КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО РОЗКРИТТЯ СУТНОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ

V. V. Tusheva

Анотація


DOI:             https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.3138

ORCID id:      http://orcid.org/0000-0002-9451-0532

У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування науково-дослідницької культури майбутніх вчителів музики, що пов’язано з умовами постнекласичної науки, для якої характерні коеволюційні і глобалізаційні процеси, розширення епістемологічного горизонту, ізоморфізм наукової та культурної динаміки. На основі феноменологічного аналізу і поліпарадигмального підходу як інтегративної єдності науково-методологічних підходів, концепцій і теорій розкрито сутність науково-дослідницької культури майбутніх вчителів музики, що дало змогу цілісно і системно, ґрунтуючись на міждисциплінарних стратегіях, окреслити особливості функціонування і розвитку цього особистісного феномену у багатовимірному освітньому і мистецькому просторі.


Ключові слова


культура; культурологічний підхід; мистецтво; науково-дослідницька культура майбутнього вчителя музики; науково-педагогічна інтеграція; світогляд дослідника; теоретичне мислення; дослідницькі, педагогічні і мистецькі цінності.

Повний текст:

PDF

Посилання


ДЖЕРЕЛА

Загвязинский В.И. Исследовательская деятельность педагога : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб.

завед. / В.И. Загвязинский. — М. : Издательский центр «Академия», 2010. — 176 с.

Закирова А.Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики и варианты ее реализации

в научно-образовательной практике / А.Ф. Закирова // Образование и наука. — 2012. — № 6. —

С. 19–42. — DOI: 10.17853/1994-5639-2012-6-19-42.

Запесоцкий А.С. Культурология образования // Методологические и технологические основы обра-

зовательной деятельности / А.С. Запесоцкий. — СПб. : Издательство СПб ГУП, 2007. — С. 120–183.

Келле В.Ж. Теория и история культуры / В.Ж. Келле, М.Я. Ковальзон. — М. : Общественные науки,

— 240 с.

Культурология : учеб. пособ. / под ред Ю.Н. Солонина и М.С. Кагана. — М. : Высшее образование,

— 566 с.

Межуев В.М. Размышления о культуре и культурологии / В.М. Межуев // Культурологическая па-

радигма: исследования по теории и истории культурологического знания и образования. Научный

альманах. Вып. 1: Познавательные возможности культурологии. — М. : Согласие, 2011. — С. 17–46.

Микешина Л.А. Философия науки: Современная эпистемология. Научное знание в динамике

культуры. Методология научного исследования: учеб. пособ. / Л.А. Микешина. — М. : Прогресс-

Традиция; МПСИ; Флинта, 2005. — 464 с.

Олексюк О.М. Музично-педагогічний процес у вищій школі / О.М. Олексюк, М.М. Ткач. — К. :

Знання України, 2009. — 123 с.

Реброва О.Є. Теоретичне дослідження художньо-ментального досвіду в проекції педагогіки мисте-

цтва : моногр. / О.Є. Реброва ; Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова. — К. :

НПУ, 2012. — 294 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. — СПб. : Питер, 2009. — 720 с.

Сисоєва С.О. Освіта і особистість в умовах постіндустріального світу : моногр. / С.О. Сисоєва. —

Хмельницький : ХГПА, 2008. — 324 с.

Тушева В.В. Теоретичні і методичні основи формування науково-дослідницької культури майбут-

ніх учителів музики в процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 /

В.В. Тушева ; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. — К., 2016. — 44 с.

Tusheva V.V. Description of Personality Cognitive Component of Scientific Research Culture of Future

Music Teachers // American Scientific Journal, 2016, № 7 (7) (United States). — Рp. 61–64.

REFERENCES

Zagviazinskii V.I. Issledovatelskaia deiatelnost pedagoga: uchebnoe posobie dlia studentov vysshikh pedagogicheskikh

uchebnykh zavedenii [Research Activity of Teacher]. V. I. Zagviazinskiy. — M. : Izdatelskii

tsentr «Akademiia», 2010. — 176 s.

