastery of the Future Actor of the Musical and Drama Theatre]. Naukove vydannia : Metodychni rekomendatsii Zaporizhzhia: ZNU, 85 (in Ukrainian).
Doroniuk, V. (2007). Osnovy vokalno-pedahohichnoi tvorchosti vchytelia muzyky: navchalnyi posibnyk dlia vykladachiv i studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv i vchyteliv muzyky shkil riznoho typu [Basics of Vocal and Pedagogical Creativity of the Teacher of Music: a textbook for teachers and students of higher education institutions and music teachers of schools of different types]. Ivano-Frankivsk: Vydavnycho-dyzainerskyi viddil CIT, 306 (in Ukrainian).
Zarytska, A. A. Zaryctskyi, A. O. (2016). Emotsisnist yak osnova profesiinoi kompetentnosti maibutnioho spivaka-vokalista [Emotionality as the Basis of Professional Competence of the Future Singer-vocalist]. Pedahohichni nauky, 74, 30–33 (in Ukrainian).
Ivasyshyn, I. (2014). Muzychno-vykonavska diialnist yak zasib tvorchoho rozvytku osobystosti [Musical-performing Activity as Means of Creative Personality Development]. Hirska shkola ukrainskykh Karpat, 11, 153–155 (in Ukrainian).
Kotliar, G. M., Morozov, V. P. (1976). Ob akusticheskikh korreliatakh emotsionalnoi vyrazitelnosti vokalnoi rechi [About Acoustic Correlates of Emotional Expressiveness of Vocal Speech]. Akusticheskii zhurnal, 3, 370–376 (in Ukrainian).
Kuliutkin, Yu. N. (1971). Individualnyie razlichiia v myslitelnoi deiatelnosti vzroslykh uchashchikhsia [Individual Differences in the Thinking Activity of Adult Learners]. Moskva: Pedagogika, 111 (in Russian).
Mykysha, M. V. (1971). Praktychni osnovy vokalnoho mystetstva [Practical Foundations of Vocal Art]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 89 (in Ukrainian).
Psyxolohichnyj slovnyk [Psychological dictionary]. Red. V. I. Vojtka (1982) Kyiv: Vyshha shkola, 543 (in Ukrainian).
Romanenko, V. O. (2012). Problemy analiza emotsii v penii v kontekste iskusstv XXI veka [Problems of the Analysis of Emotions in Singing in the Context of the Arts of the XXI century]. Obshchestvo: filosofiia, istoriia, kultura, 3. [Electronic resource] (in Russian). https://cyberleninka.ru/article/v/problemy-analiza-emotsiy-v-penii-v-kontekste-iskusstv-xxi-veka
Slovnyk ukrainskoi movy v 11-ty tomax [Ukainian Dictionary]. Tom 2, Kyiv: Naukova dumka, 477 (in Ukrainian).
Stanislavskii, K. S. (1965). Rabota aktera nad soboi [The Work of the Actor over Himself]. Moskva: Iskusstvo, 328 (in Ukrainian).
Tkachenko, T. V. (2016). Formuvannia vokalno-stsenichnoi kultury studentiv mystetskykh fakultetiv pedahohichnykh vuziv : monohrafiia [Formation of Vocal-Stage Culture of Students of Art Faculties of Pedagogical Universities: monographiia]. X.: XNPU im. H. S. Skovorody, 307 (in Ukrainian).
Folomieieva, H. A. (2012) Innovatsiini nadbannia suchasnoi vokalnoi pedahohiky u vykladanni spetskursiv estradnoho spriamuvannia na fakulteti mystetstv [Innovative Heritage of Modern Vocal Pedagogy in the Teaching of Special Courses on Stage at the Faculty of Arts]. Chernivtsi: Chernivetskyi nats. u-t, Pedahohika ta psykholohiia, 617, 184–189 (in Ukrainian).
Yatsyshyn, O. (2001). Motyvatsiia navchalnoi diialnosti studentiv yak psykholoho-pedahohichna problema [Motivation of Students’ Educational Activity as a Psychological and Pedagogical Problem]. Poltava: TOV “ASMI”, № 5–6, 81–85 (in Ukrainian).
Rogers, С. R. (1975). Empatic: an Unappreciated Way of Being. The Counseling Psychologist, 5–2, 2–10. DOI: https://doi.org/10.1177/001100007500500202