СПЕЦИФІКА АКТИВІЗАЦІЇ ДІЙОВОГО МИСЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

Ключові слова:

виконавська майстерність, вчителі музичного мистецтва, дійове мислення, ідеомоторика, ідеомоторне тренування, інструментальна підготовка, музично-ігровий рух, психомоторика.

Анотація

 DOI:  https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.10412

У статті викладено сутність понять «дійове мислення», «ідеомоторика» і «психомоторика». Автор висвітлює специфіку і наслідки активізації дійового мислення вчителів музичного мистецтва у процесі інструментальної підготовки на тлі функціонування психомоторики і практичної апробації методу ідеомоторного тренування. На основі ретроспективного аналізу сучасної наукової літератури досліджено питання методології інструментально-виконавської підготовки в аспекті інтенсифікації професійної рефлексивної діяльності і психомоторних процесів фахівців мистецького профілю. 

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Berhson A. Tvorcheskaia еvoliutsiia : materiia i pamiat [Creative Evolution: Matter and Memory]: per. s fr. /Anri Bergson. — Minsk : Kharvest, 1999. — 1407 s. — (Klassicheskaia filosofskaia mysl).

Bernshtein N.A. Ocherki fiziologii i aktivnosti [Outlines of Physiology and Activity]. Nikolai Aleksandrovich Bernshtein. — M. : Meditsina, 1966. — 349 s.

Blagoi D.D. V klasse A.B. Goldenveizera [At A. B. Goldenveiser’s class]. D.D. Blagoi, Ye.I. Goldenveyzer. — M. : Muzyka, 1986. — 214 s.

Bodina Ye.A. O metodologicheskoi podgotovke pedagoga-muzykanta [On Methodological Training of Music Teacher]. [Elektronnyi resurs] / Obrazovaniie i nauka. — 2014. — № 1 (3). — S. 22–34. — DOI: https://doi.org/10.17853/1994-5639-2014-3-22-34 — Rezhim dostupa : http://www.edscience.ru/jour/article/view/302/296. — Nazva z ekranu. — (Data dostupu do protsutovanoho dzherela 17.02.2017 roku).

Gordeieva N.D. Eksperimentalnaia psikhologiia ispolnitelnogo deistviia [Experimental Psychology of Performance Activity]. Nataliia Dmitriievna Gordeieva. — M. : Trivola, 1995. — 324 s.

Husak V.A. Rol ideomotornykh aktív u funktsionuvanni rukhovoi pamiatí muzykanta-pedahoha [Role of Ideomotoric Acts in Functioning of Music Teacher’s Performance Memory]. V.A. Husak // Naukovyi chasopys NPU ímení M.P. Drahomanova. Seríia 14. Teoríia í metodyka mystetskoi osvíty: Zb. nauk. prats / Materialy II Mízhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Humanistychni oriientyry mystetskoi osvíty», 26–27 kvitnia 2007 roku. — Vyp. 5 (10). — K. : NPU, 2007. — S. 82–87.

Husak V.A. Spetsyfíka vyiavlennia avtomatyzatsii yak pryrodnoi psykhomotornoi zdibnosti pedahohamuzykanta [Peculiarities of Automatization Investigation as Natural Psychomotoric Abilities of Music Teachers]. [Elektronnyi resurs]. Instrumentalne vykonavstvo : teoriia, istoriia ta praktyka : kolektyvna monografíіa / V.A. Husak, V.S. Kalabska, T. I. Kremeshna, T.A. Radzivíl, O.S. Umrikhina. — Uman : VPTS «Vizavi», 2016. — S. 4–55. — Rezhym dostupu : http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/handle/6789/6729 — Nazva z ekranu. — (Data dostupu do protsytovanoho dzherela 23.02.2017 roku).

Davydov M.A. Teoretichni osnovy formuvannia vykonavskoi maisternosti baianysta (akordeonista): pidruchnyk [Theoretical Basics of Bayan Player’s Performance Skills: textbook]. Mykola Andriiovych Davydov. — K. : Muzychna Ukraina, 2004. — 290 s.

Zahalna psykholohiia : pidruchnyk [General Psychology : manual] za zag. red. S.D. Maksymenka. — 2-e vyd., pererobl. í dop. — Vinnytsia : Nova knyha, 2004. — 704 s.

Ilin Ye.P. Psikhomotornaia organizatsiia cheloveka : uchebnik dlia vuzov [Psychomotor Ability of Human: textbook for high schools] / Yevhenii Pavlovych Ilin. — SPb. : Piter, 2003. — 384 s.

Klymenko V.V. Psykholohiia sportu : navch. posíbnik dlia stud. vyshchykh navch. zakladiv [Sport Psychology: manual for students of higher education institutions]. Víktor Vasyliovych Klymenko. — K. : MAUP, 2007. — 432 s.

Korzhenevskyi A.Y. Do pytannia pro spetsyfíku myslennia muzykanta-vykonavtsia [On Specific Features of Music Teacher Comprehension]. Andrii Yosypovych Korzhenevskyi // Pytannia Fortepiannoi pedahohiky ta vykonavstva : zb. statei. — K. : Muzychna Ukraina, 1981. — S. 29–40.

Martinsen K.A. Metodika individualnogo prepodavaniia : individualnaia fortepiannaia tekhnika [Methods of Individual Teaching: Individual Piano Technique]. Karl Adolf Martinsen ; pod. red. M. Barinovoi. — M. : Muzyka, 1977. — 128 s.

Pavlov I.P. Vystupleniie v preniiakh po dokladu A.P. Sokolova[Speech in Debates on A.P. Sokolov’s Report]. A.P. Sokolov. Sobraniie sochinenii. — M. ; L. : Izd. AN SSSR, 1946. — T. 2. — S. 592–594.

Pavlov I.P. Polnoie sobranie trudov [Full Collection of Works]. Ivan Pavlovich Pavlov. — M. ; L. : Izd. AN SSSR, 1949. — T. 3. Dvadtsatiletnii opyt obiektivnogo izucheniia vysshei nervnoi deiatelnosti zhivotnykh —uslovnye refleksy. [Twenty Years of Experience of Objective Study of Higher Nervous Activity of Animals —conditioned reflexes.] — 607 s.

Sechenov I.M. Izbrannyie proizvedeniia [Selected works] / Ivan Mikhaylovich Sechenov. — M. : Izd. AN SSSR, 1952. — T. 1. Fiziologiia i psikhologiia. [T. 1. Physiology and Psychology.] — 771 s.

Tsypin G.M. Muzykalno-ispolnitelskoie iskusstvo : teoriia i praktika [Music and Performance Art: theory and practice] / Gennadii Moiseievich Tsipin. — SPb. : Aleteia, 2001. — 318 s.

Downloads


Переглядів анотації: 273

Опубліковано

2017-12-21

Як цитувати

Husak, V. A. (2017). СПЕЦИФІКА АКТИВІЗАЦІЇ ДІЙОВОГО МИСЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, (2). вилучено із https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/94