ДІАГНОСТИКА КОМПЕТЕНЦІЙ У МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ: ЗАРУБІЖНИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД

O. О. Matveeva

Анотація


 DOI:            https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.3945

ORCID id:      http://orcid.org/0000-0003-0663-7726

У статті проаналізовано зарубіжний досвід застосування інструментарію для діагностування компетенцій у країнах Євросоюзу (Федеративна Республіка Німеччина, Австрія, Швейцарія) та США. Виявлено сутність спільних підходів до розробки та впровадження діагностичного
інструментарію у підготовку майбутніх учителів музики: основою розробки діагностичних засобів є галузевий стандарт, що реалізує компетентнісний підхід та комплекс ключових компетенцій; додаткові компетенції висвітлюють специфіку підготовки бакалавра, його спеціалізацію; розробкою діагностичного інструментарію займаються міністерства, інститути та лабораторії педагогічного та психологічного спрямування. З’ясовано, що в Україні відсутність галузевого стандарту на компетентнісній основі гальмує розробку і впровадження діагностичного інструментарію. Запропоновано авторське термінологічне визначення загальнопрофесійних та спеціалізовано-професійних компетенцій учителя музичного мистецтва, а також інстру-
ментарій педагогічної діагностики для визначення результатів освітньої діяльності майбутніх фахівців.
 


Ключові слова


діагностика компетенцій учителів музики; компетенції вчителів музики; учителі музики.

Повний текст:

PDF

Посилання


ДЖЕРЕЛА

Как учат музыке за рубежом / сост., авт. предисл. Д.Дж. Харгривз, А.К. Норт. — М. : Издательский

дом «Классика-ХХІ», 2009. — 208 с.

Кузнецова О.Ю. Тенденції розвитку університетської освіти у Німеччині у другій половині ХХ сто-

ліття / О.Ю. Кузнецова // Теоретичні питання культури, освіти та виховання. — 2013. — № 47. —

С. 64–68.

Матвєєва О.О. Теоретико-методичні засади педагогічної діагностики якості вищої музично-педа-

гогічної освіти : [моногр.] / О.О. Матвєєва. — Х. : Щедра садиба плюс, 2014. — 438 с.

Методичні рекомендації щодо вивчення предметів художньо-естетичного циклу у 2014–2015 рр.

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : www.mon.gov.ua.

Національна рамка кваліфікацій як інструмент забезпечення якості освіти (концептуальний,

нормативний і методологічний аспекти) [Електронний ресурс] / В.І. Луговий. — Режим доступу :

www.tempus.org.ua/uk/korysna...qa.../download.html

Maurer, Hanspeter, Garzeler, Beat (Hrsg.): Handbuch Kompetenzen. Bern: hep Verlag, 2005. — № 4. —

р.

Methods, techniques and tools to diagnose competences, Cross Border Seminar Warsaw, 14–15 May 2013,

National Centre For Supporting Vocational And Continuing Education. — 2013. — 144 р.

Mosberger, Brigitte: Alter hat Zukunft — Informationen für ältere Arbeitsuchende (45+). Wien 2009: AMS /

Abt. Service für Arbeitskräfte / SfA sowie AMS / Abt. Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation / ABI. —

Режим доступу : http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/AMS_PH_Kompetenzbilanzierung_

Portfolio.pdf

National Association of Schools of Music / Handbook 2015–2016 — Reston, Virginia, 20190–5248. —

p.

Texas Examinations of Educator Standards (TExES) Program, manual. — 2014, Texas Education

Agancy. — 58 p.

Zürcher, Reinhard: A Sociomaterial Model of the Teaching-Learning Continuum — In: European Journal

for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 1, S. 73–90 — URN: urn:nbn:de:0111-

pedocs-106828. — DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela0139.

REFERENCES

Kak uchat muzyke za rubezhom [How Music is Tought Abroad]. sost., avt. predisl. D. Dzh. Khargrivz,

A. K. Nort. — Moskva : Izdatelskii dom «Klassika-XXI», 2009. — 208 s.

Kuznetsova O.Yu. Tendentsii rozvytku universytetskoi osvity u Nimechchyni u druhiy polovyni XX stolittia

[Trends in University Education in Germany in the Second Half of the 20 century. O.Yu. Kuznetsova //

Teoretychni pytannia kultury, osvity ta vykhovannia. — 2013. — № 47. — S. 64–68.

Matvieieva O.O. Teoretyko-metodychni zasady pedahohichnoi diahnostyky yakosti vyshchoi muzychnopedahohichnoi

osvity [Theoretical and Methodological Basis of Educational Diagnosis of High Quality

Music-Teacher Education]. O.O. Matvieieva. — Kharkiv : Shchedra Sadyba plius, 2014. — 438 s.

Metodychni rekomendatsii shchodo vyvchennia predmetiv khudozhno-estetychnoho tsyklu

u 2014–2015 rr. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu : www.mon.gov.ua

Natsionalna ramka kvalifikatsii yak instrument zabezpechennia yakosti osvity (kontseptualnyi, normatyvnyi

i metodolohichnyi aspekty) [Elektronnyi resurs] / V. I. Luhovyy. — Rezhym dostupu: www.tempus.

org.ua/uk/korysna...qa.../download.html

Maurer, Hanspeter, Garzeler, Beat (Hrsg.): Handbook Competencies. Berne: hep Verlag, 2005. — № 4. —

р.

Methods, Techniques and Tools to Diagnose Competences, Cross Border Seminar Warsaw, 141–5 May

, National Centre For Supporting Vocational And Continuing Education. — 2013. — 144 р.

Mosberger, Brigitte Age has a Future – Information for Older Workers (45+). Vienna 2009.

http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/AMS_PH_Kompetenzbilanzierung_Portfolio.pdf

National Association of Schools of Music / Handbook 2015–2016 — Reston, Virginia, 20190–5248. —

p.

Texas Examinations of Educator Standards (TExES) program, preparation manual. — 2014, Texas

education agency. — 58 p.

Zürcher, Reinhard A Sociomaterial Model of the Teaching-Learning Continuum – In: European Journal

of Research on Education and Learning of Adults 6 (2015) 1, S. 73–90 — URN: urn:nbn:de:0111-

pedocs-106828. — DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela0139.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.