ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО- ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ
Ключові слова:
інструментально-виконавська діяльність, креативність, фахова підготовка майбутніх фахівців.Анотація
DOI: https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.17275
У статті розглядається сутність та зміст поняття «креативність», висвітлено складові креативності як компонента інструментально-виконавської підготовки, спрямованої на оволодiння мaйбутнiми виконaвцями творчими технологiями та формування в них зазначеного утворення. Виокремлено професійно важливі якості креативної особистості, що забезпечують її творчу активність. Важливе місце відводиться аналізу категорії «креативність» та стану окресленої проблеми у музично-педагогічних дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців. Аргументовано необхідність креативного розвитку студентів в процесі інструментально-виконавської підготовки, розкриваються характеристики, умови організації самостійної діяльності як передумови формування креативності студентів.
Завантаження
Посилання
Ananiev B.G. Chelovek kak predmet poznaniia [Human as Object of Cognition]. B.G. Ananiev. — SPb. : Piter, 2002. — 228 s.
Huseinova L.V. Instrumentalno-vykonavska tvorchist yak zasib profesiinoi pidhotovky pedahohamuzykanta [Instrumental and Performance Art as a Means of Professional Training of Teacher-Musician]. L.V. Huseinova // Naukovi zapysky Nizhynskoho pedahohichnoho universytetu im. Mykoly Hoholya: Seriya Psykholoho-pedahohichni nauky. — № 1. — Nizhyn : NDPU, 2002. — S. 103–105.
Zeer E.F., Popova L.S. Vliianie urovnia kreativnosti na preodolenie barierov professionalnogo razvitiia pedagogov [Influence of Creativity Level on Overcoming the Barriers of Teachers’ Professional Development]. E.F. Zeer, L.S. Popova // Obrazovanie i nauka. — 2012. — № 1. — S 94–106. — DOI: https://doi.org/10.17853/1994-5639-2012-1-94-106.
Kauzova A.G. Gumanno-lichnostnyi podkhod i razvivaiushchiie tendentsii v fortepianno-ispolnitelskom obuchenii [Humanistic and Personality-Oriented Approach and Developed Trends in Piano-Performance Training] // Prepodavatel. — 1999. — № 4.— S. 33–36.
Padalka H.M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Pedagogy of Arts (Theory and Methods of Teaching Art Disciplines)]. Halyna Mykytivna Padalka. — K. : Osvita Ukrainy, 2010. — 274 s.
Sergeeva D.N. Razvitie kreativnosti pedagogov v protsesse razresheniia konfliktov [Development of Teacher’s Creativity in the Process of Conflict Resolution]. D.N. Sergeeva // Obrazovanie i nauka. — 2016. — № 5. — S. 107–122. — DOI: https://doi.org/10.17853/1994-5639-2016-5-107-122.
Tsypin G.M. Muzykalno-ispolnitelskoie iskusstvo: teoriia i praktika [Music and Performance Art: Theory and Practice]. G.M. Tsypin. — SPb. : Aleteiia, 2001. — 320 s.
Torrance E.P. Guiding Creative Talent — Englewood Cliffs. — NY: Prentice-Hall, 1964.
Torrance E.P. The Torrance Test of Creative Thinking: Technical-norm manual. III, 1974.