Zakirova A.F. Teoreticheskie osnovy pedagogicheskoi germenevtiki i varianty eie realizatsii v nauchnoobrazovatelnoi

praktike. Obrazovanie i nauka [Theoretical Bases of Pedagogical Hermeneutics and Ways

of Its Implementation in Scientific-Educational Practice. Education and Science.]. — 2012.—№ 6. —

S. 19–42. — DOI:10.17853/1994-5639-2012-6-19-42.

Zapesotskii A.S. Kulturologiia obrazovaniia // Metodologicheskie i tekhnologicheskie osnovy obrazovatelnoi

deiatelnosti [Cultural Studies of Education. Methodological and Technological Bases of Educational

Activity]. A.S. Zapesotskiy. SPb: Izdatelstvo SPb GUP, 2007. — s. 120–183.

Kelle V. Zh. Teoriya i istoriya kultury [Theory and History of Culture]. V.Zh. Kelle, M.Ya. Kovalzon. — М. :

Obschestvennyie nauki, 2011. — 240 s.

Kulturologiia: ucheb. posob. [Cultural Studies]. pod red. Yu.N. Solonina i M.S. Kagana. — М. : Vyisshee

obrazovanie, 566 s.

Mezhuiev V.M. Razmyshleniia o kulture i kulturologii // Kulturologicheskaia paradigma: issledovaniia

po teorii i istorii kulturologicheskogo znaniia i obrazovaniia. Nauchnyi almanakh. Vypusk 1. Poznavatelnyie

vozmozhnosti kulturlogii [Reflections on Culture and Cultural Studies // The cultural paradigm: research

on the theory and history of cultural knowledge and education]. — М. : Soglasie, 2011. — S. 17–46.

Mikeshina L.A. Filosofiia nauki. Sovremennaia epistemologiia. Nauchnoie znanie v dinamike kultury.

Metodologiia nauchnogo issledovaniia: uchebnoe posobie [Philosophy of Science. Modern Theory

of Cognition. Scientific Knowledge in Dynamics of Culture. Methodology of Scientific Research]. — M. :

Progress-Traditsiia: MPSI: Flinta, 2005. — 464 s.

Oleksiuk O.M. Pedahohіka dukhovnoho potentsіalu osobystostі: sfera muzychnoho mystetstva: navchalnyi

posіbnik [Pedagogics of Spiritual Potential of Personality : Sphere of Musical Art]. O. Oleksiuk, M. Tkach. —

К. : Znannia Ukrainy, 2009. — 123 s.

Rebrova O.Ye. Teoretychne doslidzhennia khudozhnio-mentalnoho dosvidu v proektsii pedahohiky

mystetstva: monohrafiia [Theoretical Research of Artistically-Mental Experience in Projection of Pedagogics

of Art : monograph]. O.Ye. Rebrova. Nacionalnyi pedahohichnyi universytet im. M.P. Drahomanova. —

К. : NPU, 2012. — 294 s.

Rubinshtein S.L. Osnovy obshchei psikhologii [Bases of General Psychology]. S.L. Rubinshtein. SPb:

Izdatelstvo Piter, 2009. — 720 s.

Sysoieva S.O. Osvita i osobystyst v umovakh postindustrialnoho svitu: monografiia [Education and

Personality in Terms of Post-Industrial World : monograph]. S.O. Sysoieva. — Khmelnitskyi: KhGPA,

— 324 s.

Tusheva V.V. Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia naukovo-doslidnytskoi kultury maibutnіkh

uchyteliv muzyky v protsesi profesiinoi pidhotovky [Theoretical and Methodical Bases of Development

of Scientific-Research Culture of Future Music Teachers in the Process of Professional preparation]:

Avtoreferat disertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia doktora pedahohichnykh nauk. Natsionalnyi

pedahohichnyi

universitet imeni M.P. Drahomanova. — К., 2016. — 44 s.

Tusheva V.V. Description of Personality Cognitive Component of Scientific Research Culture of Future

Music Teachers // American Scientific Journal, 2016, № 7 (7) (United States). — Pp. 61–64.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.