МИСТЕЦЬКА ОСВІТА В КОНТЕКСТІ НОВОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПАРАДИГМИ

О. М. Oleksiuk

Анотація


DOI:           https://doi.org/10.28925/2518-766X.20172.37

ORCID id:    http://orcid.org/0000-0002-7785-1239

У статті розглядається сутність сучасної парадигми, спрямованої на посилення практич-
ної орієнтації та інструментального напряму освіти. З філософських позицій характеризу-
ється ситуація парадигмальних змін у мистецькій освіті, доводиться необхідність подолання
абсолютизації компетентнісного підходу і переходу на міждисциплінарні позиції в освіті. Нова
педагогічна парадигма позиціонується як діалогічний/полілогічний варіант організації навчання
у вищих мистецьких навчальних закладах.


Ключові слова


антропоцентризм; діалог/полілог; компетентнісний підхід; мистецька освіта; педагогічна парадигма.

Повний текст:

PDF

Посилання


ДЖЕРЕЛА

Бермус А.Г. Введение в гуманитарную методологию / А.Г. Бермус. — М. : Канон +, 2007. — 336 с.

Кун Т. Структура научных революций / Т. Кун. — М. : Прогресс, 1977. — 300 с.

Олексюк О.М. Ціннісно-смислові орієнтири наукової педагогічної школи у вищій мистецькій осві-

ті / О.М. Олексюк // Духовність особистості в системі мистецької освіти : зб. пр. наук. шк. д-ра

пед. наук, проф. О.М. Олексюк / Київський ун-т ім. Б. Грінченка. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка,

— 192 c.; С. 6–16.

Олексюк О.М. Феноменологічний діалог/полілог в організації навчальної діяльності магістрів

музичного мистецтва / О.М. Олексюк // Наукові записки / редкол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул,

Н.С. Савченко та ін. — Вип. 152. — Серія: Педагогічні науки. — Кропивницький : РВВ КДПУ

ім. В. Винниченка, 2017. — 222 с. — ISSN 2415-7988 ; ISBN 978-7406-57-8. — С. 25–27.

Тхагапсоев Х.Г. Канун новой парадигмы образования / Х.Г. Тхагапсоев. — М. : Просвещение, 1997. —

с.

Чекан Н.И. Два похода к пониманию метафоры: О.М. Фрейденберг и М.М. Бахтина / Н.И. Чекан /

Историческая и социально-образовательная мысль. — 2014. — № 6 (6_2). С. 175–179. — DOI:

17748/2075-9908-2014-6-6_2-175-179.

Шмайс Й. Культура под угрозой: от эволюционной онтологии к экологической политике : [мо-

ногр.] / Й. Шмайс ; [пер. с чешского О. Бергер]. — Новосибирск : Изд-во СО РАН, 2012. — 260 с.

Jadwiga Uchyla-Zroski. Wartosci edukacji muzycznej dzieci i mlodziezy w perspektywie tradycji

i wspolczenosci / Uniwersytet Slaski w Katowicach, Wydzial Artystyczny, Cieszyn, 2016. — 172 s. —

ISBN 978-83-62674-70-1.

REFERENCES

Bermus A.G. Vvedeniie v gumanitarnuiu metodologiiu [Introduction to Methodology in Humanities]. —

M. : Kanon+, 2007. — 336 s.

Kun T. Struktura nauchnykh revolutsii [Structure of Scientific Revolutions]. — M. : Progress, 1997. — 300 s.

Oleksiuk O.M. Tsinnosno-smyslovi oriientyry naukovoi pedahohichnoi shkoly u vyshchii mystetskii osviti /

O.M. Oleksiuk / Dukhovnist osobystosti v systemi mystetskoi osvity zb. pr. nauk. shk. d-ra ped. Nauk, prof.

O.M. Oleksiuk / Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. [Value-Content Landmarks of Scientific

Pedagogical School in Higher Arts Education]. О. Oleksiuk / Spirituality of Personality in the System

of Arts Education : collected scientific works, PhD in Pedagogical Sciences, Prof. О. Oleksiuk / Borys

Grinchenko Kyiv University. — K. : Kyiv. Un-t im. B. Grinchenka, 2015 — 192 s. — s. 6–16

Оleksiuk O.M. Fenomenolohichnyi dialoh / poliloh v organizatsii navchalnoi diialnosti mahistriv

muzychnoho mystetstva [Phenomenomelogical Dialogue / Polylogue in Organization of Teaching Activity

of Masters in Music Arts]. O.M. Oleksiuk/ Naukovi zapysky / Red. kol. : V.F. Cherkasov, V.V. Radul,

N.S. Savchenko ta inshi. — Vypusk 152.– Seriia : Pedagogichni nauky. — Kropyvnytskyi: RVV KDPU

im. V. Vynnychenka, 2017. — 222 s. ISSN — 2415-7988 , ISBN 978-7406-57-8, s. 25–27.

Tkhagapsoiev Kh.G. Kanun novoi paradigmy obrazovaniia [Eve of a New Education Paradigm].

Kh.G. hagapsoiev. — M., Prosveshcheniie, 1997. — 99 s.

Chekan N.I. Dva pokhoda k ponimaniui metafory: O.M. Freidenberg i M.M. Bakhtina / N.I. Chekan /

Istoricheskia i sotsialno-obrazovatelnaia mysl [Two Approaches to Defining a Metaphor: О. Freidenberg

and M. Bakhtin / N. Chekan / Historical and social-educational thought]. — 2014; 6(6_2). s. 175–179. —

DOI: 10.17748/2075-9908-2014-6-6_2-175-179.

Shmais Yi. Kultura pod ugrozoi: ot evolutsionnoi ontologii k ekologicheskoi politike: Monografiia

[Culture under Danger: From the Evolution Onthology to Ecological Politics : Monography]. Yi. Shmais.

Novosibirsk : Izdatelsvo SO RAN, 2012. — 260 s.

Jadwiga Uchyla-Zroski. Wartosci edukacji muzycznej dzieci i mlodziezy w perspektywie tradycji

i wspolczenosci / Uniwersytet Slaski w Katowicach, Wydzial Artystyczny, Cieszyn 2016. — 172 s. ISBN 978-

-62674-70-1


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.