ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДЖАЗОВОГО АКОМПАНЕМЕНТУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ

A. M. Pavlenko

Анотація


 DOI:                  https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.118122

ORCID id:            http://orcid.org/0000-0001-5164-6504

У статті висвітлено шляхи формування вмінь джазового акомпанементу майбутнього вчителя музики у процесі фортепіанного навчання. Розкрито жанрово-стильові особливості сольних фортепіанних джазових стилів, специфіку акомпанування у джазовому тріо. Запропоновано метод
та музично-творчі завдання для ефективного формування вмінь джазового акомпанементу.


Ключові слова


вміння; джазове мистецтво; джазові твори; джазовий акомпанемент; майбутній вчитель музики; методи навчання; фортепіанне навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


ДЖЕРЕЛА

Гнилов Б.Г. Джазовый пианизм и фортепианное искусство / Б.Г. Гнилов. — М. : Московская государ-

ственная консерватория, 2003. — 192 с.

Исакофф С. Громкая история фортепиано. От Моцарта до современного джаза со всеми остановка-

ми / С. Исакофф. — М. : ООО «Издательство АСТ», 2013. — 480 с.

Кинус Ю.Г. Из истории джазового исполнительства / Ю.Г. Кинус. — Ростов-на-Дону : Феникс,

— 157 с.

Королев О.К. Краткий энциклопедический словарь джаза, рок- и поп-музыки: термины и понятия /

О.К. Королев. — М. : Музыка, 2006. — 168 с.

Лубяная Е.В. Техники в фортепианном джазе на рубеже ХХ–ХХІ веков [Электронный ресурс] /

Е.В. Лубяная // Современные проблемы науки и образования. — 2014. — № 2. — Режим доступа :

https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=12382

Олексюк О.М. Музично-педагогічний процес у вищій школі / О.М. Олексюк, М.М. Ткач. — К. :

Знання України, 2009. — 123 с.

Полянський В.А. Джазовий піанізм у контексті стильових тенденцій фортепіанного виконавства

ХХ ст. / В.А. Полянський // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. — 2016. — № 1. —

С. 40–45.

Полянський В.А. Доба регтайму : навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. / В.А. Полянський,

Т.В. Полянський ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т мистецтв. — Вінниця : Нова Книга, 2014. — 208 с.

Полянський Т.В. Традиційний джаз / Т.В. Полянський. — К. : Муз. Україна, 2015. — 336 с.

Сарджент У. Джаз: генезис, музыкальный язык, эстетика / У. Сарджент — М. : Музыка, 1987. —

с.

Сергин Ю.Д. Импровизация как взаимодействие исполнителя и слушателя [Электронный ре-

сурс] / Ю.Д. Сергин // Вестник ТГУ. — 2016. — № 1 (153). — Режим доступа : http://cyberleninka.

ru/article/n/improvizatsiya-kak-vzaimodeystvie-ispolnitelya-i-slushatelya. — DOI: 10.20310/1810-0201-

-21-1(153)-27-32.

REFERENCES

Gnilov B.G. Dzhazovyi pianizm i fortepiannoe iskusstvo [Jazz Piano Technique and Piano Art].

B.G. Gnilov. — M. : Moskovskaia gosudarstvennaia konservatoriia, 2003. — 192 s.

Isakoff S. Gromkaia istoriia fortepiano. Ot Motsarta do sovremennogo dzhaza so vsemi ostanovkami

[A Natural History of the Piano: The Instrument, the Music, the Musicians — from Mozart to Modern Jazz

and Everything in Between]. S. Isakoff. — M. : OOO «Izdatelstvo AST», 2013. — 480 s.

Kinus Yu.G. Iz istorii dzhazovogo ispolnitelstva [From History of Jazz Performance]. Yu.G. Kinus. —

Rostov-na-Donu : Feniks, 2009. — 157 s.

Koroliev O.K. Kratkii entsiklopedicheskiyi slovar dzhaza, rok- i pop-muzyki: terminy i poniatiia [Brief

Encyclopedic Dictionary of Jazz, Rock and Pop Music: Terms and Concepts]. O.K. Koroliev. — M. :

Muzyka, 2006. — 168 s.

Lubianaia E.V. Tekhniki v fortepiannom dzhaze na rubezhe XX –XXI vekov [Techniques in Piano Jazz

at the Turn of 20th and 21st Сenturies]. [Elektronnyi resurs] / E.V. Lubianaia // Sovremennyie problemy

nauki i obrazovaniia. — 2014. — № 2. — Rezhim dostupa: https://www.science-education.ru/ru/article/

view?id=12382

Oleksiuk O.M. Muzychno-pedahohichnyi protses u vyshchii shkoli [Musical and Pedagogical Process

in Higher Education]. O.M. Oleksiuk, M.M. Tkach. — K. : Znannia Ukrainy, 2009. — 123 s.

Polianskyi V.A. Dzhazovyi pianizm u konteksti styliovykh tendentsii fortepiannoho vykonavstva ХХ st. [Jazz

Piano Technique in the Context of Stylistic Tendencies of Piano Performance in 20th c.]. V.A. Polianskyi //

Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi. — 2016. — № 1. — S. 40 — 45.

Polianskyi V.A. Doba regtaimu [Epoch of Ragtime] : navch. posib. dlia stud. vyshchykh navch. zakladiv /

V.A. Polianskyi, T.V. Polianskyi ; Kyivskyi universytet im. Borysa Hrinchenka, Instytut mystetstv. —

Vinnytsia : Nova Knyha, 2014. — 208 s.

Polianskyi T.V. Tradytsiinyi dzhaz [Traditional Jazz]. T.V. Polianskyi. — K. : Muz. Ukraina, 2015. — 336 s.

Sardzhent U. Dzhaz : genezis, muzykalnyi yazyk, estetika [Jazz: Genesis, Musical Language, Aesthetics].

U. Sardzhent — M. : Muzyka, 1987. — 296 s.

Sergin Yu.D. Improvizatsiia kak vzaimodeistvie ispolnitelia i slushatelia [Improvisation as Interaction

between Performer and Listener]. [Elektronnyi resurs] / Yu.D. Sergin // Vestnik TGU. — 2016. — № 1

(153). — Rezhim dostupa: http://cyberleninka.ru/article/n/improvizatsiya-kak-vzaimodeystvieispolnitelya-

i-slushatelya, DOI: 10.20310/1810-0201-2016-21-1(153)-27-32.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.